26. BÖLÜM

2.2K 97 4
                                    

Yeni bir günden merhabalar.
Müziğimiz:
Pera - arıyorum
Keyifli okumalar diliyorum.
______________________________________
Sabah gözlerimi açtım yataktan doğrulup telefondan saate baktım öğlene geliyordu yarın pazartesiydi ve benim sınavım vardı bugün abimle dışarı çıkacaktık. Yataktan kalkıp banyoya girdim. İhtiyaçlarımı karşılayıp üstümü değiştirdim ezan okunmuştur namazımı kılıp aşağıya indim.

Bars abim koltukta oturuyordu. Telefonuyla oynuyordu "Günaydın abi" dediğimde bana baktı "günaydın güzelim hazırsan çıkalım mı?" Dediğinde kafamla onayladım.

Dışarı çıkıp arabaya bindik. "nereye gidiyoruz abi" dediğimde "sürpriz" demekle yetindi. Bende zorlamadım dışarıyı izledim.

Ormanlık bir alana gelmiştik. Araba durduğunda aşağıya indim çok güzel bir yerdi uçurum vardı ve uçuruma bakan bir ev. Abim yanıma gelip "gel lavi" dedi ve elimi tutup yürümeye başladı bende onu takip ettim.

İçeriye geçtiğimizde şömine yanıyordu. "güzelim seninle konuşmak istediğim konular var ve bence burada rahat konuşabiliriz" dediğinde soran gözlerle abime baktım.

Kanepeye oturduğunuz da abim konuşmaya başladı. "Güzelim bugün bizim ailemize katılalı bir ay oldu... İyiki geldin güzelim. Biliyorsun tatilde Mardin'e gidicegiz orası sıcak bir şehir bunu biliyorsun dur?" Dediğinde ben konuştum. "evet abi biliyorum sana bişi sorabilir miyim?" Dediğimde kafasıyla onayladı. "Abi sen Kürtçe biliyor musun?" Dediğimde kafasıyla onayladı "Aras da dahil bizim ailedeki herkes Kürtçe biliyor?" Dediğinde heyecanla abime soru sordum "abi bana da Kürtçe öğretir misin? Hep doğuya bir ilgim vardı ama bir türlü fırsat bulamadım" dediğimde abim konuştu.

"Öğretirim Gulamın" dediğimde abime gülümsedim bir kaç kelime biliyordum "teşekkür ederim birayê min" dediğimde abimde gülümsedi.

"Bakıyorum da birşeyler biliyorsun" dediğinde kafamı salladım.

"E hadi o zaman öğretmeye başlıyalım iftara çok var daha?" Dediğinde kafamla onayladım.

...

4 saattir Kürtçe çalışıyordum dil konusunda iyiydim. Ve çabuk kavramıştım.

"Abi sana birşey demek istiyorum?" Dediğimde bana baktı ciddiyetle. "Söyle gulamın" dediğinde "ben ismimi değiştirmek istiyorum..." Dediğimde bana baktı.

"Ben artık o aileden kalan hiç bir şeyi istemiyorum ben ölüm çiçeğinin ismini taşımak istemiyorum" dediğim de "peki düşündüğün bir isim var mı?" Dedi ve ben devam ettim. "Ben Berfin olmak istiyorum kardelen çiçeğinin ismini almak istiyorum her şeye rağmen güçlü olmak istiyorum"

Dediğimde gururla baktı bana"sen çok güçlü bir kızsın lavi bunu akşam babamla konuşalım değiştiririz ismini ben senin hep arkandayım." Dediğinde abime sarıldım.

"Teşekkür ederim abim iyiki benim abim'sin" dediğimde saçımdan öptü. "Hadi yavaştan gidelim" dediğinde kafamı salladım.

Dışarıya çıktığımızda uçuruma son kez bakıp arabaya bindik. "Lavi sana bir şey söyleyeceğim" dediğinde abime baktım "söyle abi" dediğimde konuşmaya başladı.

"Bugün arkadaşlarım iftara gelicek de sen-" abim cümlesini tamamlamadan ben konuştum. "Tamam abi anladım ben odamdan çıkmam" dedim buruk bir gülümsemeyle.

Hep yaşadığım bir şeydi bu akşam olmasaydı evde durmazdım ama akşam gidebileceğim bir yerim yoktu.

"Hayır hayır yanlış anladın ben... Sadece arkadaşlarımla tanışmanı isteyecektim. " Dediğinde abime baktım.

LAVİNİA (Berfin)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin