Sedar tak sedar, telah genap 32 tahun usia perkenalanku dengan Kamal. Pelbagai pengalaman telah kami lalui bersama sepanjang tempoh itu.
Watie, isteri Kamal juga turut termasuk dalam pengalaman kami. Pengalaman yang menjadi rahsia kami bertiga.. masih kekal bersama.. walaupun isteriku turut mengenali dan rapat dengannya. Namun hingga kini dia masih belum mengetahui sejauh mana hubungan intim kami bertiga.
........................
"Mate.. bila nak mai jenguk anak kita?" mesej daripada Kamal.
"Apa habaq dia la nih, mate? Rasa rindu pulak Ana kat dia.." balasku melalui WhatsApp.
"Sihat mate.. Cerdas sungguh dia.. Bijak.. macam 'bapak' dia.. Tapi hensem macam Ana laa." seloroh Kamal.
"Tak kan rindu kat anak ja mate.. Dekat mama dia tak rindu ka?" sambung Kamal.
"Isshhhh!!.. Itu dah semestinya laa mate. Selagi mate izinkan.. hihihihi.." balasku sambil terkenang Watie.
"In Shaa Allah mate. Hujung bulan nih Ana turun KL mate.. kan birthday Buddy kita.." sambungku.
"Ok mate.. Make sure mate check-in kat ghumah Ana tau.. Itu wajib!" Kamal membalas.
"Kita tengok nanti macamana.." aku membalas sekaligus mematikan perbualan kami.
........................
"Watie tak siap lagi ka mate? Kita nak gerak dah nih. Nanti tertunggu-tunggu pulak Buddy." tanyaku pada Kamal.
"Ntah laa Mate. Cuba mate naik tengok dia kat bilik ana." pelawa Kamal sambil terus menuju ke kereta.
Aku pun berlari anak naik ke atas. Masuk ke bilik Kamal yang tidak berkunci tanpa sebarang isyarat. Kulihat Watie sedang bersiap.
"Jap yer Abang Am.. Last touch-up." kata Watie bila menyedari kehadiranku.
Aku terasa lebih mesra dengan panggilan Am yang memang dari bangku sekolah lagi aku dipanggil dengan panggilan sebegitu. Secara tidak langsung Watie juga memanggilku dengan nama itu.
Aku terus menghampiri Watie..
Kupeluk Watie dari belakang..
Kucium tengkuknya..
Kuramas lembut teteknya.."Eeerrrrmmmmph.." suara Watie mendesah lembut.. lalu berpusing menghadapku.
Bibir kami bercantum sambil tangannya meraba-raba butuhku, membalas perbuatanku padanya.
"Jom!.. Kamal dah ready to go.." kataku sebaik sahaja bibir kami terpisah.
"Camana nih.. baru nak lepaskan rindu.." balas Watie.
"Kita simpan nanti-nanti naa.. Panjang lagi masa abang di sini.. Sabar dulu k." kataku pada Watie selepas meleraikan pelukannya.
"Janji!" balas Watie sambil menghulurkan jari kelingkingnya padaku.
"Janji!.." kutautkan jari kelingkingku dengan jari kelingkingnya mengikat perjanjian.
........................
6.00 petang..
Kami tiba di sebuah hotel 5 bintang yang terkenal di KL.. terus menuju ke lobi hotel dan kami disambut Buddy (sahabat yang tak asing lagi bagi aku dan Kamal).
"Long time no see my friends.." sambut Buddy.
Aku, Kamal dan Buddy berpelukkan. Watie pula menuju ke arah Ayu, isteri Buddy dan melakukan perkara yang sama.
YOU ARE READING
SELAGI MAMPU KUMELANGKAH
RomanceSetiap perjalanan pasti akan ada likunya. Setiap persimpangan harus kupilih, ke kiri mahupun ke kanan. Aku perlu tetapkan hala tuju agar tidak tersasar.