Luna bangun dari tidur dia melihat jam sudah menunjukkan pukul 8.00 am pagi dia bangun dan menuju ke bilik mandi untuk bersihkan badan.
2 jam kemudian Luna keluar Dari bilik mandi dan bersiap untuk breakfast.
Luna turun ke bawah dan dia melihat ibunya sedang menghidangkan breakfast di atas meja makan dia menghampiri ibunya dan memeluk ibunya Dari belakang.
"Ibu,buat apa tu?" Tanya Luna dengan lembut.
"Tengah masak tak tengok ni buat apa."jawab Puan Sri camelia geram dengan anaknya ini.
"Orang tanya je." Balas Luna pula dan mula duduk di kerusi.
"Ni ibu nak cakap malam ni Datin sofea buat majlis untuk Zyan kiranya macam kenduri kesyukuran tapi bezanya majlis ni majlis kesyukuran sempena pembedahan Zyan berjalan lancar kata Datin sofea la." Kata puan Sri camelia panjang lebar sambil mengambil nasi goreng dan diletakkan di atas pinggan anaknya itu.
"So apa kena mengena dengan Luna?"Tanya Luna dengan malas sambil makan nasi goreng yang dibuat oleh ibunya.
"Datin sofea nak Luna datang ke rumah dia Luna kan girlfriend Zyan malam ni pukul 9.30 mula majlis Kalau tentang baju Luna boleh pergi ke butik ibu ambil je apa yang kamu suka Luna datang malam ni Kalau bukan sebab Zyan atau Datin sofea datang sebab ibu teman ibu." Kata Puan Sri camelia dengan lembut dia tahu anaknya tidak mahu dekat dengan Zyan.
"Fine,ni semua sebab ibu bukan sebab diorang Kalau bukan sebab PERJANJIAN tu dah lama Luna tinggalkan Zyan tu." Kata Luna dengan sedikit bengang.
"Dah la makan Nanti kita keluar ambil baju di butik." Kata puan Sri camelia dan mula makan.
Mereka mula makan dengan senyap Luna masih bengang kerana PERJANJIAN itu dia tidak boleh membuat keputusan.
Louis bangun dan dia mandi dan bersihkan badan dia keluar Dari mansion dan menuju ke rumah mama dan papanya dia melihat kereta Zyan ada tetapi dia hanya buat bodoh malas ingin melihat kereta itu mengingat membuat dia menjadi lebih sakit hati kemudian dia masuk ke dalam rumah.
"Morning ma pa."Sapa Louis sambil cium pipi mamanya di meja makan.
"Baru balik kenapa tak tidur sini semalam?"Tanya Datin sofea kepada anaknya yang satu ini suka sangat tidur di mansion tahu la tu mansion lebih selesai Dari rumah ni.
"Louis penat la semalam check assignment pelajar lagi." Jawab Louis dan duduk di kerusi depan Zyan.
"Malam ni ada majlis kamu jangan nak pergi mana-mana majlis ni seperti majlis kesyukuran pembedahan adik kamu berjalan dengan lancar." Kata Datuk Xyan dengan serious dia tahu anaknya yang satu ini tidak mendengar dia perlu serious dengan Louis.
"Ye la Louis duduk sini petang nanti Louis nak kelaur sekejap nak beli baju untuk majlis malam nanti." Balas Louis dengan malas dia tahu Zyan perhati dia tapi dia buat tak endah saja malas tengok muka Zyan buat sakit hati je.
"Zyan baju kamu mama dah gosok pakai malam nanti mama letak di dalam almari kamu." Kata Datin Sofea dengan lembut.
"Baik,mama."balas Zyan sambil mengganguk kepala dia melihat abangnya sedang makan tetapi abangnya hanya buat tidak endah seperti dia tidak wujud dia hanya diam dia tahu abangnya benci kepadanya.
Selepas makan Luna dan ibunya pergi ke butik LUNA'CAMELIA BUTIK mereka sampai di butik mereka turun Dari kereta dan masuk ke dalam butik pekerja di dalam butik menyambut Luna dan Ibunya dengan mesra kerana Luna dan Ibunya adalah owner kepada butik ini.
"Saya nak ambil baju yang saya tempah semalam." Kata puan Sri Camelia kepada pekerjanya lalu pekerjanya mengambil baju yang di tempah oleh bosnya.
"Butik Macam mana?" Tanya Luna kepada salah satu pekerja di situ.
"Butik baik-baik sahaja Tengku pelanggan semakin bertambah."jawab salah satu pekerja di situ.
"Kalau ada apa-apa bagitahu sahaja kepada saya atau ibu saya." Kata Luna kepada semua pekerja.
"Baik Tengku." Balas semua pekerja di situ pekerja di situ gembira dapat bertemu dengan Tengku Luna Camelia anak kepada Puan Sri Camelia selalunya mereka semua dengar tentang anak Puan Sri Camelia Dari gosip atau melihatnya Dari jauh sahaja dan sekarang Tengku Luna Camelia berada di hadapan mereka dan mereka semua mengakui Tengku Luna Camelia sangat Cantik model semestinya cantik Atlet pula mereka semua kagum melihat Tengku Luna camelia.
10 minit kemudian pekerja yang mengambil baju itu keluar dan menghampiri Puan Sri Camelia dan Tengku Luna Camelia dan memberi baju itu kepada Puan Sri Camelia setelah itu Puan Sri Camelia dan Tengku Luna pergi Dari butik setelah itu bermula gosip antara pekerja di situ mereka kagum melihat Tengku Luna Camelia tidak sombong dan cantik gorgeous.
Louis keluar Dari rumah sepatutnya dia keluar tengah hari tetapi dia malas hendak melihat muka Zyan *So annoying* dia keluar setelah makan sempat dia melihat mama dan papanya yang berada di decoration majlis itu dan dia kembali berpaling ke depan dia masuk ke dalam kereta dan menuju ke shopping mall untuk membeli baju dia sebenarnya malas untuk membeli baju tetapi dia perlu hadiri majlis ini dia mahu terlihat handsome di depan semua orang dia memandu selama 20 minit dan sampai di shopping mall dia keluar Dari kereta dan masuk ke dalam shopping mall dia menuju ke GUCCI Dia mengambil t-shirt berwarna hitam dan satu seluar kemudian dia pergi membeli ke kedai lain untuk membeli kurta kerana dia tahu dia harus memilih baju untuk majlis malam ini selepas itu dia ke toilet dan dia terserempak dengan Zyan.
"Abang buat apa dekat sini shopping ke?" Tanya Zyan kepada abangnya itu.
"Tak la aku berenang kau dah nampak apa aku pegang dah nama shopping mall semestinya shopping takkan la berenang pulak." Balas Louis dengan sinis malas hendak melayan Zyan terus dia masuk ke dalam toilet.
Zyan sedih kerana abangnya membencinya entah Kenapa abangnya membenci dia tetapi dia perlu abaikan semua itu dia perlu beli barang dulu kemudian dia pergi ke kedai yang menjual baju kurta setelah membeli semua barang dia balik ke rumah.
"Mama Zyan dah balik Zyan naik dulu penat." Kata Zyan lalu naik ke atas bilik.
"Ok,nanti turun makan lepastu kamu bersiap untuk majlis ini." Kata Datin Sofea kepada ananknya yang sedang naik tangga itu.
"Ok,ma."balas Zyan dan masuk ke dalam bilik.
30 minit kemudian Louis sampai di rumah dan masuk ke dalam rumah.
"Mama Louis naik dulu nak siapkan baju untuk malam ini." Kata Louis lalu naik ke biliknya.
"Ok,nanti turun makan." Balas Datin sofea yang berada di dapur.
"Ok,ma."balas Louis dan masuk dalam bilik.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
غموض / إثارةSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...