Nelysa Haura memandang sepi ke luar tingkap Msia Airlines. perasaannnya ketika ini berbelah bahagi adakah benar keputusannya pergi membawa diri ke London untuk bertemu kembali dengan seseorang yang berjaya membuka pintu hatinya suatu ketika dahulu .
macam mana kalau dia dah berpunya? desis hati kecil Nel
flashback
"Nel i minta maaf tapi i perlu ikut parents i ke London . i harap we still can be friends like the old days. i sayang you Nel."
"No its okay . i faham Es . walauapa pun yang terjadi i tetap akan tunggu you pulang ." Nel senyum walaupun kelihatan begitu hambar di mata Eskandar. Salah dia kerana begitu sayangkan lelaki di hadapannya ini melebihi dari seorang kawan .
" i've got to go . see you again Nel " Eskandar melambai kan tangannya ke arah Nel di lapangan terbang kuala lumpur.
end of flashback
i miss you Eskandar . please wait for me
Nelysa menghempaskan badannya ke atas tilam hotel . badannya terasa lenguh bertambah jet lag yang dirasainya tika ini membuatkan matanya kian memberat. namun belum sempat matanya tertutup tiba-tiba notifikasi telefon miliknya berbunyi . ouh instagram gumamnya. an unknown followers again.
Nelysa hanya membiarkan notifikasi telefonnya itu. kepalanya berfikir-fikir untuk membuat panggilan kepada mama Eskandar . sudah hampir 5 tahun sejak Eskandar berpindah ke bumi London tiada langsung khabar berita dari jejaka itu. Nel ada juga mesej tetapi satu pun tidak di balas oleh Eskandar. dia faham Eskandar mungkin sibuk. Nel hanya mendapat berita dari Puan Hanisa tentang keberadaan Eskandar. wanita tua itu selalu menceritakan semuanya mengenai Eskandar kepadanya.
tutt tutt
tidak lama kemudian nombor yang didail di angkat. Namun yang menjadi tanda tanya ialah bukan Puan Hanisa yang menjawab sebaliknya suara perempuan lain dan keadaan di sana agak bising.
"Assalamualaikum. aunty Hanisa ada tak ?" . dia cuba bertenang dengan bunyi bising.
"maaf ya aunty Hanisa tiada dekat rumah. Sayang awak tahu tak mummy pergi mana" terdengar perempuan di talian itu bercakap dengan seseorang . mungkin suaminya tapi siapa . Puan hanisa hany mempunyai 2 orang anak kakak Eskandar iaitu Emelda dan juga Eskandar sendiri . Nel cuba menyedapkan hati.
"abang tak tahu sayang mummy keluar pergi mana tadi . siapa call tu ?" Nel tersentak. suara itu . suara yang dirindunya . suara Eskandar. siapa perempuan yang diberikan gelaran 'sayang' oleh Eskandar itu .
" maaf ya cik . Aunty Hanisa keluar mungkin balik malam jugak. mungkin cik boleh kirimkan pesanan melalui Whatsapp . "
sesak di dalam dadanya dihiraukan . ya allah adakah betul mimpi aku selama ni .
"ouh baiklah terima kasih "panggilan telefon ditutup. wajahnya diraup kasar.
pintu hotel ditutup. Nel keluar bersiar-siar di luar kota . hasratnya ingin membeli kopi untuk menenangkan hatinya yang kian berkecamuk sejak tadi . tempat duduk diambil di tepi tingkap setelah Matcha Latte sudah siap dibeli .
sedang dia ralit bermain perasaan Nel tersentak apabila seorang budak dalam lingkungan 2 tahun memegang pehanya . terkejut makk .comelnya mata dia warna hazel. gumam Nel dalam hati .
"aa maa " tangan budak lelaki itu didepakan kepadanya tanda suruh diangkat . anak siapa ni tiba-tiba datang panggil dia mama . habislah.
"apa nama awak cutie . alaa comelnya diaa " pipi tembam itu dicium berkali-kali. budak lelaki itu terkekeh kekeh ketawa. comelnya mesti ayah dia ni kacak . hilang stress kakak cutie .
" there you go my boy . " suara garau yang menyapa di telinganya menyebabkan dia memusingkan tubuhnya . allahu kacaknya .
"Haider come here to paksu. " tinggi Nel dengan lelaki yang menggelarkan dirinya paksu itu berbeza menyebabkan dia perlu mendongakkan sedikit kepalanya .
"nanakkk haider nak aamaaaa" Haider yang berada di dalam pelukan aku itu semakin mengetatkan pelukannya di leherku. budak ni ada aku buang keluar nanti nasib comel macam paksu awak ni ekk.
" i'm sorry Haider memang macam ni. Haider jom balik nanti paksu tak nak bagi haider helikopter baru " jejaka itu cuba mengambil Haider dalam pelukan aku tapi tidak senang ya apabila Haider dah meronta menangis .
"shh sayang.. mama tak balik okay. Haider ikut paksu balik okay. jom mama hantar Haider nak tak?" terpaksa la Nel memancing Haider bahawa dia akan mengikut paksu Haider pulang. sudah la dia tidak mengenali anak beranak 2 orang ni .
"nakkk.. pakcuu amaa nak ikut kita balik." mata bulat Haider kerdipkan ke arah paksunya. bagai memujuk. tadi bukan main menangis tak nak balik budak ni haih .
"No Haider paksu tak benarkan . jom balik nanti nenda marah paksu Haider . dia bukan mama Haider okay?" keras suara lelaki di hadapannya ini menentang.
"you boleh tak bertolak ansur sikit dengan budak . i memangla bukan mama dia tapi jangan la kasar sangat dia . " Nel merenung tajam lelaki di hadapannya ini.
" Haider ikut paksu balik tau nanti mama datang jumpa Haider lagi okay? mama promise mama will come to see you again Haider ." jari kelingkin nya diangkat tanda pinky promise .
Harraz's Pov
Harraz terkejut apabila anak saudaranya hilang dari tempat mereka duduk tadi . apa pula budak ni nak buat . mati la aku dengan mummy nanti kalau Haider hilang .
mata Harraz melilau sehingga matanya tertancap pada seorang perempuan di hujung cafe sebelah tingkap . there you go Haider . menggatal dengan perempuan mana pula kali ni . nafas nya dihela kasar . cuba bertenang dan bersabar . kaki nya berjalan mendekati Haider yang berada di pangkuan seorang perempuan .
"there you go my boy" tegur nya menyebabkan perempuan di hadapannya itu memusingkan tubuh. cantiknya mata dia . bulat . rambut panjang perempuan di hadapannya begitu cantik terletak. sempurna. desis hati Harraz .
end of pov
"pwomishh otayy" tangan kecil haider cuba menyambungkan jari nya dengan Nel . Nel ketawa . alahai comelnya si haider ni .
"Lets go my boy . by the way i'm Harraz Al-Qadri . thanks jaga anak buah i ." Haider yang berada di pangkuan perempuan di hadapannya ini diambil. Senyuman terlakar dibibir jejaka itu .
"Nelysa Haura . call me Nel je and you're welcome ." Nel hanya menunjukkan wajah dingin . pipi tembam Haider di pangkuan Harraz dicium sekilas . Harraz hanya membiarkan perlakuan Nel . dia suka layanan perempuan itu terhadap Haider.
" i kena pergi dulu Harraz . by the way give me your phone . " dengan muka bersahaja dia meminta telefon lelaki itu .
"You nak buat apa dengan telefon i Nel."
"i nak bagi number i la . nanti kalau Haider tiba-tiba cari i you boleh la telefon i. i dah janji dengan dia yang i akan jumpa dia lagi . you faham tak." Mata hazel milik Harraz ditenung . he got a pair of beautiful eyes . Harraz menundukkan pandangannya. telefon di dalam poket seluar nya dihulurkan kepada Nel. ya allah malu nya. sesungguhnya dia tidak pernah rasa semalu ini apabila berdekatan dengan mana mana wanita . she's different.
"Again , thank you Nelysa . i really appreciate your kindness toward my nephew. nak i hantarkan you balik tak?"
suaranya cuba dikawal agar kelihatan tenang ." No thanks Harraz . i boleh balik sendiri." dia tidak mahu dekat dengan lelaki di hadapannya ini. walaupun hatinya meronta-ronta ingin bersama lagi tetapi hasrat itu dibiarkan .
" i did not take no as an answer sayang."
Nel terkedu lagi sekali. wajahnya membahang dengan panggilan yang diberikan Harraz untuknya . rama-rama dah penuh dalam perut ni .
to be continued.
YOU ARE READING
SURI HATI HARRAZ AL-QADRI
Romance-takdir mempertemukan kita- Perkenalan mereka di bumi London dalam masa yang agak singkat namun telah membuatkan hati seorang Harraz Al-Qadri tidak keruan. Pada mulanya, dia beranggapan bahawa hatinya keliru antara cinta dan kasih. Namun, tekaannya...