BAB 31

36 1 0
                                    

"Luna semalam Datin sofea ada call mama dia cakap dekat mama pekerja di company Datuk Xyan berhenti jadi Datin sofea minta mama tanya Luna kalau Luna berminat untuk gantikan tempat kerja di office Datuk Xyan hanya sementara sahaja sampai Datuk Xyan jumpa pekerja baru."Kata Puan Sri Camelia dengan lembut dan sambung makan.

"Tengok la macam mana nanti Luna pergi jumpa Datuk Xyan dan Datin sofea dulu selepas itu baru Luna buat keputusan."Balas Luna dan makan sebenarnya dia malas mahu bekerja kerana 2 bulan lagi dia ada tournament tapi sebab ibunya bertanya dia mungkin pertimbangkan dulu.

"Ok,Bila Luna nak jumpa Datuk Xyan dan Datin Sofea?"Tanya Puan Sri Camelia pula dia sebenarnya mahu anaknya berehat sekejap selepas belajar tapi Datin sofea minta tolong kepada dia.

"Harini luch nanti Luna pergi Luna akan lunch dekat luar."Jawab Luna dan dia habiskan makan dan bangun dari kerusi.

"Mama nak keluar lunch nanti nak tengok company dan hotel selepas itu baru mama singgah ke butik."Kata Puan Sri Camelia dan minum minuman di sebelahnya.







Luna hanya menngganguk dan naik ke atas untuk bersiap sampai di dalam bilik Luna terfikir tentang Louis dan lelaki misteri itu *Siapa dia sebenarnya apa hubungan dia dan Louis kenapa dia cakap Louis bahaya apa maksud dia sebenarnya aaargh apa-apa la pening aku fikir Louis ni dia datang ke tidak ke majlis tu batang hidung tak nampak dah la baik mandi nanti lambat pula* selepas itu Luna mandi dan bersiap untuk office Datuk Xyan.











Luna turun ke bawah dan dia terus keluar dari mansion dia masuk ke dalam keretanya dan memandu menuju ke office Datuk Xyan.

"Dah,sampai pun."Kata Luna sendiri di dalam kereta selepas itu Luna keluar dari kereta dan masuk ke dalam office.

"Hi,Tengku Luna selamat datang ada yang boleh bantu."Kata secratery Datuk Xyan yang berada di meja.

"Saya nak jumpa Datuk Xyan."Balas Luna pula dan senyum keada secratery itu.

"Datuk Xyan ada di dalam office sila masuk Tengku Luna."Kata secratery itu dan kembali duduk di kerusi dan sambung buat kerja semula.



Luna masuk ke dalam office Datuk Xyan dan duduk di kerusi di depan Datuk Xyan.

"Papa pagi tadi ibu cakap mama dengan papa minta tolong Luna kerja di company papa sementara sehingga papa dapat pekerja baru."Kata Luna to the point sahaja mallas bertanya khabar itu ini.

"Betul tu papa sedang cari pekerja tapi tak dapat lagi Luna nak ke gantikan sementara."Kata Datuk Xyan yang berhenti menaip di laptop.

"Boleh je sekarang ni Luna dah habis study tunggu sijil sahaja selepas dapat sijil nanti baru Luna sambung study semula di oversea."Kata Luna pula dia sebenarnya malas bekerja tapi sebab ibunya sahaja.

"Baiklah kalau macam tu esok Luna boleh start kerja dan kerja Luna senang sahaja Luna akan jadi secratery Zyan mulai esok."Kata Datuk Xyan lagi dan sambung menaip di laptop.

"Thank you papa Luna pergi dulu."Kata Luna meminta diri dan keluar dari bilik Datuk Xyan.





Semasa Luna ingin keluar dari office Luna melihat Louis yang berada di balcony sedang melihatnya dan dia terus ke bilik Louis.

"Hi,baby termenung apa tu?"Tanya Luna yang berada di belakang Louis.

"Nothing."Jawab Louis singkat yang masih marah dengan kejadian di majlis semalam.

"Nampak macam marah je."Kata Luna pula dia tahu Louis sedang marah.

"Nothing honey."Balas Louis pula dan duduk di kerusi semula sambung kerjanya.

"Semalam you pergi mana i tak nampak pun you di majlis semalam lama i tunggu."Luah Luna dengan sedikit kesal.

"I ada semalam i nak jumpa you tapi mamat tu pula yang jumpa you dulu dan i nampak you mesra sangat dengan dia dah jatuh cinta dengan jantan tu ke."Luah Louis dengan kesal dan marah dengan kejadian semalam sepatutnya dia ada di posisi Zyan.

"Apa you ni fikir macam tu mana ada i jatuh dengan dia."Nafi Luna dia sendiri tidak tahu tentang perasaannya kepada Zyan.

"Kalau macam tu bagus tapi kalau you jatuh cinta dengan dia jangan harap i nak bagi you dekat dia sebab you hanya milik i honey."Kata Louis yang memeluk Luna dari belakang dia sebenarnya takut Luna jatuh cinta dengan Zyan dan tingalkannya.

"I tahu jangan risau i tahu apa i buat."Kata Luna dan melepaskan pelukan Louis.

"I nak tanya semasa di college i terdengar percakapan antara you dan Aqilah dengan kekasihnya tentang PERJANJIAN yang membuatkan you dengan Zyan menjadi pasangan kekasih i nak tahu apa perjanjian tu."Tanya Louis dia ingin mengetahui apa PERJAJIAN itu.

"Nothing just perjanjian biasa sahaja."Balas Luna tidak ingin menceritakan tentang hal itu:

"I tahu perjanjian tu bukan perjanjian biasa sahaja cerita i nak tahu atau you nak i tanya mama i sendiri."Kata Louis dia ingin mengetahui tentang PERJANJIAN itu.

"Perjanjian tu dibuat oleh arwah nenek you dengan arwah nenek i mereka berdua mahu i bercinta dengan Zyan adik you selama 4 tahun kalau i tidak ada perasaan selama 4 tahun dengan Zyan i boleh putuskan hubungan i dengan Zyan kalau i ada perasaan dengan Zyan kitorang akan berkahwin mengikut perjanjian itu dan juga kalau i dengan Zyan berkahwin Zyan akan mendapat harta yang ditinggalkan untuk Zyan oleh arwah nenek you dan Zyan dan tahun ini adalah tahun ke 4 kalau i jatuh cinta dengan Zyan akan berkahwin dengan Zyan tapi semua itu tak menjadi sebab i cintakan you tapi you jangan bagitahu Zyan dan papa sebab diorang tak tahu tentang perjanjian ini hanya ibu dan mama tahu termasuk kita berdua."Jelas Luna panjang lebar dan duduk di kerusi.







Louis termenung memikirkan tentang ini *PERJANJIAN!no aku tidak akan biarkan Luna menjadi milik kau Zyan dia hanya milik aku sekarang aku dah tahu tentang PERJANJIAN ini selepas ini senang aku nak hapuskan kau ZYAN sekarang tinggal beberapa bulan sahaja lagi sebelum cukup 4 tahun aku perlu berada di sisi Luna dan selepas itu aku memiliki Luna sepenuhnya tapi aku perlu cari document tentang PERJANJIAN ini* dia tidak perasan Luna memerhatikannya termenung.

"I balik dulu sebelum i balik i nak bagitahu you mulai esok i akan berkerja di sini buat sementara sebagai secratery adik you Zyan."Kata Luna yang berada di kerusi sedikit pelik dengan sikap Louis.

"Really!semakin kerap la kita berjumpa honey tapi kalau you menjadi secratery i lagi bagus nanti balik hati-hati."Kata Louis pula dan menciuk bibir dan dahi Luna dia bernasib baik kerana biliknya tertutup.



Luna balik ke mansion begitu juga dengan Louis balik setelah menyiapkan kerjanya.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now