Hoofstuk 10 Een niet fijne ontmoeting

63 4 3
                                    

Waar moeten we Tatle nou weer vinden? Die kan overal zijn. Overal in Hyrule. We lopen ondertussen alweer over Hyrule Field. De zon schijnt erg fel en ik heb het best warm. "Heb jij ooit van Tatle gehoord?", vraag ik aan Ivan. "Wel wat geruchten. Ze zou bij ene skullkid moeten zijn. Samen met haar broer Tael. Ergens in Termina", zegt hij. Termina?! "Dat gaat een lange reis worden", zeg ik zuchtend. "Je meent het", zegt Midna. Midna heeft zich in mijn schaduw verstopt. Helaas kan ze nog steeds opmerkingen maken, via daar. Ik bijt op mijn lip. Wat gaat voor. De tempel of Tatle? "Wat denken jullie wat ik moet doen?", vraag ik radeloos. Ik weet het echt niet meer. "Ik zeg de tempel!", zegt Ivan. "Ik bedoel, als we één sleutel hebben, dan kunnen we Link en Ganondorf tegenhouden", vervolgt hij. "Hij heeft wel gelijk, meesteres", zegt Fi, die tevoorschijn is gekomen. Dat is waar, maar die stem zei, dat ik degene die Link en zijn vorige levens hielpen moet zoeken. Dit kan alleen ook iets van Ganondorf zijn om me te vertragen. Het kan allemaal. "Wat denk jij Midna?", vraag ik. "Ik zeg, dat je moet doen wat goed voelt", zegt Midna. Wat goed voelt? Wat voelt goed? De sleutels of Tatl? Ik word plotseling onderbroken door geschreeuw. Rode wezens komen aanstormen. "Dat is Link waarschijnlijk", zeg ik zuchtend. "Dat klopt, ik zie hem", zegt Ivan, die hoog is gaan vliegen. Ik voel een maar aankomen. "Maar....", zeg ik. "Maar Ganondorf is er ook bij", vervolgt hij. Geweldig. "Ik ben benieuwd naar de Link van nu", zegt Midna. Link en Ganondorf, beide op een paard, stoppen recht voor me. "Hallo, prinses", zegt Ganondorf. Ik sla mijn armen over elkaar en kijk hem boos aan. "Je gaat niks zeggend dus. Dat is jammer. Helaas moet ik naar de tempel in Lanayru desert". Zonder pardon stormt Ganondorf weg. Ik blijf dus achter met Link. "Heb je de Wester sleutel al?", vraag ik dan maar. "Zeker en die van het zuiden ook", zegt hij. Ganondorf is nu naar het noorden gegaan. Dus nu komt de beslissing. Tatle of de Ooster sleutel? "Waarom probeer je het eigenlijk nog Zelda. Je weet dat wij gaan winnen". "Nee, dat gaan jullie niet", zeg ik. "Tuurlijk wel, vooral als we Demise hebben gewekt". "Dat zou de Link die ik ken nooit doen", zeg ik. "Dé meester, heeft Demise al verslagen", zegt Fi. "Wie zijn al dat? Je nieuwe vrienden", zegt Link. Hoe moet ik hem vertellen, dat hun hem en zijn vorige levens hebben geholpen? Midna komt tevoorschijn. "Goed, jij bent dus niet de Link die ik ken ,maar je mag wel wat aardiger zijn tegen Kat", zegt ze. "Kat!? Noemt ze jou kat?", zegt hij verbaasd en lacht hard. Bedankt Midna, denk ik. "Laten we verdergaan", zeg ik. "Waar naar toe? Eldin Volcano? Daar ging ik al naartoe", zegt hij. Dan zijn er helemaal geen tempels meer! Wat moet ik dan doen als hij alle sleutels heeft? Als hij alle sleutels heeft kan hij Demise oproepen en dan vergaat de wereld. Plus, ik kan Link dan niet redden. Dan is hij voor altijd slecht. Tenzij Ganondorf aardig genoeg is om hem weer goed te maken. Wat hij waarschijnlijk niet is. Wat moet ik doen? Dan gaan we maar naar Termina. "Welke kant is dat op?", vraag ik aan Ivan. "Naar het westen", zegt hij. Gelukkig begreep hij me direct. "Welke kant is wat op?", vraagt Link direct. "Dat gaat jou niks aan", zeg ik. Ik loop Link voorbij en de rode wezens. "Blijf hier", schreeuwt hij. "Nee", schreeuw ik terug. Ik begin te rennen. Sowieso dat hij me inhaalt, maar wie weet heb ik geluk. Ik ren het bos in en zie plots iemand bekend. "Anope!", roep ik. Ik ren naar hem toe en klim op hem. Ik hoor Link's paard al. "Tijd om te gaan", zeg ik. Ik geef Anope de sporen en galoppeer weg.

Ik weet niet hoe lang ik al rij. Al een paar uur. Het is al nacht. "Zijn we al bijna in Termina?", vraag ik aan Ivan. "Volgens mij wel", zegt hij. Mooi. Als ik nog langer op dit paard zit, dan val ik er nog af. Ik rek me uit op mijn paard. Wat heb ik een slaap. Je wordt niet elke dag achtervolgt door je voormalige vriend. Ik zie een stad in de verte. "Wat is dat voor stad?", vraag ik. "Clock Town", zegt Ivan. "Dan zijn we er al, toch?". "Ja we zijn er", zegt Ivan. Waar zou Tatle zijn. Bij die Skullkid kid. Maar waar? Het kan overal zijn. "Weet je ook waar Skullkid woont?", vraag ik. Of woonde. Misschien is hij ook wel dood. Dat weet ik niet. "Geen idee. Misschien weten ze het in de stad", zegt Ivan. Goed. Dan gaan we de stad in.

Voor dat we de stad in gaan, laat ik Anope gaan. "Anope, als je dit deuntje hoort. Wil je dan komen?", vraag ik. Anope hinnikt. Dat beschouw ik als een ja. Ik loop de stad in. De grote klokkentoren valt me als eerst op. Daarna de maan. Hoe valen ze in slaap met die maan? Dat ding is eng. "Waar beginnen we", vraag ik. "Meesteres, ik denk dat u opzoek moet gaan naar de fontein van de Great Fairy", zegt Fi. "Bedankt Fi", zeg ik met een knik. Ik wil op pad gaan als ik een explosie hoor. De Great Fairy moet even wachten.

Hè jongens! Ik ben blij. Weet je waarom? Ik krijg een ketting, waar je verschillende hangers aan kan doen. Super gaaf! En misschien een knuffel van Link. Dat spul heb ik van Twila.com. Voor de rest niks te vertellen. Tot hoofdstuk 11!

Time to rescue a Hero!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu