Luna bangun dari katil dan dia berjalan menuju ke arah bathroom.Dia mandi dan bersihkan diri.
Selepas mandi,Luna bersiap.Dia melihat ke arah cermin dan dia tersenyum gembira.Entah kenapa,Dia merasa sangat gembira hari ini.Dia kembali mengingat kejadian semalam antara dia dan Louis.Dia menjadi malu apabila mengingat kejadian itu semula.
Luna mengambil beg tangannya dan dia keluar dari bilik.Dia masuk ke dalam lift dan turun ke bawah.
Luna keluar dari lift dan dia berjalan ke arah meja makan.
Luna duduk di kerusi dan dia duduk berhadapan dengan Puan Sri Camelia.
"Morning ibu."Sapa Luna kepada ibunya yang sedang berakfast.
"Morning too."Balas Puan Sri Camelia yang sedang makan.
Luna mengambil nasi goreng dan diletakkan ke dalam pinggannya dan dia menuangkan air susu ke dalam gelas.Dia mula menyuap nasi goreng ke dalam mulutnya.
"Ibu ada apa-apa nak cakap ke?"Tanya Luna yang sedang mengambil nasi goreng.
"Ibu nak cakap tentang Zyan,Datin Sofea cakap dia mahu anaknya melakukan pembedahan plastik untuk mukanya.Luna kan tahu Zyan macam mana selalu insured dengan dirinya sebab itu Datin Sofea mahu anaknya melakukan itu.Tapi,ada satu masalah iaitu Zyan tidak mahu lakukan pembedahan itu tanpa Luna dan Zyan mahu Luna temankan dia di korea untuk melakukan pembedahan itu."Jawab Puan Sri Camelia kepada anaknya itu.
"Hfff,kenapa la dia tak nak.orang dah offer tu,terima je la.Kenapa Luna perlu temankan dia?bukan dia sakit pun Luna ni penat la,ibu.Luna bercinta dengan dia sebab Datin Sofea,ini dah melampau.Luna perlu temankan anak dia pula."Balas Luna yang bengang dengan Zyan dan Datin sofea.
"Nak buat macam mana?Luna kan tahu Datin Sofea itu kawan lama ibu.ibu perlu tolong dia masa dia susah.ibu tahu Luna penat.Tapi,tolong sekali ini sahaja ibu minta tolong.Kalau bukan sebab Zyan buat sebab ibu."Balas Puan Sri Camelia meminta tolong dengan Luna.
"Ish,ye la.Tapi,ingat ini sebab ibu je,ibu kan tahu Luna tak pernah sayangkan Zyan.I do this for u and Datin sofea."Balas Luna dengan pasrah.
"Ibu tahu semua itu.Tapi,cuba Luna sayangkan Zyan.ibu tengok Zyan tu memang sayangkan Luna."Pujuk Puan Sri Camelia.
"Tengok la dulu macam mana,Luna pergi dulu.Nanti lambat pula."Balas Luna yang bangun dari kerusi.
"Hmm,ye la.hati-hati bawa kereta."Pesan Puan Sri Camelia.
Sampai di kolej,Luna terus masuk ke dalam kelas.
Semasa menunggu Prof masuk ke dalam kelas,Luna bermain telefon sambil menunggu.Luna dikejutkan oleh Aqilah dari belakang.
"Dor,Hahahaha.kau terkejut.Kau main apa? Game."Usik Aqilah yang masih ketawa perlahan bersama Haikal.
"Tak ada apa pun,tengok IG sahaja.korang kenapa awal?biasa dating dulu dekat taman."Tanya Luna yang hairan melihat Aqilah dan Haikal berada di dalam kelas.
"Tak ada apa,kitorang malas nak dating dekat taman.ada je yang kacau daun kan,sayang."Jawab Aqilah bersama aggukan dari Haikal yang mengiyakan sahaja apa yang dikatakan oleh kekasihnya itu.
"Semalam aku nampak kau dengan Prof Louis dekat fun-fair,kitorang ternampak korang.Tapi,kami tak tegur korang berdua.korang buat apa keluar berdua?Zyan tak marah ke?dan satu lagi aku dengar semalam kau terima lamaran Prof Louis jadikan dia kekasih kau,betul ke apa aku dengan Haikal dengar?"Tanya Aqilah dengan serious begitu juga dengan Haikal.
"Ye,betul aku terima.korang berdua kan tahu aku dengan Zyan tu bercinta sebab mama Zyan yang suruh,aku tak ada apa-apa perasaan pun dekat Zyan tu.korang kan tahu semua benda ni,dah 3 tahun aku berlakon,penat la."Balas Luna dengan serious.
"Sorry,aku tahu kau penat.don't worry,kitorang faham apa perasaan kau.apa-apa keputusan kau,kitorang akan support kau."Balas Aqilah memberi semangat kepada sahabatnya itu.
Haikal keluar dari kelas Luna dan Aqilah.Dia berjalan ke arah kelasnya.
Louis turun awal.Dia tidak mahu berjumpa dengan Zyan.Dia malas menghadap muka Zyan.Dia BENCI apabila melihat muka Zayn.
Semasa Louis hendak masuk ke dalam kereta,Louis melihat Datin Sofea sedang memujuk Zyan.Dia tahu Datin Sofea memujuk Zyan untuk ke korea membuat pembedahan plastik untuk mukan Zyan.Dia kesal apabila mengingat kembali tentang semalam.
Semasa Louis ingin ke dapur untuk mengambil air,Dia terdengar perbualan antara papanya dan mamanya.Dia batalkan niatnya untuk ke dapur.Dia kembali masuk ke dalam bilik.Mengingat hal semalam membuatkan dia menjadi marah.
Louis masuk ke dalam kereta dan dia mula memandu ke college.
Tidak lama kemudian,Louis sampai di college.Dia keluar dari kereta dan dia berjalan menuju ke kelas Luna.Dia melihat Luna bersendirian di dalam kelas dan dia tersenyum melihat Luna.
Louis ingin menghampiri Luna yang ada di dalam kelas.Tapi,dia batalkan niatanya apabila dia melihat Aqilah dan Haikal menghampiri Luna.
"Luna sendirian di kelas,ini kesempatan aku.wait,Aqilah dengan Haikal nak datang,aku perlu sembunyi ni."Kata Louis perlahan sambil mencari tempat sembunyi.Dia sembunyi di bawah meja students.*oh,aku baru tahu boyfriend Luna tu bukan Luna cinta.so,maksudnya aku la yang Luna cinta kan.hahaha,kesian kekasih pertama Luna.Dia ada hati dan suka dekat Luna.Tapi,kenapa nama dia Zyan?Harap bukan dia,Kalau dia orang yang sama memang nak mati la jawabnya.Luna hanya milik aku.JUST MY MINE,LUNA IS MINE.NO ONCE CAN GET HER.*
Setelah Haikal pergi ke kelas,Louis keluar dari kelas menggunakan pintu belakang.
Louis berjalan menuju ke bilik kerjanya.Dia berjalan dengan tersenyum.Pelajar-pelajar pelik melihat Louis yang tersenyum gembira.
Louis masuk ke dalam bilik dan dia duduk kerusi sambil tersenyum sendirian.Dia mula memikirkan strategy untuk menyingkirkan kekasih pertama Luna.Dia akan pastikan startegy itu berjaya.
Puan Sri Camelia bingung apabial Datin Sofea datang ke mansionnya.
"Ada apa Sofea datang ke sini?"Tanya Puan Sri Camelia.
"Saya nak bincang tentang Luna dan Zyan."Jawab Datin Sofea.
"Bincang apa?Bukan ke hubungan Luna dan Zyan baik-baik sahaja?"Tanya Puan Sri Camelia.
"Hubungan mereka berdua memang baik-baik sahaja."Jawab Datin Sofea.
Puan Sri Camelia tersenyum mendengar hubungan Luna dan Zyan baik-baik sahaja.
"Saya nak hubungan Zyan dan Luna lebih serious dan saya mahu mereka berkahwin,Camelia.Awak tahu kan yang anak saya sayang sangat dengan Luna."Kata Datin Sofea dengan jujur.Sememangnya ini adalah tujuan dia datang ke sini.
"Sofea,saya bukan tak nak anak kita berkahwin.Tapi,Awak tahu kan sebab apa Luna bercinta dengan Zyan.Luna pun ada hati dan perasaan.Syaa tidak mahu paksa anak saya dan saya pasti anak saya tidak akan terima cadangan awak,Sofea."Balas Puan Sri Camelia dengan hati-hati.Dia tidak mahu sakitkan hati Datin Sofea dengan kata-katanya.
"Saya faham,Camelia.Tapi,Awak cuba pujuk Luna.Awak tahu kan yang saya nak sangat Luna jadi menantu saya."Balas Datin Sofea lagi dan dia meminta Puan Sri Camelia memujuk Luna.
"Maaf,Saya memang tidak boleh pujuk Luna."Balas Puan Sri Camelia.
Datin Sofea balik ke rumah dan dia berharap Luna akan menerima Zyan sebagai suami.Tapi,Dia pasti Jika Luna terima Zyan tentu Zyan akan gembira dan dia pasti Zyan akan menjadi suami yang baik untuk Luna.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
Mistério / SuspenseSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...