BAB 38

26 1 0
                                    



Luna yang berada di meja makan terfikir apa yang dikatakan oleh Datuk Xyans semalam tentang perkahwinan.

"Kenapa ni Luna fikir apa ni?"Tanya Puan Sri Camelia yang berada di depan Luna dai risau melihat anaknya seperti ini.

"Luna fikir tentang apa yang dikatakan oleh Datuk Xyan semalam tentang perkahwinan."Jawab Luna dengan keluhan.

"Jangan fikir sangat Datuk Xyan cuma nak kepastian je tu jangan risau la."Balas Puan Sri Camelia tidak mahu anaknya risau.



Selesai makan terus Luna pergi kerja takut jika terlambat.



Selepas itu Luna masuk ke dalam pejabat dan terus ke biliknya.



Zyan melihat Luna datang terus masuk ke dalam bilik Luna.

"Awak boleh kita bercakap sekejap?"Tanya Zyan yang berada di depan pintu.

"Boleh."Jawab Luna singkat.

Zyan menghampiri Luna.

"Saya nak minta maaf sebab papa saya tanya semalam tu tiba-tiba sahaja awak jangan ambil hati."Kata Zyan meminta maaf dia tidak mahu terburu-buru dalam perkahwinan.

"Tak apa saya faham."Balas Luna dengan singkat.



Selepas itu mereka berborak dan mereka buat kerja bersama tiba-tiba Luna merasakan ada sesuatu perasaan di hatinya dia tidak pasti itu perasaan apa *Kenapa aku rasa Zyan handsome harini padahal aku tiap-tiap pandang muka dia tapi harini lain sikit* dia harap tiada apa-apa terjadi pada perasaannya pada masa yang sama Louis melihat kemesraan mereka berdua *Asal mereka berdua mesra sangat kalau macam ni Luna akan jatuh cinta dengan si Zyan tu tak boleh jadi ni* malas melihat kemesraan mereka Louis masuk ke biliknya semula.







SKIP 3 Bulan Kemudian

Sudah 3 bulan Luna bekerja sekarang dia hanya ada 1 bulan sahaja lagi untuk dia bekerja di company ini dan hanya 1 bulan lagi PERJANJIAN itu akan tamat tetapi entah kenapa dia tiba-tiba merasa tidak mahu berjauhan dengan Zyan selama 3 bulan ini dia jarang berjumpa dengan Louis dia lebihkan masa dengan Zyan oleh itu dia dia sangat dekat dengan Zyan selama 3 bulan ini dia bertemu dengan Louis selama 3 bulan tetapi tidak selalu sebab dia ada kerja yang dia perlu siapkan dan kerja itu dia siapkan bersama Zyan .







Louis yang berada di bilik sedang kesal apabila memikirkan Zyan dan Luna *Kenapa mereka sangat mesra makin lama mereka makin dekat kalau mereka dekat Luna akan lupakan aku tak itu tak akan terjadi aku perlu buat sesuatu aaargh dulu Lionel sekarang si Zyan tu pulak apa masalah diorang ni aku akan pastikan dia milik aku dan dia hanya akan kahwin dengan aku.*







Semasa Luna ingin balik Louis datang ke bilik Luna.

"Honey!"Panggil Louis perlahan sambil memeluk Luna dari belakang.

"I miss you so much honey you tak rindu i ke dah lama kita tak jumpa you asyik dengan dia je atau you dah jatuh cinta dengan dia atau you dah lupakan i."Luah Louis yang sedang memeluk Luna dari belakang dia sangat merindukan gadisnya ini.

"I pun rindukan you sangat rindu mana ada i lupakan you."Balas Luna dan pusing menghadap Louis.

"Kenapa you mesra sangat dengan dia tak boleh ke jangan dekat dengan dia i tak sanggup tengok you dengan dia."Luah Louis lagi dia tidak sanggup melihat gadisnya bermesra dengan lelaki lain hatinya sangat sakit air matanya mula keluar.

"Maaf baby i buat hati you sakit i hanya cintakan you sahaja you tahu kan macam i cintakan you."Balas Luna dia tidak suka melihat Louis menangis.

"I takut kehilangan you honey."Balas Louis dia tidak sanggup kehilangab gadis itu bertahun-tahun dia tunggu gadis itu.

"Bila you kehilangan i ingat kata-kata i ni i cuma milik you hanya milik you selamanya tiara sesiapa boleh miliki i selain you."Kata Luna sambil mengesat air mata Louis tanpa dia sedar kata-katanya itu membuatkan Louis makin sayang dengan dia makin susah nak lepaskan dia.







Louis kunci pintu Luna dan menghampiri Luna dia mencium Luna dan bermula asmara mereka berdua selesai berasmara mereka pulang ke rumah masing-masing.





Louis yang murung selama 3 bulan ini kembali ceria selepas bersama dengan Luna dia pasti Luna masih cintakan dia cuma dia perlu hapuskan Zyan buat selama-lamanya tapi rancangan itu perlu dirancang teliti atau dia akan kehilangan segalanya.



Di dalam bilik Luna tersenyum apabila mengingat dia dengan Louis tadi tiba-tiba dia memikirkan tentang Zyan dia masih tidak tahu perasaan dia terhadap Zyan *aku cintakan Louis tapi kenapa aku rasa perasaan yang sama bila aku dekat dengan Zyan aku tak faham betul la haih penat la fikir baik aku rehat penat pun tak habis lagi* dia kembali rehat di katil.







Manakala di rumah semasa Louis lalu di depan bilik mama dan papanya tidak sengaja terdengar perbualan antara papa dan mamanya.

"Sayang saya nak satukan Zyan dan Luna."Cadang Datuk Xyan kepada isterinya yang sedang bermain handphone *Membawang la tu* kata hati Datuk Xyan.

"Tak boleh abang tak dengar ke Camelia cakap apa haritu dia tak benarkan selagi anak dia habis belajar."Balas Datin Sofea geram dengan suaminya itu yang tetap ingin satukan Zyan dan Luna.

"Abang akan bincang dengan Camelia dan pujuk Camelia untuk satukan untuk anak kita."Balas Datuk Xyan pula degil tidak mahu mengalah dia tetap mahu satukan anak dia dengan Luna.

"Jangan!"Kata Datin Sofea dengan sedikit kuat *Kalau abang berjumpa dengan Camelia nanti abang tahu tentang PERJANJIAN tu tak aku tak boleh bagi abang pergi.*

"Kenapa?"Tanya Datuk Xyan pelik dengan isterinya itu *ada yang tak kena tapi apa yang isteri aku sorok aku perlu siasat.*

"Tak ada apa-apa kita perlu hormati keputusan Camelia itu anak dia bukan anak kita."Jawab Datin Sofea tidak mahu memberitahu tentang hal sebenar.

"Baiklah."Balas Datuk Xyan dengan mengalah malas mahu bergaduh dengan isterinya itu pasti isterinya menang dan dia kalah perempuan selalu menang.





Mereka pun menutup lampu dan tidur manakala Louis yang berada di luar pintu hanya tersenyum licik *Sekarang aku tahu apa aku perlu buat walaupun aku tak dapat putuskan hubungan Luna dengan Zyan sekurang-sekurangnya mereka tidak akan berkahwin kerana hanya ada 1 bula lagi untuk cukup 4 tahun dan selepas itu Luna dan Zyan akan putus dan Luna akan jadi milik aku hahaha* dan kembali ke biliknya dan dia merancang sesuatu untuk halang Datuk Xyan satukan Zyan dan Luna dia akan pastikan mereka tidak akan berkahwin.

2 Heart 1 Love [IN EDITING]Where stories live. Discover now