ماذا يوجد؟؟

1.4K 60 0
                                    

البارت الخامس والعشرين
........🦋
تحركت دانة وهي تقفز امامهم ليقترب منها رهيف ويقول بقلق: اهمدي بقا يبت انتِ لسة عاملة عملية ارحمي نفسك!!.
دانة: انا مبسوطة كدة ابعد انت بس ونا هتبسط اكتر.
ابتعد عنها لتقفز هي علي السلم وبينما يستمع رهيف لكلمات رجاء التي كانت: ربنا ميحرمكم من بعض ابدا يارب.
لتتمتم عزة خلفها وهي تقول: امين يارب امين.
صعدت دانة علي سلم بيتهم قافزة وبينما جلس رهيف مع والدته ورهف ورجاء لتتقدم منهم كريمة وهي تقول ببسمة مصتنعة: حمدلله علي سلامة دانة يحجة.
نظرت لها رجاء ولم تنطق لتتقدم عبير وتقول بدلع: رهيف هي دانة عاملة ايه؟؟.
رجاء بعصبية: جرا ايه يعبير هي مش صورة ياماما مقولنا كويسة وكانت طالعة بتنطط قدامك.
عبير بدلع: انا كنت بطمن بس يا اناّ.
رجاء بعوجة شفاه: اناّ مين يختي الله يرحم ابوكي اللي كان بيشرب الشوربة بالخرطوم وكان فاكرها شاليموه.
وضع رهيف يده علي فمه وهو يضحك بينما ارتفعت ضحكة رهف التي نظرت لها عبير بغيظ شديد بينما قام رهيف وقال: انا هطلع لدانة بقا.
ابتسمت رجاء وقالت: برحتك يحبيبي البيت بيتك وبيت دانة واي حد هنا غيركم انتو والحبايب (اشارت علي عزة ورهف) اعتبروه خدام عندكم.
ابتسم رهيف وتوجه للاعلي....
ــــــــــــــــــــــــ~عند دانة~ــــــــــــــــــــــــــــ
دق رهيف الباب فلم يجيب احد ليدق ناقوس خطره ليفتح الباب ويدلف بسرعة فيجد الغرفة خالية لينظر في انحائها بخوف واذ فجائتًا يفتح باب الحمام وتخرج دانة وهي مرتدية برنص الحمام وتحك راسها بالمنشفة وهي تتمتم بأشياء غريبة ليظل هو واقف ثم يقول بصدمة: ايه ده؟؟.
لترفع دانة راسها فيدقق هو النظر علي صدغها ويقترب منها ببط....

وقع بحبها!! حيث تعيش القصص. اكتشف الآن