Louis masuk ke mansion Luna *Cantiknya mansion ini* dia melihat gambar Luna di mansion itu."Cantik."Kata Louis sendirian sambil melihat gambar itu.
Tak lama kemudian Luna sampai ke mansion.
"You tak apa-apa?mama cakap mansion you kebakaran."Kata Luna yang baru balik dari college:
"I tak apa-apa."Balas Louis dengan gembira dia suka bila Luna risau tentangnya.
"You buat risau."Kata Luna lagi dengan risau.
"Jangan risau i tak apa-apa."Balas Louis lagi:
"You tinggal sini ke?"Tanya Luna yang melihat Louis bersama beg.
"Kenapa?tak boleh ke?"Tanya Louis.
"Bukan tak boleh i gembira you tinggal sini boleh i jumpa you selalu."Jawab Luna.
"Jom,i hantar you ke bilik you."Kata Luna dan naik ke atas.
"I nak bilik dengan you."Kata Louis dengan mengoda.
"Jangan nak mengada."Balas Luna.
Luna menghantar Louis sehingga ke bilik Louis.
"I masuk bilik dulu nak rehat penat."Kata Luna dan masuk ke dalam biliknya.
Louis hanya mengganguk dan masuk ke dalam bilik sempat dia mencium Luna di dalam bilik dia berbaring di katil *aku fikir aku akan tidur bersama Luna tapi tidak apa aku dah masuk mansion ini* dia bangun dan mengemas baju yang dibawa *Nasib baik aku dah kemas baju aku sebelum aku jalankan rancangan aku* dia berkemas dengan gembira.
Selama mereka berdua tinggal bersama mereka semakin mesra dan semakin gembira manakala Datin Sofea dan Datuk Xyan terus saling menjaga Zyan di hospital.
3 Tahun Kemudian
Selesai belajar di Uk terus Luna pergi sambung belajar di dubai manakala Louis membuka syarikat di dubai untuk mengikuti Luna ke dubai.
Di dubai Luna dan Louis tinggal bersama kerana Luna sudah terbiasa tinggal bersama Louis dan sebilik dengan Louis hubungan mereka semakin mesra.
"Petang ni you balik pukul berapa?"Tanya Louis.
"Pukul 5 petang i ada kelas pukul 3 nanti."Jawab Luna yang sedan makan itu.
"Ok."Balas Louis dan mengganguk faham.
Louis menghantar Luna ke college seperti di Uk dan mencium Luna sebelum ke college.
Selesai kelas Louis terus mengambil Luna di college dan membawa Luna makan.
Di bilik Luna sedang menunggu Louis yang sedang membuang di dalam tandas sementara menunggu Louis keluar Luna mengemas almari dan dia tidak sengaja menjumpai cincin di dalam kotak di almari Louis.
"Cincin ini bukan ke cincin Zyan."Kata Luna sendirian sambil melihat cincin itu.
Louis yang keluar dari tandas mencari Luna dan dia melihat Luna di almari.
"Buat apa di sini?"Tanya Louis.
"I mengemas dan i terjumpa cincin ini di dalam kotak you."Jawab Luna.
Louis hanya diam apabila melihat Luna memegang cincin itu.
"Cincin ni cincin Zyan tapi kenapa cincin ni ada dekat you?"Tanya Luna.
"I ambil cincin itu."Jawab Louis jujur.
"Kenapa you ambil?"Tanya Luna lagi.
"Sebab cincin ni hak i."Jawab Louis.
"Cincin ini i bagi kepada Zyan tapi kenapa you cakap cincin ni hak you?"Tanya Luna kesal dengan sikap Louis.
"Cincin ni sepatutnya milik i sepatutnya you bagi dekat i."Jawab Louis dengan jujur dia tidak mahu sembunyikan lagi.
"Kalau you i nak bagi you cincin i boleh bagi yang bagus daripada ini."Balas Luna.
"I nak yang ini bukan yang lain."Balas Louis pula.
"Cincin ini milik Zyan you tak boleh ambil faham!"Kata Luna dengan tegas.
"Kenapa?you dah jatuh cinta dengan dia?"Tanya Louis bertubi-tubi kesal kerana Luna pertahankan Zyan.
"Bukan,cincin ni milik Zyan bukan milik you kalau you nak cincin i boleh bagi yang lain."Kata Luna dengan lembut.
"Really?kenapa you simpan cincin yang Zyan bagi dekat you?"Tanya Louis lagi
"I sengaja simpan bila Zyan dah sedar i akan bagi semula cincin itu kepada Zyan."Jawab Luna.
Louis hanya diam apabila mendengar jawapan Luna.
"Louis!"Panggil Luna.
"Apa?"Tanya Louis dengan sedikit marah.
"I cuma milik you tiada sesiapa yang boleh miliki i kecuali you."Kata Luna dengan lembut ingin memujuk Louis.
"Really?"Tanya Louis yang mula reda kemarahannya.
"Yes,i cuma milik you just your mine."Jawab Luna dengan mengoda dan seksi.
"I tidak akan lepaskan you sampai bila-bila walaupun Zyan sedar i sanggup jadi yang kedua."Balas Louis dan memeluk Luna dan juga mencium Luna.
"Cincin ni i akan simpan i akan bagi kepada mama nanti."Kata Luna dan Louis hanya mengganguk dan tersenyum.
Luna melepaskan pelukan dan menyimpan cincin itu di tempat dia menyimpan cincinnya dan kembali menyambung perbuatan dia dan Louis.
Keesokannya Luna ke college dihantar oleh Louis setiap hari Louis menghantar Luna ke college.
Selepas balik dari college Louis mengambil Luna dan dibawa ke pejabatnya terus masuk ke bilik Louis dan melihat Louis membuat kerja dan itu sudah menjadi kebiasaan Luna dari Uk lagi Luna bersyukur kerana dia mempunyai sahabat yang baik tidak sangka Aqilah sambung belajar di Uk dan mengikuti Luna sambung belajar di dubai dan juga Aqilah sokong hubungan Luna dan Louis:
Hakim mengikuti Louis untuk kerja di Uk dan dia menjadi bisnes partner di syarikat Louis di dubai dia sokong hubungan Louis dan Luna lain pula dengan kawannya yang lain ingin bekerja di malaysia sesekali kawa-kawannya melawat Zyan yang sedang koma.
Manakala Datin Sofea dan Datuk Xyan masih lagi menjaga Zyan di hospital sesekali Puan Sri Camelia melawat Zyan yang sedang koma itu.
"Entah bila kamu akan sedar."Kata Datin Sofea kepada anaknya yang sedang koma.
Puan Sri Camelia bersimpati melihat keadaan anak sahabatnya itu.
"Sabar,Sofea."Kata Puan Sri Camelia.
Datin sofea hanya mengganguk sambil memandang anaknya entah berapa kali sudah dia menitiskan air matanya dia tidak sangguo melihat anaknya sakit begini.
1 Bulan Kemudian
Datuk Xyan melawat Louis dan Luna yang berada di dubai dan Luna menyerahkan cinicn itu kepada Datuk Xyan.
"Maaf,Luna terbawa cincin ini."Kata Luna.
"Tidak apa,cincin dah ada."Balas Datuk Xyan.
Louis yang berada di atas hanya diam apabila Luna menyerahkan cincin itu kepada papanya *Bila Zyan mati aku akan mengambil cincin itu semula hak aku Zyan tak layak untuk pakai cincin itu dia turun ke bawah dan berbual dengan papanya.
2 Hari Kemudian
Datuk Xyan pulang ke Malaysia dan terus ke hospital melawat anaknya dia sangat merindukan anaknya itu.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
Mystery / ThrillerSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...