BAB 35

28 1 0
                                    



Hari ini Luna bangun lewat kerana dia ingin tidur dan ingin bermalasan seharian dia membuka handphone dan dia melihat satu berita yang mengejutkan berita tentang lelaki yang bernama Lionel ditemuka meninggal kerana dibunuh oleh seseorang secara kejam.





SEORANG LELAKI YANG BERNAMA LIONEL LIANAR DITEMUKAN MATI DIBUNUH SECARA KEJAM DIA DIKTIKAM SEBANYAK 10 KALI DI PERUT DAN MATANYA DI DIBAKAR DAN MAYATNYA DIBUANG KE SEBUAH SUNGAI.

MAYATNYA DIJUMPAI OLEH SEORANG KATA ORANG ITU DIA INGIN MEMANCING TETAPI DIA MELIHAT AIR YANG BEWARNA MERAH SEPERTI DARAH DAN DIA MELIHAY SEORANG MAYAT DAN TERUS MENELEFON POLIS.

POLIS MENJUMPAI JAM DAN DOMPET DI KERETA MANGSA POLIS TIDAK MENDAPAT SEBARANG BUKTI POLIS PASTI PEMBUNUH ITU SANGAT TELITI KERANA TIADA SEBARANG BUKTI DAN KES INI AKAN MENJADI KES YANG SUKAR UNTUK DI SELESAIKAN.







Melihat berita itu Luna sangat terkejut kerana baru beberapa bulan lepas dia bertemu dengan lelaki itu sekarang lelaki itu meninggal dunia kerana dibunuh dia bangun dan terus mandi.





Selepas bersiap Luna mendengar pintunnya diketuk dan dia membuka pintu.

"Luna turun makan nanti perut sakit pulak."Kata Puan Sri Camelia dan turun ke bawah selepas memberitahu anaknya untuk turun makan.

"Baik ibu Nanti Luna turun tapi bagi Luna bersiap sedikit lagi."Balas Luna dan menutup pintu dan sambung bersiap.





Semasa makan Luna terfikir sesuatu.

"Ibu ada dengar tak tentang seorang lelaki dibunuh secara kejam dan dibuang ke sungai."Kata Luna dan sambung menyuap nasi.

"Ibu ada dengar tentang berita itu tadi haih macam-macam zaman sekarang ini Luna pun kena hati-hati kalau selepas balik kerja terus balik ke rumah jangan nak melencong ke mana pulak kalau nak pergi mana bagitahu ibu dulu."Pesan Puan Sri Camelia kepada anaknya yang sedang makan itu bukan apa dia takut kehilangan anak perempuan satu-satunya ini:

"Baik ibu,nanti nak keluar sekejap jumpa kawan sebenarnya malas nak keluar nak baring relaks je seharian tapi bosan tu yang Luna nak keluar tu jumpa kawan."Kata Luna dan minum airnya sebenarnya dia bukan nak jumpa kawan tapi nak keluar melihat tempat kejadian itu:

"Hati-hati ada apa-apa bagitahu dekay ibu terus dan balik awal jangan lewat."Pesan Puan Sri Camelia lagi dia takut jika anaknya ada orang jahat ingin melukakan anaknya.





Selepas makan Luna terus masuk ke dalam bilik manakala Puan Sri Camelia pergi keluar bersama dengan Datin Sofea.





Luna memandu ke tempat di dalam berita dia lihat tadi setelah 1 jam dia sampai di tempat itu dia turun dari kereta.

""Kenapa aku rasa macam ada yang tidak kena dengan tempat ini."Kata Luna sendirian sambil melihat sungai dari atas tanpa dia sedari ada seseorang memandangnya.

"Kenapa aku rasa macam ada seseorang pandang aku atau tu pembunuh tu mati aku nanti baik aku masuk ke dalam kereta."Kata Luna sendirian dan tergesa-gesa masuk ke dalam kereta tetapi ada seseorang memegang bahunya dan dia berpaling ke belakang untui melihat orang itu.

"La you ingat siapa tadi you ni buat i takut la."Kata Luna dengan lega dia ingatkan pembunuh bersiri tadi.

"You ni buat apa di sini ni kalau ada apa-apa jadi dekat you macam mana."Balas Louis dengan risau.

"I datang ni sebab i nak periksa tempat ni sebab i tengok tempat ni dalam berita tentang kes seorang lelaki kena bunuh i datang pun sebab i macam i pernah datang ke sini i nak tahu apa yang i tak ingat tapi tak ada apa-apa pun."Jelas Luna panjang lebar tidak mahu Louis merisaukan dirinya.

"You ni kalau nak pergi mana-mana ajak la i tahu tak i ni risau you tak takut ke datang sini seorang diri you tahu tentang kes tu."Balas Louis dengan nada risau padahal dia pembunuh tu.

"Maaf i tak ingat nak ajak you datang sini tapi apa you buat dekat sini?"Tanya Luna pelik dengan Louis yang datang ke sini tiada sebab untuk Louis ke sini.

"I lalu sahaja di area sini dan i nampak kereta you terus i berhenti di sini."Jawab Louis dengan tenang padahal dia sengaja datang sini lebih awal dari Luna lagi.





Selepas itu Louis memandu begitu juga dengan Luna memandu di cermin Luna melihat kereta Louis dari belakang kerana mereka sepakat untuk balik bersama.



Sampai di mansion Luna terus Luna masuk ke dalam mansion manakala pula pulang ke rumah sampai di rumah terus Louis naik ke atas dan masuk ke dalam bilik mengedahkan keluarganya yang berada di bawah.





Louis yang berada di dalam bilik bercakap sendirian.

"Macam mana Luna ingat tempat tu nasib baik Lionel tu dah mati kalau tak susah aku nanti tapi dekat mana si Lionel tu sorok barang tu macam mana aku nak cari ni dekat tempat tadi tiada pun barang tu."Kata Louis sendirian dia memikirkan benda yang Lionel sorok itu tapi dia sudah mencari tetapi tetap tak jumpa.







4 JAM LEPAS

Louis keluar pada awal pagi dia menuju ke tempat itu selama 1 jam sampai sahaja di sana Louis terus mencari barang yang di sembunyikan oleh Lionel dia mencari semua tempat di sungai,pokok dan dalam tanah tetapi dia tetap tidak menjumpai barang itu dia takut jika barang itu di umpai oleh polis dan Luna akan tahu semuanya itu yang sangat takut kehilangan Luna.

"Mana barang tu mana dia sembunyikan haih kau ni Lionel dah mati pun menyusahkan orang lagi."Kata Louis sendirian sambil mencari barang itu hampir 2 jam dia mencari barang itu tetap tidak dijumpai juga.



Selepas 2 jam dia mencari tiba-tiba ada sebuah kereta datang dan dia menyorok dia terkejut apabila melihat Luna yang datang.

"Apa Luna buat dekat sini?"Tanya Louis sendirian kepada diri sendiri sambil melihat Luna dari belakang pokok.



Louis berjalan perlahan-lahan menghampiri Luna dan dia memegang bahu Luna bernasib baik kerana Luna tidak mengingati apa-apa tetapi dia harus hati-hati.

Kemudian mereka balik bersama-sama Louis mengikuti Luna dari belakang.





Louis *Aku perlu menemui barang itu secepat yang mungkin* memikirkan tentang itu sampai tertidur sehinggakan mamanya memangil dia untuk makan dia tidak dengar.

"Louis,turun makan."Panggil Datin Sofea dari bawah tetapi Louis tidak menyahut:

Datin Sofea naik ke atas dan masuk ke dalam bilik untuk memanggil Louis tetapi niatnya terbatal apabila melihat Louis tertidur dengan nyenyak.





Luna yang berada di mansion memikirkan tentang kes itu *siapa pembunuh tu aku rasa macam ada yang tak kena tapi apa* malas memikirkan terus dia masuk ke bilik dan bersihkan badannya.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now