Harraz mengusap lembut rambut hitam Haider sebelum membalas pertanyaan Nel.
"I sengaja nak surprise kan you. Lagipun you dah tengok story instagram i. I bet you already know about me."
"Yeah i tahu you ada di KL tetapi at least mesej i sepatah cakap keluarga you yang datang hari ni. i terkejut tahu tak."Nel mengawal suaranya. Amarahnya perlu dikawal . Keluarga mereka masih lagi di dalam rumah.
"I'm sorry if thats bothering you. Lepas ni i akan selalu update you di mana i berada and ke mana i pergi."Jawapan sarkastik Harraz bagi namun lelaki itu seperti memaksudkan segalanya.
Lama mereka senyap sehinggalah Harraz yang bersuara semula. Masing-masing sibuk melayan perasaan.
"Why did you still met Eskandar my dear Haura? mind to explain me." Suara garau Harraz begitu dekat dengannya . Kedudukan mereka juga agak rapat. Haider yang menjadi penghalang antara Nel dan Harraz. Bagus juga.
Nel tersentak apabila sisi pinggangnya diusap dan kemudian dicengkam.
"Its none of your business Mr.Harraz Al-Qadri. i nak jumpa sesiapa pun its my business not yours."usapan jari Harraz di pinggangnya dileraikan. Anak matanya membalas renungan anak mata Harraz yang berubah tajam.
"Nel..Nel.. You belum kenal i siapa Nel. I can turn your sweet world up side down."Harraz berbisik di sebelah telinga kiri Nel. Nel menggeliat kegelian. Meremang bulu romanya melihat perubahan Harraz.
"I tak nak kenal pun orang macam you ni Haz. You sentuh anak dara orang sesuka hati. Mana agama you Haz??."
"Huh.. I tak sentuh perempuan sembarangan Nel. Hanya you."
Nel mengambil Haider di dukungan Harraz. Malas mahu layan Harraz yang kian merapu. Entah apa yang lelaki itu fikirkan .
Mata Haider sudah kuyu. awal nya mengantuk. Baru pukul 9.30 malam namun Haider sudah menunjukkan riak mahu tidur.
Nel menepuk punggung Haider perlahan-lahan supaya Haider tidur.
"Haz i nak tanya, umur Haider berapa tahun?"Matanya tidak lepas memandang Haider di dakapannya. Haider tembam tapi tidak la terlalu berat tapi berat juga untuk dukung sepanjang hari. Boleh cramp badan.
"1 tahun 2 bulan . He lost both of his parents last year. Abang i meninggal disebabkan kapal terbang yang dia bawa tiba-tiba rosak tak dapat dikawal.And a few months after that crash , My sister in law lahirkan Haider. Tapi Allah lebih sayangkan dia. Selepas melahirkan Haider , dia meninggal dunia. "
Nel sudah tersedu-sedu di sebelah Harraz. kanak-kanak sekecil Haider langsung tidak dapat kasih sayang seorang Ibu . Ya Allah sedih nya dia.
Harraz mengusap tepi bahu Nel sebagai memberi semangat. Sepatutnya dia yang perlu menangis sambil bercerita namun Nel pula yang tersedu-sedu. Berhingus habis.
"I raised him alone. Sometimes i akan tinggal dia dekat rumah mama dan babah sebab i kerja Nel. Kerja i bukan la kerja seperti orang lain. I tak kerja seminggu macam tu tapi i kerja 3 months straight. I terpaksa tinggalkan Haider dekat mama. Abang Haq dan Kak Fiya dah ada family sendiri. so i decide untuk jaga Haider and babah setuju."
"Kesian Haider. He's just a little boy Haz. He needs his dad and his mom. Kenapa you tak kahwin and then your wife nanti akan jaga Haider."
"Im waiting for someone Nel. Someone that i have been in love since i was in primary school. She always made me my favourite pavlova but then it turn out i need to exchange my school. Ayah i kena tukar tempat kerja Nel. i marah and sedih but i have no choice."
"Whos the lucky girl Haz?" Matanya ditundukkan. Tidak berani mahu bertentang mata dengan Haz.
"One day i will let you know who is she, but not today." Haider di dukungan Nel sudah terlelap. Tahu la dada Nel tu gebu tapi itu hak milik Paksu. Suka hati je si Haider ni tidur situ. Huh dia jealous.
YOU ARE READING
SURI HATI HARRAZ AL-QADRI
Romance-takdir mempertemukan kita- Perkenalan mereka di bumi London dalam masa yang agak singkat namun telah membuatkan hati seorang Harraz Al-Qadri tidak keruan. Pada mulanya, dia beranggapan bahawa hatinya keliru antara cinta dan kasih. Namun, tekaannya...