Hoofstuk 12 Een val

47 4 3
                                    

"Kat, kat, KAT!", schreeuwt Midna. "Wat!", snauw ik terug. "Weet je al wie nu aan de beurt is?", vraagt ze. "Nee", zeg ik. Ik heb nog geen enkel bericht gekregen, van die stem of wie het dan ook is. Het ergste van dit alles is dat Link en Ganondorf nu wel alle sleutels zullen hebben. Misschien moet ik me nu eerst op die sleutels focussen. Daarna pas op de andere. Ik zet een stap en zak weg in de modder. Ik pak een tak en probeer me omhoog te trekken. Tael, Tatle, Ivan, Midna en Fi kijken toe. "Jullie kunnen ook helpen", zeg ik, terwijl ik omhoog probeer te klimmen. "Wij hebben geen handen", zegt Ivan. "Ik heb geen zin in vieze handen", zegt Midna. Jullie helpen geweldig, denk ik. De modder maakt een plop geluid, als ik los ben. "Volgende keer, graag een waarschuwing", zeg ik. "Ik wou je waarschuwen....", begint Ivan. "Had je eerder moeten zijn", zeg ik boos. Verderop is gelukkig een brug. Zwijgend lopen we verder. Ik weet niet waarom ik boos ben? Behalve dat Ivan en Midna erg vervelend zijn en dat ze me niet waarschuwt hebben, voor de modder. Eigenlijk zouden we vrienden moeten zijn. Hoe heeft Link met hun kunnen overleven? Hoe deed hij dat? Een schreeuw weerklinkt door het bos. Ik wil gaan rennen, als Midna verschijnt. "Misschien is het een val", zegt ze direct. "Maar misschien ook niet", zeg ik koppig. Ik ren verder, richting het geluid. Ik zie een Zora kind, omringt door rode wezens. Ik pak het Master Sword en kijk rond. Ik zie niets, wat wijst op vallen. Toch vraag ik me af, waarom die rode wezens dat Zora kind aanvallen. Wat moeten ze met hem? Hebben ze hem nodig voor iets? Of vervelen ze zich alleen? Ik moet dat Zora kind redden. Ik ren op de rode wezens af. Plots zit ik in een net. "Ik zei toch, dat het een val had kunnen zijn", zegt Midna met de ik-zei-het-toch blik. Het Zora kind veranderd en daar staat iemand. Midna kijkt geschokt. "Zant", sist ze. Wie is Zant nu weer? "Ah, Midna", zegt Zant. "Moet jij niet dood zijn?", vraagt ze, met haar armen over elkaar geslagen. "Misschien, misschien ook wel niet", zegt hij. Terwijl hun, hun gesprek houden, probeer ik het net los te maken. Mijn zwaard past niet in de kleine ruimte, dus pak ik een pijl. Ik snij één van de touwen door. Het is nog niet genoeg om het net stuk te maken. Ik wil weer beginnen, als er een grote draak aan komt. Geweldig. De draak land tussen de bomen. Op zijn rug zit Link. Kan hij me niet met rust laten? Hij stapt van de draak af. Link draagt nu ook al een zwarte outfit. "Ik denk dat ik hem anders ga noemen", zegt Ivan. "Hoe dan?", vraag ik. "Mini-Ganondorf", zegt hij. "Mini-Ganondorf?! Serieus Ivan", zeg ik. "Serieus", zegt hij. "Ongelooflijk, dat je in die val trapte", zegt Link spottend. Hij is al naar me toe gelopen. "Ongelofelijk, ja", zeg ik. "Maak haar los en zet haar op de draak. En als ik jullie was feetjes, zou ik hier blijven", zegt hij dreigend. Hij heeft niks gezegd over Midna en Fi. De rode wezens maken me los. Zant kijkt toe. Ik word neergezet op de draak. Mijn polsen zijn vast gebonden. Geweldig. Ben ik weer gevangen. Link gaat voor me zitten en laat de draak vliegen. Als we in de lucht zijn, kan ik heel Hyrule zien. Het is prachtig. Ik zie Ivan, Tael en Tatle van boven. Ze zijn stipjes. "Mooi, hè?", zegt Link. Wacht, wat?! Hij neemt me gevangen en wil dan een gesprek met me voeren? Hij had me beter in dat net kunnen laten. "Waarom, kom je niet gewoon bij mij Zelda", zegt hij. Hij draait zich om. Het zijn precies Link zijn ogen. Mooi en helder, alleen kwaadaardig. Ik zucht en went mijn gezicht af. Ik bijt op mijn lip. Wat moet ik daar nou weer op zeggen? Tuurlijk wil ik bij Link zijn, maar dan de normale Link en niet de slechte versie. "Je zou mijn prinses kunnen zijn en heersen over Hyrule", zegt hij. "Ik ben al een prinses en ik heers al over Hyrule", zeg ik. "Klopt, maar dan sta je aan mijn zijde", zegt hij. "Ja, maar dan ben ik 'slecht'", zeg ik. "Dat is waar, maar je hebt meer kracht dan ooit te voren". "Waarom ben ik hier eigenlijk?", vraag ik. "Om Demise op te roepen, hebben we niet alleen de sleutels nodig, maar ook de delen van de Triforce. Twee hebben we al, alleen jij nog", zegt hij. Dan is er nog hoop. Zolang ik niet gevangen wordt genomen, is het goed. Alleen moet ik nu eerst ontsnappen. "Als je springt, kan ik je misschien teleporteren", fluistert Midna, via mijn schaduw. Springen? Ik kijk naar beneden. Het is hoog, maar ik vertrouw Midna. Ik gooi mezelf van de draak af. De wind fluit in mijn oren. De draak duikt naar benden. Snel Midna, denk ik. Ik zie een portaal onder me verschijnen. Val sneller!, schreeuw ik inwendig, maar ik zit alweer op de draak. "Ik zei geen feetjes", sist Link tegen me. Hij houdt zijn zwaard tegen mijn nek. "Zij was geen fee, maar een imp", zeg ik. "Geen hulpjes dan", zegt hij. "Best", snauw ik. Midna en Fi verschijnen. Ik zie een verdrietig blik op beide gezichten. Ik heb medelijden met ze, om Link zo te zien is verschrikkelijk. Vooral als je hem goed kende. "Ga maar weg, ik vind wel een andere manier", zeg ik. Ze knikken en vliegen weg. Hopelijk naar Tatle, Tael en Ivan. "Goeie poging, maar mijn draak is nog sneller dan snel, je zult nooit kunnen ontsnappen", zegt hij. Hij laat de draak sneller vliegen. Het landschap verandert van bos in vlak. Dit is Hyrule Field. De draak ís snel. Ik vind wel een manier om te ontsnappen, Link. Vertrouw daar maar op.

Hè! Meisjes, jongens! Ik ben hyper, vandaag komt mijn pakketje of morgen. Jeeeee blij ik! Ik heb een vraag voor jullie.

Wat zouden jullie doen, als je met je klas, club, vrienden, in je favoriete Legend of Zelda game terecht kwam?
Voor degen die ik tot nu toe heb gekeken, is dat Twilight Princess (Die ik trouwens uit heb gekeken).
Ik zou helemaal hyper zijn en mijn klas zou me echt super raar aankijken. Ik zou echt zo'n hele uitleg geven en hun zouden er niks van snappen.

Ik ben nu de Wind Waker aan het kijken, welke game komt daarna dan? (Ja, ik ken de Zelda- Tijdlijn, nog niet erg goed).
Tot hoofdstuk 13!

Time to rescue a Hero!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu