Louis keluar dia berjalan perlahan-lahan tidak mahu orang di rumah tahu dia keluar dan dia berjaya keluar tanpa sedarinya ade seorang melihatnya keluar dari rumah.
Louis sampai di tempat tujuannya dan dia melihat orang yang dia ingin jumpa sedang menunggu dia dan dia terus menuju ke orang itu.
"Kau nak apa Lionel?apa tujuan kau sebenarnya balik ke malaysia?"Tanya Lois dengan marah dia malas berteka-teki dia lebih suka strigjhg to the point.
"Aku nak Luna kau pun tahu kan sebenarnya aku tak nak pun balik ke malaysia tapi setelah aku dapat kebenaran apa yang berlaku sebelum ni aku buat keputusan untuk balik ke malaysia untuk ambil semula HAK aku Louis aku tahu apa yang jadi sebelum ini semua sebab kau."Jawab Lionel dengan tenang dia tahu Louis sedang marah dengannya.
"Kau takkan dapat Luna sebab dia HAK aku bukan salah aku pun kejadian yang berlaku sebelum ini semua tu salah kau Lionel kau dah tahu aku cintakan Luna tapi kau tetap bercinta dengan Luna kalau kau tak bercinta dengan Luna kau dengan aku takkan jadi macam ni kalau kau datang ke malaysia sebab nak ambil Luna semula lupakan sahaja la sebab Luna takkan ingat kau sampai bila-bila dia dah lupakan kau Lionel."Balas Louis pula sengaja ingin melihat Lionel marah sebenarnya dia takut Lionel akan dekat dengan Luna.
"Betul dia takkan ingat aku tapi kalau aku cakap apa yang kau buat dekat aku dan kau bunuh orang hanya sebab dia kau rasa dia akan terima kau ke kalau dia dapat tahu semua tu dia akan benci kau dan tak mustahil dia akan terima lamaran adik kau kalau aku bagitahu semua rahsia kau dekat Luna kau rasa apa yang Luna akan buat aku tak perlu tanya soalan tu sebab kau tahu sendiri tahu jawapan dia aku pastikan Luna dan keluarga kau tahu tentang apa yang kau buat selama ini."Kata Lionel dengan tenang walhal dalam hati dia takut untuk berdepan dengan Louis tetapi dia gagahkan diri untik berdepan dengan Louis baginya Louis itu monster dan gila sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan apa yang dia mahu termasuk membunuh.
Selepas berkata begitu Lionel terus balik ke rumahnya dia tidak mahu berlama dengan Louis dia boleh nampak melalui mata Louis ada kebencian dia sendiri tidak mahu semua ini terjadi tapi dia tahu ini semua salahnya kerana rampas Luna dari Louis walhal dia tahu Louis mencintai Luna tetapi dia tetap menjalin cinta dengan Luna dia kembali teringat sebelum kejadian itu berlaku.
10 Tahun lepas
Lionel sedang menunggu kedatangan Luna di dalam cafe tiba-tiba dia menerima messages daripada mamanya tentang neneknya yang sedang sakit eruk dan dia harus ke switzealand hari itu juga tanpa membuang masa terus Lionel bergegas ke rumah dan ke airport untuk ke switzealand sebelum dia keluar dari cafe sempat dia menulis sesuatu di kertas dan memberikan kepada seorang pelayan dan menyuruh pelayan itu memberikan kepada Luna dia juga sempat memberikan messages melalui telefon bahawa dia akan ke swirzealand kerana neneknya sakit tanpa dia ketahui ada seseorang melihatnya dari jauh dan merancang sesuatu.
Luna datang ke cafe dalam keadaan sedikit basah dan dia terus mencari keberadaan Lionel tetapi dia tidak nampak kedatangan Lionel selepas dia menunggu Lionel 3 jam dia memutuskan untuk pulang ke rumah sebelum dia pulang ke seorang pelayan datang kepadanya dan memberikan surat dia terus membuka surat itu.
Maaf buat awak menunggu lama saya ingin meminta putus daripada awak kerana saya sudak mempunyai orang lain dan dia sedang mengandung anak saya mulai harini awak bukan lagi kekasih saya terima kasih untuk semuanya.
From:Lionel
Selepas membaca surat itu Luna terus balik ke mansion sampai di mansion terus masuk ke dalam bilik di dalam bilik dia menangis teruk selama seminggu dia hanya berkurung di dalam bilik.
Di kejauhan memandang Luna dengan sedih *Sorry honey i akan pastikan you tidak menangis lagi selepas ini i janji akan bahagiakan you honey tunggu i honey* orang itu pun berlalu dari mansion Luna.
Di dalam kereta dia tersenyum dia gembira apabila melihat kertas yang dipegangnya dan membuka kertas itu untuk melihat isi kertas itu.
4 jam yang sebelum Luna datang ke cafe dia sempat mengambil kertas dari pelayan itu dan menukarkan kertas itu.
Luna sayang saya perlu pergi ke switzealand kerana nenek saya sakit kalau awak baca surat ini pukul 6 petang datang ke airport saya berada di airport saya menunggu kedatangan awak saya janji saya akan setia dengan awak 10 tahun akan datang saya pulang semula ke Malaysia saya janji saya akan menghantar lamaran saya janji Luna percayakan saya selama ketiadaan saya tolong jaga diri awak dan tolong jaga hati awak saya tinggalkan sebuah kotak di depan mansion awak nanti awak buka kalau awak terima lamaran saya pakai cincin dan rantai yang di dalam kotak itu Love you My Love Luna.
From:Lionel kekasih kspada Tengku Luna
Selepas membawa isi surat itu terus dia melipat kertas itu dan simpan itu di dalam kotak yang berisi gambar Luna dan Lionel ada juga cincin dan rantai untuk Luna dan terus pulang ke rumah.
Selama Lionel di switzeland Lionel menyuruh Louis untuk menjaga dan mengawasi Luna dan dia mendapat berita daripada Louis bahawa Luna sudah mempunyai kekasih baru sudah melupakannya sebenarnya dia tidak percaya tetapi dia apabila dia memikirkan Luna tidak membalas messages dia sebab itu dia percaya dalam pada masa yang sama Louis mengatakan dia tidak akan menggunakan nombor itu dan akan menggunakan nombor lain setelah Louis menukar nombor lain tiada khabar berita tentang Luna lagi.
Selepas 8 tahun dia kembali ke malaysia untuk berjumpa dengan Luna tetapi lain pula yang jadi apabila dia mengetahui Luna bercinta dengan Zyan anak kepada Datuk Xyan dan dia mengupah Spy dan detective setelah dia mendapat tahu semuanya dia mencari dalang semua itu dan dalam masa yang sama dia mendapat khabar daripada spy yang di bayar untuk mengikut Luna dia mendapati Luna bercinta dengan Louis sahabatnya dulu dan abang kepada Zyan dia sangat terkejut dan masa itu dia sedar semua ini dirancang oleh Louis dia sengaja tidak memberitahu kepada semua orang tentang dia balik ke malaysia dan dia juga pasti Luna tidak mengingat dirinya kerana dia dulu dan sekarang sangat jauh tidak mungkin Luna megenalinya.
Balik sahaja dari rumah terus Louis masuk ke dalam bilik di dalam bilik dia risau jika Luna mengetahui tentang Lionel dan mengingat Lionel semula *No Luna takkan ingat dia buat apa aku nak takut Luna girlfriend aku sekarang aku tak perlu takut aaargh ni semua sebab Lionel kau gagalkan plan aku sebab kau la aku perlu rancang semula plan aku nasib baik aku dah bakar kotak tu kau silap balik ke malasyia Lionel aku akan hantar kau semula ke tempat kau* setelah merancang rancangan terus tidur.
Di dalam bilik Luna memikirkan sesuatu *kenapa aku asyik terfikir tentang laki tu aku rasa ada yang tak kena tapi apa peik muka laki tu macam aku kenal tapi kat mana aku nampak dia huffff pening la aku baik tidur esok kerja* malas berfikir terus menutup lampu dan tidur.
YOU ARE READING
2 Heart 1 Love [IN EDITING]
Mystery / ThrillerSeorang perempuan memiliki 2 kekasih hati yang manakah pilihan hatinya? LOUIS-You love my first and will be my last love I am not obsessed I just afraid of losing you we will get married and have a child together and I will never let you fall into t...