Yeni bir günden merhabalar.
Bu bölüm Eroğlu konağına ait olacaktır.
Keyifli okumalar diliyorum.
______________________________________
Fırat zadeoğlunun Mardin'e geldiği haberini alır almaz yola çıktık.Ben şerwan Eroğlu. Eroğlu aşiretinin ağası babamla beraber yola çıktık kan davası vardı. Mahmut Ağa amcamı öldürmüştü şimdi ben onun oğlu ve torununu öldürecektim.
Zadeoğlu Konağına vardığımızda hızla arabadan indim babamla beraber konağa daldık. Etrafa baktığımda Fırat zadeoğlunu gördün karşısında bir kız vardı bizi görünce barlasın arkasına saklandı. Güzel kızdı ama düşman kızıydı.
Babamla Mahmut Ağa konuşmaya başladı. Babam "size bir gün mühlet yarın saat tam ikide burada olacağım ya berdeli onaylarsın yada oğlun ve torununun canını alırım... Hadi selametle" dedi ve arkasını dönüp çıktı. Bende peşinden gittim.
"Baba ne olacak şimdi" dedim babama bakarak "oğul büyük ihtimalle berdel olacak." Dediğinde aklımdaki soruyu sordum. "Kim ile berdeli yapacaksın peki?" Dediğimde ağzından çıkan isimle şok oldum.
"Sen ve heja" dedi. "Baba kız çok küçük değil midir adarla yapalım" dedim kızın reşit olmadığını biliyordum. "Ben ne dersem o şerwan" dediğinde itiraza devam ettim. "baba yapma ben 29 yaşındayım kız daha reşit bile değil ya 16 yada 17 en fazla 12 yaş var ara-" sözümü kesti.
"Kes sesini oğul senle olacak dediysem olacak şimdi semsura (Adıyamana) geri dönüyoruz" dedi ve arabaya bindi.
Konağa geldiğimizde annem karşıladı bizi salona geçip oturduk. Babam konuşmaya başladı"yarın ikide gidip kararı kesinleştireceğim büyük ihtimalle kan bağı kurulacak. Heja ile bars, Şerwan ile Berfin evlenecek eğer kan dökülecekse de anında dökülecek yarın şerwan haber eder ona göre hazırlıklar başlar." Dedi ve ayağa kalktı herkes ayaklandı "ben dinleneceğim biraz" dedi ve salondan çıktı gitti.
Anam yanına geldi "oğul iyimisen?" Diye sordu "iyiyim daye ama senle konuşmak istediğim bir konu vardır" dediğimde "olur oğul konuşalım." Dediğinde ayağa kalktım ilk önce hejanın yanına gittim "kardeşim üzülme sana kötü davranamazlar eğer kötü davranırlarsa o kıza daha beterini yaparım. Ağlama güzelim tamam mı?" Dedim yüzünü avucunun içine alıp göz yaşlarını sildim. "İyiki varsın abi" dedi ve bana sarıldı "sende kardeşim" dedim ve ayrıldım.
Ordan çıkıp Kendi salonuma gittim. Annemde peşimden geldi ve yanıma oturdu. "Noldu oğul kötü bir şeymi var?" Dedi endişeyle. Annem öyle zalim bir insan değildi tüm çocuklarını eşit severdi herkese yardım eden biriydi. "Daye kız çok küçük" dediğimde bana baktı "kaç yaşında?" Dedi "16-17 falan" dediğimde şok içinde bana baktı. "çok küçükmüş be oğlum" dedi üzgün sesiyle "ana arada 12 yaş var bir şekilde babamı ikna et adarla evlensin" dediğimde üzgün üzgün baktı bana "ne yapayım oğul baban son sözü söyledi yapabileceğim birşey yok ama sen merak etme ben onu kendi kızlarımdan ayırmam her şeyi öğretirim" dediğinde gülümsedim. "sağolasın anam iyiki benim anamsın" dedim "sende oğul sende" dedi ve saçımı öpüp çıktı.
Babam çok gaddar biriydi kimseye acımazdı ama annem tam tersiydi. Onun yumuşacık bir kalbi vardı benim bir küçüğüm baran deli dolu biri ağalık falan ona göre değildir. Bir küçüğü heja duygusal narin kardeşim benim. Bir küçüğü rohat iş kolik bir insan eve doğru dürüst gelmez . Bir küçüğü adar tek derdi yemek ve gezmek. Ve en küçügümüz rojin babam yüzünden hayatı kayan kardeşim.
Kapının sesiyle kapıya baktım rojin vardı "gel gülüm birşey mi oldu?" Dediğimde içeri girip yanıma geldi. "Abi kız kaç yaşında?" Dedi endişeliydi sesi. "benden küçük mü?" Dediğinde birşey demedim küçüktü çok küçük. Sadece kafamı evet anlamında salladım. "16-17 yaşlarında" dediğimde yüzü düştü. "Abi kız çok küçük reşit olmasını falan bekleseniz olmaz mı hem belki oluyordur." Dedi bir umut. Kendisi okuyamamıştı. Babam onu beş yıl önce okuldan almıştı.
"Törenleri biliyorsun gülüm hem sen merak etme seni nasıl okuttuysam onuda okuturum ." Dediğimde bana sarıldı.
Evet rojini ben okumuştum babamdan gizli. Eğer berfin'de okumak isterse onuda okutacaktim. Semsurun xanımağası olacaktı herşeyi bilip öğrenmesi gerekiyordu. Onu ben yetiştirecektim.
Rojine "hejayı çağırıver onunla konuşacaklarım vardır." Dedim kafasıyla onaylayıp çıktı bir süre sonra Heja içeriye girdi.
"Abi beni çağırmışsın" dedi ve elimle içeri gelmesini işaret ettim içeri girip yanıma oturdu.
"Gülüm eğer evlenmek istemiyorsan söyle berdel olmasına izin vermem." Dedim sert sesimle heja başını eğip elleriyle oynamaya başladı.
"Şey... Abi benim sana söylemem gereken bir şey var." Dedi çekingence.
"Söyle güzelim" dedim sorgularca. "Abi ben... Ben dört yıldır barsı seviyorum" dedi bir anda.
Anlamamışca heja'ya baktım. 'ne dedin sen?" Konuşmadı korkuyordu belliydi. Tekrar konuşmaya devam ettim "kaldır kafanı güzelim kızmam sana korkma benden sadece bana cevap ver evlenmek istiyor musun?"
"Evet abi istiyorum" dedi yüzüme bakarken kafamla onaylayıp sarıldım. "Tamam kardeşim." Dedim.
Bir süre sonra ikimizde ordan ayrıldık akşam yemeğinden sonra herkes odalarına dağıldı.
"Daha herşey kesinleşmemiş ti yarın herşey netlenecek akşama da sıra gecesi olacaktı.
Düşünmeyi bırakıp uykuya daldım.Sabah kalkıp banyoya gittim işlerimi halledip üstümü değiştirdim aşağıya indiğimde sofra kuruluyordu.
"Günaydın güzel ailem" deyip annemin yanağını öptüm. "Günaydın oğul de haydi gecesin sofraya" dedi annem.
Sofraya oturdum sessiz bir kahvaltıdan sonra şirkete doğru yola çıktık.
Baran ve rohatla beraber gidiyordum.
B:abi kız güzel mi?
R:yengeyi hiç gördün mü?
B: bizde geleceğiz dimi?
Peş peşe sorular sıralıyorlardı. "Kesin sesinizi be kızı bir kere gördüm ve evet sizde geliyorsunuz" dediğimde ikiside sırıtmaya başladı. Onları takmadan şirkete gitmeye devam ettim.
Saat on ikide yola çıktık ikide zadeoğlu Konağına vardık. İçeri girdiğimizde herkes bizi bekliyordu.
"Hoşgelmişsen Agâh ağa geç hele içeri kararımızı konuşalım" dedi Mahmut Ağa. "Hoşbuldum Mahmut Ağa kararınızı söyleyin direk" dedi şiveli ve sert bir sesle.
"Peki kararımız..."
______________________________________
kestik
Bölüm biraz kısa oldu idare edin.
Gelecek bölümde görüşürüz.
Oylamayı unutmayın
Sizce Eroğlu aşireti nasıl sizce?Şerwan Eroğlu (29)
Annesi Dicle Eroğlu (44)
Babası Agah Eroğlu (50)
Baran Eroğlu (27)
Heja Eroğlu (25)
Rohat Eroğlu (23)
Adar Eroğlu (21)
Rojin Eroğlu (19)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LAVİNİA (Berfin)
Teen Fiction16 yılı çöp olan kızın hayatı... korkak küçük kızımız adının anlamı gibi ölüm çiçeği gibi ruhunu öldürmüş bir kızın hayatı yeni aile? yeni hayat? yeni kişiler? nasıl alışacakti. yaşayıp öğrenecekti öğrenecektik. Peki yeni hayatına alıştım derken ba...