Hoofstuk 8 Midna

69 3 1
                                    

"Dus, we moeten iedereen vinden die Link ooit heeft geholpen? Dat wordt ingewikkeld", zegt Ivan. "Weet ik, maar we moeten het proberen", zeg ik. Ik heb nu geen zin om te praten. De spiegel die leidde naar de Twilight Realm is stuk, dus waar moeten we nu heen? Ik blijf er maar over piekeren en piekeren. Beter wordt ik er niet van. Hoe langer dit duurt, hoe sneller Link alle sleutels gaat krijgen. Dan komt Demise terug. Als dat gebeurt, vergaat heel de wereld. Ik zucht. Zoveel te doen, zo weinig tijd. "Hè jij!", hoor ik achter me. Ik draai me om. De man van de ranch! "Waar is mijn paard!", schreeuwt hij. "Weet ik niet", zeg ik. "Onzin", schreeuwt hij weer. Het spuug vliegt uit zijn mond. Ieuw. "U mag zelf zoeken in de bossen", zeg ik. "De bossen! Kwijtgeraakt in de bossen! Het gaat me eeuwen duren om dat paard te vinden! Jij zal dit gaan vergoeden!", snauwt hij. "Rustig maar, ik vergoed het wel", zeg ik. "Mooi", zegt de man. Snel begint hij een kant op te rennen. "Wacht", schreeuw ik hem achterna. Ik moet hem waarschuwen voor de rode wezens verderop, maar hij hoort me niet meer. Moet ik hem achterna? "Je hebt een paard gestolen?", vraagt Ivan smalend. Ik knik. Dat heb ik inderdaad gedaan. "Dat had ik nooit verwacht", zegt hij. "Ach, hou je kop", zeg ik. Ik begin door te lopen. We moeten naar de Twilight Realm! "Misschien, ken ik iemand die je kan helpen, om naar de Twilight Realm te gaan", zegt Ivan. "Zeg", zeg ik direct. "Eerst sorry zeggen", zegt hij. Ik knars met mijn tanden. Moet dit echt. "Sorry", pers ik eruit. "Goed genoeg, volg mij", zegt hij. Hij vliegt vooruit en rennend begin ik hem te achtervolgen.

"Hier is het", zegt hij. We zijn aangekomen bij een meer, midden in het bos. Aan het meer staat een oud afgedankt houten schuurtje. "Klop maar aan", zegt hij. Ik klop aan op de deur. De deur valt uit zijn scharnieren. Oeps. "Kom binnen", zegt een krakende stem. Ik stap over de deur heen en ga naar binnen. Er is één kaars die voor het licht zorgt. De kaars staat op een tafel. Aan de tafel zit een man. Hij heeft grijs haar en veel rimpels. Het opvallende aan hem, is het blauw teken op zijn wang. Is hij, wat ik denk dat hij is? "Wie bent u?", vraag ik. "Mijn naam is niet belangrijk. Ik gok dat Ivan je hier naar toe heeft gebracht?", zegt hij. Ik knik. "En je wil waarschijnlijk, naar de Twilight Realm?", vervolgt hij. Ik knik weer. Kan hij dat dan voor me regelen? "Volg mij", zegt hij. Hij loopt langs me heen naar buiten. Ik aarzel. Moet ik hem achterna gaan? Is hij wel te vertrouwen? Ivan vertrouwt hem, dus doe ik dat maar ook. Ik volg hem voorzichtig. Overal op voorbereid. Achter het huis staat een kleine versie, van de spiegel naar de Twilight Realm. "Ik kan dit voor je activeren, aangezien ik zelf half Twili ben", zegt hij. Is hij half Twili!? Dan was mijn vermoeden dus juist. De man doet wat rare dingen en dan is de spiegel geactiveerd. "Wees wel voorbereid, je zal veranderen", zegt hij. Weet ik. "Ik kan niet mee", zegt Ivan. "Wacht dan op mij, hier. Als jullie al weg worden gejaagd, dan ontmoeten we elkaar wel weer, bij de ranch", zeg ik dan. Zonder op antwoord te wachten, stap ik de spiegel in.

Plof. Ik beland op de grond. Ik voel hoe ik begin te veranderen. Mijn botten lijken te verkleinen en mijn vlees lijkt te scheuren en weer vast te hechten. Ik schreeuw het uit van pijn. Alles wordt zwart.

Ik open langzaam mijn ogen. Waar ben ik? Iemand kijkt naar me. "Je bent wakker", zegt die iemand. Mijn zicht wordt scherper. Het is een vrouw. Ik wil wat zeggen, maar het lukt niet. "Helaas kan ik niet, naar je naam vragen ,maar ik noem me wel Kat. Je bent namelijk in een kat verandert", zegt ze. Een kat dus, goed om te weten. Ik ga staan op mijn vier poten. Wat is haar naam? "Nu wil je vast ook mijn naam weten? Midna, dat is mijn naam", zegt ze. Het is Midna! Ik maak een sprong van opwinding. "Dus je zocht mij, hè? Goed om te weten. Ik kan alleen niet mee naar de lichte wereld. Dan zal ik in een Imp veranderen", zegt ze. Maar ze moet mee! Zonder haar kan ik Link niet redden! Ik begin boos te mauwen. "Volgens mij is Kat boos", zegt ze spottend. Klopt ik ben boos. Ik spring van het bed af, waar ik op lag en trippel naar de deur toe. "Je kunt niet zo makkelijk weg, je moet mijn toestemming hebben", zegt ze. Geweldig. "Gelukkig vond ik dit". Ze haalt een brief tevoorschijn. "Hier staat alles in. Dat zal, de bewaker van de laatste spiegel wel hebben geschreven. Dus wij moeten Link redden, hè?", vraagt ze. Ik maak een sprongetje. "In wat voor gevaar heeft hij zich nu weer gestort?", mompelt ze. Dat kan ik je pas uitleggen, als ik geen kat meer ben. "Laat me je helpen, Kat", zegt ze. Ze wijst naar me met haar vinger. Ik begin weer te veranderen. Binnen een paar seconden, sta ik er weer als een mens. "Nu kunnen we praten", zegt Midna. "Het is een lang verhaal", zeg ik. Ik leg uit, over Link's verdwijning en over hoe hij slecht is geworden, ook vertel ik over de tempel. Ik zie Midna denken. "Goed laten we gaan", zegt ze na een tijdje. We lopen de kamer uit. Ik kijk goed rond. Je ziet de Twilight Realm niet elke dag. We staan buiten. "Volg mij", zegt Midna. We beginnen te lopen, naar de spiegel. Die ons weer terug zou moeten brengen, naar de lichte wereld. Al één gevonden. Nog, weet ik hoeveel te gaan.

Klopt het over Midna en alles. En heten ze echt Twili? Daar twijfel ik namelijk over. Ik heb Twilight Princess, maar een klein beetje gezien, namelijk. Tot Hoofdstuk 9!

Time to rescue a Hero!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu