Nelysa melabuhkan kepalanya di atas bantal miliknya. Masih terngiang-ngiang lagi pertemuannya dengan Harraz petang tadi. Sebelum menghantar nya pulang ke rumah, Harraz ada bertanyakan dia tentang sesuatu.
Pada mulanya, dia ingatkan Harraz main-main atau bergurau dengannya namun, apabila raut wajah Harraz yang serius itu membuatkan hati Nelysa gundah.
flashback
"I have something to tell you, Nel. I tahu you sekarang tengah di fasa healing tapi i terlalu cintakan you Nel. I tahu pertemuan kita di london tidak dirancang tapi i yakin itu adalah takdir yang mempertemukan kita sekali lagi. Walaupun you fikir apa yang i bakal cakap nanti adalah mengejut namun, i nak you tahu, i have been waiting for you Nel to come back for me. 7 years wasnt an easy journey for me to forget you but i guess you're still in my mind."
Nelysa senyap. Cuba mencerna kata-kata yang terlafaz dari mulut Harraz. Kelu yang dia rasa tika ini. Dia langsung tidak bersedia untuk cinta ketika ini kerana dia masih keliru.
"Apa maksud you ni Haz?"Nel gelisah dengan apa yang bakal disampaikan oleh Harraz.
"Nelysa Haura, i guess its the right time for me to ask you. Will you be my forever munchkin, my wife, the mother to our child?" Lamar Harraz sambil mengeluarkan cincin yang bertahtakan berlian itu. sangat klasik.
"What? Are you kidding me Haz? " Riak wajah Nel tidak percaya. Kenapa Harraz secepat ini melamar dia sedangkan dia masih diambang kegelapan mengenai cinta. Apatah lagi mereka sudah lama tidak bersua muka.
"You nampak macam i ni badut ke? tengah buat lawak. Nel everything about you is a serious matter for me. " Jawab Haz tenang tapi dalam hati dah berdegup kencang. ini kali pertama dia melamar anak dara orang untuk dijadikan isteri dan peneman hidupnya. Jika dahulu pinangannya terhadap Nel sudah 2 kali ditolak oleh gadis itu. Dia tekad untuk meluahkan sendiri rasa suka dia terhadap gadis itu. Cinta?. Kata orang bercinta itu biarlah selepas kahwin.
"Haz. I dont know Haz. I tak cintakan you. Macam mana kita nak kahwin kalau kita tidak sama-sama mencintai."
"Kalau you risaukan soal cinta. Tidak mengapa Nel. Cinta selepas kahwin lagi manis rasanya berbanding dengan ikatan yang tidak halal ini. Izinkan i untuk halalkan you, Nelysa Haura." Nelysa terkedu. Anak matanya merenung Harraz dengan perasaan yang tidak percaya.
"Semua itu tidak mudah untuk i Haz. "
"I terima apa sahaja jawapan you hari ni Nel." Jawab Harraz tenang walaupun dia sudah tidak sanggup untuk merasainya buat kali ketiga.
"I minta maaf Harraz tapi soal hati dan perasaan i memang bukan untuk you. We're done here." Putus Nelysa. Dia tidak yakin untuk berumah tangga atau pun menerima seseorang dalam hidupnya.
"I will wait for you even if it takes a thousand year sayang. It will always be you my Nelysa Haura. Tidak mengapa Nel, hati kita milik Allah. Dan Allah juga yang akan meletakkan rasa cinta dan sayang dalam diri setiap manusia. You akan selalu ada dalam doa i Nel.
i percayakan jodoh dan takdir. Jika ada jodoh then yes we will meet again, maybe the better version of ourselves." Sambung Harraz walaupun hatinya sudah berkecai. ditolak sekali lagi malah kali ini di depan muka dia. Sesukar inikah dia untuk memiliki cinta seorang Nelysa Haura."Tiada ruang langsungkah i dalam hati you? . Jujur nya i sakit Nel. 3 kali you tolak i. Dont i deserve to be love by someone i have been in love since 7 years ago?. "
YOU ARE READING
SURI HATI HARRAZ AL-QADRI
Romance-takdir mempertemukan kita- Perkenalan mereka di bumi London dalam masa yang agak singkat namun telah membuatkan hati seorang Harraz Al-Qadri tidak keruan. Pada mulanya, dia beranggapan bahawa hatinya keliru antara cinta dan kasih. Namun, tekaannya...