36. Bölüm

393 13 12
                                    

...

Oidipus

-Olmaz, elimden alma onları!

Kreon

-Her istediğini almak huyundan vazgeçmeyecek misin? Gördün ki, bugüne kadar elde ettiklerin hayırlı olmadı senin için.

Koro Başı

-Ey Thebalililer, yurttaşlarım! O zorlu muammaları çözen Oidipus'un haline bakın! Çok kudretli bir insandı. Onun mutluluğu bu şehirde hangi vatandaşı imrendirmemişti? Şimdi ne korkunç bir felaket kasırgasıyla sürüklendiğini görün! Onun için, son gününü görmeden hiç kimseye mutluluğa ermiş demeyin!...

Perde kapandı ve hepimiz selam vermek için sahnede toplandık. 

Ayağa kalkanlar ve ıslık çalanlarla salonu büyük bir coşku kaplamıştı. Sahnede yanımda duran diğer arkadaşlarımın da benim gibi bir sevinç ve adrenalin patlaması etkisiyle titrediğini hissedebiliyordum.

Selam verdik. 

Salona baktım.

Kendi aralarında konuştu diğerleri.

"Baksana annem çekiyor!"

Selam verdik.

"Benimki de en önde."

Tekrar eğildik.

Salona baktım.

Orada olmadıklarını bilerek ama sanki beni şaşırtmalarını ister gibi, orada olmalarını bekler gibi baktım.

Herkesin yüzüne baktım, kimisine gülümsedim. Sanki benim ailemmiş gibi. Benimle gurur duyuyorlarmış gibi.

Jüri oylarını verdi. Sayım yapıldı ve  birinci olan okul açıklandı.

"Liseler arası tiyatro yarışmamızın birincisi Kral Oidipus ile Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi oldu!"

Hayır...

O kadar emek verdin, çalıştın ve birinci oldunuz. İlk düşündüğün şey bu mu gerçekten Derin?

"Öğrencilerimizi ödüllerini almak üzere sahneye davet ediyoruz."

Herkes çığlık attı, birbirine sarıldılar. 

Kulisten tekrar sahne önüne geçmeye hazırlandık.

En öndeydim, önüme birileri geçsin de ilk ben çıkmayayım diye geriye dönmek istedim ama daha ağzımı açamadan birisinin itelemesiyle yürümeye devam ettim.

"Ödüllerimizi öğretmenlerimize takdim edelim, kendileri öğrencilerine versinler diye düşündük ama siz ne diyorsunuz sayın hocalarım?"

Salonda kısa bir uğultu oldu.

Önce Derya Hoca'yla, ardından Onur'la göz göze geldim.

Kafalarını olumlu anlamda sallamışlardı.

"O halde değerli Hocaları Derya Kaya ve Onur Gencer'i sahneye davet ediyoruz."

Ödülleri gümüş renkli bir tepsiden alıp bize uzattılar. 

Rulo yapılarak kırmızı kurdele ile bağlanmış katılım belgeleri ile bir miktar para.

Derya Hoca ile baş ve son taraftan başlayıp ortaya doğru ilerleyerek bizi tebrik ettiler ve ellerimizi sıkarak ödüllerimizi uzattılar.

Onur Hoca geldi.

Önümde durdu.

Bana ruloyu uzattı.

Özür Dilerim ÖğretmenimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin