28. BÖLÜM

2K 93 15
                                    

Yeni bir günden merhabalar
Müziğimiz:
Gülnur kaya - geri gelen mektup
Keyifli okumalar diliyorum.
______________________________________

Hepimiz içeriye geçmiştik dedem beni yanına oturtturdu. Ve konuşmaya başladı. "Ailemize aşiretimize hoş geldin güzel torunum." Dedi neşeyle "hoşbuldum dedem" dediğimde babaannem konuştu. "neviyê min ê bedew (benim güzel torunum)"

"dapîra min (büyükannem)" şiveli şekilde salonda ailem dışındaki herkes şaşkınlıkla bana bakiyordu.

Babam herkesi tek tek tanıttı. Güzel bir kahvaltıdan sonra herkes kalacağı odaya gitti. Valizi açıp içinden güzel bir elbise çıkardım. Vücudumda sadece yanık ve kesik izleri kalmıştı onlarda çok belli olmuyordu.

Acılar geçse bile her zaman izler kalırdı.

Hızla üstümü giyindim. Aşağıya indiğimde herkes salondaydı bende gelince el öpme Faslı başladı. Herkes birbirleriyle bayramlaştı yaklaşık iki saattir bayramlaşıyorduk.

Bayramlaşma Faslı bittikten sonra hazırlanıp dışarı çıkmıştık. Tüm Mardini tek tek gezmeye başladık. Sitayla çayları, dereleri, kaleleri, müzeleri, tarihi yerleri...

Her gittiğim yerde daha fazla şaşırıyor ve büyüleniyordum. Çok güzel bir şehirdi Mardin.

...

Konağa gelir gelmez abi ve kuzen tayfasıyla birlikte kendimizi sedirlere attık. Gün boyunca gezmiş ve ilk günü tamamlamıştık akşam yemeğini dışarıda buranın yöresel yemeklerinden yemiştim hepsi bir birinden lezzetliydi.

"Çocuklar hadi herkes odasına geç oldu sabah erken kalkacağız" dediğinde yorgunlukla sedirden kalkıp odama gittim.

Güzel bir duş alıp pijamalarımı giyip yatağıma oturdum. Emir mesaj atmıştı.

E: nasılsın güzelim?

Yüzünde buruk bir gülümseme oluşmuştu. Eski emiri çok özlemiştim.

B:iyiyim emir sen.

Yazıp gönderdim. Müzik açıp galerime girdim eski fotoğraflara bakıyordum.

(Şarkıyı burda açın)

Emirle küçüklük fotoğraflarımıza baktım o kadar mutlu çocuklar vardı ki bu çocuklardan biri bendim ama sanki yabancı gibiydi.

Emiri özlemiştim emirimi özlemiştim beni seven beni koruyan kişiyi özlemiştim ama şimdi o kişi bana yabancı olmuştu.

Telefonu kapatıp göz yaşlarımı sildim. Her silmem de bir yenisi akıyordu. Boşverip yatağa yattım. Şarkı çalmaya devam ediyordum. Gözlerimi kapattım ve karanlığın bedenimi ele geçirmesini bekledim.

....

Gözlerimi açtığımda gün doğmak üzereydi kalkıp üstümü değiştirdim. Kendimi yorgun hissediyordum. İçimde huzursuzluk vardı. Herşeyi boşverip ilaçlarımı içtim telefonumu alıp aşağıya indim.

Annengil uyanmıştı. Yanlarına gidip "günaydın" dediğimde hepsi günaydın dedi. Annem konuşmaya başladı. "Bugün kalan yerleri gezeceğiz ardından da alış verişe gideriz" dediğinde kafamı salladım.

Herkes kahvaltı masasında oturuyordu. Babamla dedem bir şeyler konuşuyordu. Ama anlayamadım tek anladığım "kan davası ne olacak?" Demişti babam.

Kan davası?

Gerisini duymadım. Bende çok kurcalamadım. Kahvaltı Faslı biterken dedem konuştu. "Fırat, barlas ve bars benimle gelin hele" dedi ve sofradan kalktı.

LAVİNİA (Berfin)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin