𝐇𝐀𝐐'𝐒 | 4

6K 519 18
                                    

MATA masing-masing saling bersabung, sudah lima minit berlalu dan tiada satu suara pun yang muncul di antara mereka yang berdiri menghadap satu sama lain.

Aura dingin membunuh menyelubungi seluruh bilik itu selagi tiada diantara mereka yang membuka mulut untuk bersuara.

"Macam mana kau tahu aku kat sini?"soal Haq dingin memecahkan suasana hening antara mereka berdua.

Dareeka mendengar soalan itu ketawa sinis, dia melangkah setapak demi setapak sehingga berdiri betul-betul di hadapan Haq.

Mata hitamnya tajam menikam wajah Haq, panas sungguh hati dia tika ini tapi dia tahan kerana dia di sini kerana satu tujuan.

Bawa Haq balik ke Kyoto.

"Aku datang untuk bawa kau balik Kyoto."dingin Dareeka berkata dengan mata tidak lepas memandang lelaki itu.

Wajah lelaki itu masih sama, cuma rambut lelaki itu sahaja panjang gaya wolf cut.

Dahi Haq berkerut.

"Itu bukan jawapan kepada soalan aku."

"Dan aku ada hal untuk tak jawab soalan kau."balas Dareeka.

Haq merengus.

"Kau tak boleh paksa aku, Dareeka. I'm dead remember?"soal Haq.

"Yes you're supposed to be dead 8 years ago but now you're alive. Kau takde pilihan lain selain ikut aku balik, kau sendiri tahu takde jalan keluar melainkan kau dapat restu dari oyabun."Dareeka memberi peringatan tentang apa yang patut Haq tanam dalam kepala otaknya.

"Aku takkan balik ke neraka tu."dan dan kolar jaket Haq direntap membuatkan lelaki itu sedikit menunduk ke arah Dareeka yang setinggi paras bahunya.

Dapat dia rasakan ada sesuatu yang menyentuh abdomennya, nipis tapi tajam.

Dagger.

"I don't give you any other options, you're only option is to come with me to Kyoto. Or I'll make you come with me."Dareeka memberi amaran, sedikit luka pada lelaki ini tidak akan memberi impak asalkan dia berjaya bawa homosapien ini kembali ke Kyoto hidup-hidup.

"What makes you think that you're the boss to me?"soal Haq sinis.

Dareeka mengerutkan dahi sejenak sebelum dia rasa sesuatu di perutnya, dia menjeling dan melihat satu kerambit elok sahaja di situ menunggu masa untuk merobek isi perutnya itu.

"I don't mind to die right here, right now."kata Haq lagi.

Dareeka merengus, dia menolak kasar tubuh lelaki itu sehingga terundur beberapa tapak ke belakang.

Tajam sahaja iris hitamnya memandang ke arah Haq.

Haq tayang muka tenang, dia menepuk jaket kulitnya beberapa kali sebelum kerambit itu kembali disimpan di tepi seluarnya. Nasib baik dia tergerak hati untuk bawa kerambit itu sekali, kalau tidak mungkin abdomen dia tercalar sekarang ni.

"Ikut aku balik, Haq."

"I said no."

"I don't ask, but I'm ordering you."

"Ordering me? What? To come for you or to come with you?"soalan itu kedengaran sinis di telinga Dareeka sekaligus menambahkan lagi api yang sedang marak dalam hati.

"Stop act dumb, Haq. Aku nak kau ikut aku balik Kyoto."

"Or what you gonna do if I don't?"Haq menyoal sinis, tangan disilang pada dada memandang ke arah Dareeka.

Dareeka merengus, kali ini Haq sudah betul-betul mencabar kesabarannya. Dia keluarkan telefon lalu satu gambar di skrin ditunjuk pada Haq.

"Or I use this sweet little girl. Oops, not use but kill."sinis Dareeka.

Haq mengetap rahang, nampaknya Dareeka sudah buat persediaan rapi apabila wanita itu menunjukkan gambar si kecil Aufiya. Dia akan gunakan si kecil yang tidak berdosa itu jika Haq tidak menurut.

"Don't you dare."dingin Haq.

"Try me."Dareeka menyentuh sesuatu di telinganya.

Alat komunikasi.

"Hill."panggilnya.

"Ya cik Dareeka?"sahut Hill dalam alat itu.

"Do you have eye on the target?"soal Dareeka sinis membuatkan wajah Haq semakin merah menahan amarah dalam diri, tangan sudah dikepal menjadi penumbuk.

"Yes cik Dareeka, do you want me to shoot her?"soal Hill, jika mahu memang sekarang juga dia melepaskan tembakan dari sniper. Dari skop itu, dia lihat Aufiya sedang bermain di kawasan taska.

"Fuck! Fine! Aku ikut!"Haq mengalah demi Aufiya.

Dareeka yang mendengar terus mengukir senyuman sinis.

"Abort mission, our objective is complete."arah Dareeka.

"Baik cik Dareeka."sniper itu kembali ditarik masuk ke dalam kereta, Hill memandang ke arah Satoru di tempat duduk pemandu.

"Balik, kita dah dapat apa yang kita nak."kata Hill.

Satoru menurut dan memandu keluar dari kawasan taska itu.

Dareeka memandang Haq yang masih dengan wajah dingin itu, dia ketawa sinis kerana berjaya membuat lelaki itu mengikut kemahuan dirinya.

"You know...you're such a sweetheart then but now, you're just a rubbish."sinis Dareeka.

Haq jungkit kening, tidak sampat sesaat terus dia ukir senyum sinis. Dia melangkah setapak mendekati Dareeka kemudian dia menundukkan kepala di tepi telinga wanita itu.

"But this rubbish knows the way you taste."bisik suara itu penuh gemersik sekaligus mengundang amarah Dareeka yang ditahan sejak tadi.

BUK!

Satu tumbukan diberikan di wajah Haq membuatkan lelaki itu terteleng ke kanan, dapat dilihat bawah bibir lelaki itu pecah kerana tumbukan Dareeka yang tak kurang padunya.

"Don't you dare talk rude to me, Haq. Aku boleh bunuh kau sekarang kalau aku nak tapi sebab oyabun, aku tahan. So, you just wait until the day I can kill you myself. Remember that, Dizran Al-Haq."dada Haq ditolak kuat oleh Dareeka hingga Haq terundur beberapa tapak ke belakang.

Haq hanya memandang kosong ke arah wajah berang Dareeka, dia menyeka darah yang mengalir dari bibirnya sebelum dia kembali bersuara.

"Does what I said not count with how you being rude with me just now?"soal Haq sengaja mahu memarakkan lagi api kemarahan seorang Dareeka Rose.

Dareeka berang, tangan naik untuk menghayun penumbuk ke wajah Haq sekali lagi. Namun, sebelum sempat penumbuk itu sampai ke wajah Haq, tumbukan itu ditahan lalu pinggangnya ditarik merapat ke arah Haq.

Badan mereka saling bersentuhan membuatkan Dareeka terkejut dengan tindakan berani mati lelaki itu.

"What the fuck are you doing, Haq?"soal Dareeka dingin mendongak dengan panahan mata tajam ke arah Haq.

Haq menghidu haruman tanpa mempedulikan Dareeka lalu dia menunduk memandang ke arah wanita itu.

"Rose, still the same smell."kata suara husky itu.

Dareeka merengus, dia menolak tubuh Haq sehingga pelukan mereka terlerai. Dareeka memandang tajam ke arah Haq, kalau ada pistol memang dah berlubang kepala lelaki itu.

"Tonight, 9 p.m. kau lambat aku bunuh Aufiya."dingin Dareeka sebelum dia melangkah keluar dari bilik itu, sempat dia melempar satu pasu kecil ke arah Haq tapi Haq elak.

Haq memandang sahaja wanita itu hingga hilang dari bayangan, nafas dihela panjang kerana dia sudah tiada pilihan sekarang ini.

DIZRAN AL-HAQ [COMPLETED]Where stories live. Discover now