Yeni bir günden merhabalar
Müziğimiz:
Zülfü Livaneli - nefesim nefesine
Keyifli okumalar diliyorum.
______________________________________
"Bitti güzelim" dediğinde sudan çıkmıştım üstüme bornozumu giyip giyinme odasına gittim. Elime bir sweat alcağımda annem elime şort ve tişört vermişti "bunları giy kızım" dediğinde elimdekilere bakıp konuştum. "Olmaz anne yaralarım daha iyileşmedi." Dedim."Kızım biz senin aileniz giy hadi bizden saklama yaralarını beraber iyileştiririz hadi giy" dedi ve odadan çıktı. İlk defa rahat bir şekilde şort giymiştim. Bir kere giydiğimde başıma gelmeyen kalmamıştı...
Annem odamda bekliyordu. "Hadi inelim aşağıya" dediğinde anneme döndüm"anne bari yaralara kapatıcı sürüp ineyim" dediğimde onaylamayan bakışlarla "olmaz birtanem hem daha yeni yıkandın hadi iniyoruz" dedi ve elimden tutup beni arkasından sürüklemeye başladı.
Salona girdiğimde tüm gözler benim üstümdeydi kollarım bacaklarım yara içindeydi. Kimseye bakmıyordum. O bakışlar beni korkutuyordu. Tekli koltuğa oturdum. Sürekli bacaklarımı kapatmaya çalışıyordum ama olmuyordu.
"Gül kızım utanma bizden" dedi saçımı öpmeden önce. "Utanma değilde..." Dedim ve devam edemedim. Serhat abim üstündeki hırkasını çıkarıp bacaklarımı örttü. "Merak etme bebeğim sen istemediğin sürece kimse o yaraları görmez." Dedi sıcak sesiyle ilk gün de böyleydi bana sıcaktı hep.
Sadece gülümsedim ona. Bars abimde yanıma geldi "pansuman yapalım mı güzelim çabuk iyileşsin" dediğinde kafamı olumlu anlamda salladım.
Barlas abime döndüm "abi telefonum nerede" dediğime Barlas abi cebinden Telefonumu çıkarıp bana uzattı. Aldıktan sonra bars "hadi çıkalım yukarı" dediğinde ayağa kalkıp serhat abimin yanına gittim "abi bu gece beraber uyuyalım m?" Dediğimde hemen ayağa kalktı "tabiki gülüm" dedi ve beni kucağına aldı . Ev ahalisine dönüp " gülüm bu gece benle uyuyacak iyi geceler" deyip odadan çıktık. Odasına geldiğimizde içeri girip beni yatağa oturttu barsda gelmişti pansuman yapacaktı kapıyı kapatıp yanıma oturdu.
Bars abim ilk yardım kutusunu getirip pansuman yapmaya başladı. Artık acımıyordu. Pansuman bittikten sonra bars abim anlımdan öptü "iyi geceler güzelim" dedi "iyi geceler doktor civanım" dediğimde gülümseyip odadan çıktı.
"Abi uyuyalım mı artık" dediğimde başıyla onaylamıştı İkimizde abimin yatağında yatıyorduk "Hadi uyuyalım yarın okul var." Dedim ve kafamı abimin göğüsüne gömdüm. "Tamam gülüm iyi uykular" deyip kafamı öptü ben de "iyi geceler abiciğim" diye mırıldandım.
Sabah abimin öpmesiyle uyandım. "Günaydın abiciğim" deyip bende abimi öptüm. "Günaydın gülüm kalk ve hazırlan sonra ilaçlarını iç doğru sofraya gel tamam mı?" Dediğinde gözlerimi ovuşturarak tamam anlamında kafamı salladım. Bu halime gülüp banyoya doğru ilerledi. Uykulu adımlarla abimin odasından çıkıp Kendi odama geldim.
Banyoda işlerimi halledip giyinme odasında okul formamı giydim. Saçlarımı yarım at kuyruğu yapıp ilaçlarımı içtim. Telefonu Elime aldığımda emirle olan fotoğraflarımıza baktım onu çok özlemiştim. Bugün okul çıkışı mezarlığa gidecektim.
Aşağıya indiğimde herkes sofradaydı. Pelin gitmişti tamamen yurtdışına gitmişti. "günaydın" deyip oturdum. Herkes günaydın dedi. Kahvaltıdan sonra okula gitmek için arabalara bindik. "Ben çıkışta mezarlığa gideceğim" dediğimde Aras "abla bende gelebilir miyim?" Diye sordu korkuyordu yine başıma bir şey gelmesinden korkuyordu ama onun yanında emirle rahat konuşamazdım.
"Tamam gel ama mezarın yanına yaklaşma tamam mı?" Dediğimde başıyla onayladı. Okula gelmiştik. Gene sırama geçmiştim. Sınıfta bir çocuk vardı ve sürekli bana bakıyordu. Rahatsız oluyordum ama bakışları sürekli benim üstündeydi.
6. Tenefüste arasın yanına gittim "naber küçüğüm" dediğimde bana baktı "iyi abla senden" dedi "iyi de bir çocuk var sen tanıyor musun diye sormaya geldim?" Dediğimde kaşlarını çattı. "Kim göster?" Dediğinde yürümeye başladım sınıfa girdigimde çocuğu gösterdim.
Aras yanına gidip "naber kuzi" deyip selamlaşmıştı. Nasıl yani kuzenim miydi bu çocuk
"Aras?" Dediğimde bana baktı.
" Abla gel yanımıza seni ateşle tanıştırayım" dediği de yanına adımladım. Ve devam etti. "Bu ateş küçük amcamızın oğlu kardeşi doğu da benim sınıfımda" dediğinde ateşe döndüm. "Tanıştığıma memnun oldum ama o bakışlarını üstümden çek" dedim sürekli bana bakmasından rahatsız oluyordum.
"Kusura bakma prensesim tek kız kuzenim sensin ve senin yanına erkek sinek yaklaşsın istemiyordum." Dediğinde şok olmuştum.
Prenses...
Kim ben... Bana mı dedi o
Tek kız kuzen derken...
Şoktan çıkamadan ateş konuşmaya devam etti "prensesim iyimisin noldu dondun kaldın?" Dediğinde kendime geldim. "Birincisi ben nerden senin prensesin oluyorum ikincisi tek kız kuzen derken üçüncüsü siz kaç kuzeniz?" Soruları arka arkaya tek nefeste söylemiştim. Ateş gülerek cevapladı.
"Bir sen tek benim değil bizim aşiretin tek prensesisin ikincisi tek kız kuzen sensin üçüncüsü baba tarafından 11 tane kuzenin var." Dediğinde bir şok daha yaşadım.
Aşiret derken...
"Biz aşiret miyiz?" Diye sordum diyer dediklerini es geçerek. İkiside kafasıyla onayladı. Bu sefer konuşan Aras oldu. "Abla olaylardan söylemeye fırsat kalmadı biz Mardin'in en büyük aşiret ağasının torunlarıyız"
Ee yok artık.
Katılıyorum içses
"Oha bana baştan anlatın anlamadım" dedim. Anladım ama duyduklarımın doğruluğundan emin değildim.
Aras kafasını olumlu anlamda salladı ders zili çalmıştı "evde anlatırım" değip gitmişti.
Nihayet gün bitmişti eve gittiğimizde kapıyı annem açmıştı yanağından öpüp salona geçtim kendimi direk koltuğa attım arasta aynı şekilde. İkizler kursa kaldığı için iki saat sonra geleceklerdi.
"Hadi odalarınıza gidin iki saat dinlenin sonra akşam yemeğine gelin" dedi annem kapıdan sonra mutfağa geçti.
Homurdanarak ayağa kalktım. Asansörle odama çıktım çantamı sandalyeye atıp kendimi banyoya attım. Güzel bir duş aldıktan sonra rahatlamıştım. Rahat bir sweat altımada gri eşofman giydim yatağa oturup emirle olan fotoğraflarımıza baktım çok özlemiştim onu balkona çıkıp bir sigara yaktım.
Dördüncü sigaram da bitmişti ama içimdeki özlem hiç bitmiyordu beşinciyi yakacakken Barlas abim geldi. "Çok içmedin mi Gül kızım" dediğinde sigarayı tekrar pakedine koydum. "Noldu gül kızım niye mutsuzsun?" Dediğinde "emiri çok özledim abi" dedim sadece beni kucağına alıp yanağımı ve saçlarımı öptü.
"Bunları şimdi düşünme hadi yemeğe inelim" dedi ben hâlâ abimin kucağındayken gülümseyip bende abimin yanağından öptüm"tamam inelim" dediğimde abim odadan çıkıp asansöre ilerledi "abi indir beni ben yürürüm" dediğimde kafasını hayır anlamında salladı ısrar etmedim. Zaten yerim rahattı.
Yemek salonuna girince beni oturtup saçımı öptü kendiside yanıma oturdu.
Herkes sofradaydı. Aden yanıma geldi "hala bu gece beraber uyuyalım mı?" demişti. İlk abime baktım oda kafa sallayıp gülümsedi. "Olur halacığım ilk Aras amcanla küçük bir işim var sonra gelip seni alırım olur mu?" Dediğimde kafasını sallayıp yanağımı öptü yerine oturup yemeğini yedi.
Yemek sessiz geçmişti ardından odama çıkmıştım arasta benimle gelmişti ve kısaca aşireti anlatmıştı.
Aras gittikten sonra Aden'in odasına gittim "halacığım hadi gel uyuyalım" deyip Adeni kucağıma aldım ve odama gittim. yorgunlukla yatağa yattım adende yanıma yattı ve ikimizde kendimizi uykunun kollarına bıraktık.
______________________________________
Gelecek bölümde görüşürüz.
Oylamayı unutmayın.
Artık bölümleri sahurda atacağım
Yorum yapmayı unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LAVİNİA (Berfin)
Ficção Adolescente16 yılı çöp olan kızın hayatı... korkak küçük kızımız adının anlamı gibi ölüm çiçeği gibi ruhunu öldürmüş bir kızın hayatı yeni aile? yeni hayat? yeni kişiler? nasıl alışacakti. yaşayıp öğrenecekti öğrenecektik. Peki yeni hayatına alıştım derken ba...