"Nak keluar lepak sambil minum-minum dulu tak? Awal lagi nih.." soal Kamal semasa kami beriringan menuju ke bilik.
Watie dan Mei Ling beriringan dihadapan. Sementara aku dan Kamal membontoti mereka berdua di belakang. Masih terhidu dihidungku bau wangian dan bau berahi mereka berdua. Sedikit sebanyak merangsang naluri seks aku.
"Pssstttttt... mate! Apa plan sampai bilik sat gi.. Ana teringin sangat nak merasa cipap marka mate tu.." bisik Kamal padaku.
"Kita tengok keadaan dulu mate.. Mau ikut kan ana, kompom tak tidoq dah.." balasku kepada Kamal.
"Mau depa on.. Ana on jaa." aku memberi harapan kepada Kamal.
"Ana pasti Watie on.. sebab dia memang rindu sangat kat mate katanya. Ana pulak memang tengah kemaruk sangat nak merasa cipap amoi mate tu. Tapiii.. amoi mate kompom nakkan mate.. Mesti rindu gila dia kat mate.. Huurrrmmmmmmph..." Kamal membuat dan menyuarakan conclusionnya.
"Don't worry my friends.. ana bertuah sangat dapat berkongsi Watie dengan mate. Mate tak penah mengungkit.. mate tak penah jealous.. mate tak penah halang.. masakan ana tak boleh buat perkara yang sama macam yang mate dah buat kat ana.. Sharing is caring, right?" aku memberi keyakinan kepada Kamal.
"Ok.. Kita ushar depa dulu sat gi.." kata Kamal dengan penuh harapan.
Dapat kami perhatikan dengan jelas kemesraan Watie dan Mei Ling. Mereka seperti telah lama berkenalan. Tiada perasaan kekok sesama mereka. Ertinya.. tidak mustahil rancangan kami akan berjalan seperti yang kami impikan.
"Alamak Bang!.. kunci kita tak bawak.. tertinggal dalam bilik laa.." kata Watie cemas.
"Rilek laa sayang.. Kan tadi kita keluar melalui pintu ini." Kamal menenangkan isterinya sambil menunjukkan pintu bilikku.
Mei Ling memandang tepat ke mataku.
"Eerrrrrrrrrr.. Sooorriiiiiii mate.. Bab tu mate jelaskan sendiri ya.. Ana tak mau terlibat!.." Kamal terhidu perasaan yang penuh tanda tanya di fikiran Mei Ling..
"It's okay.. I'll handle it wisely.. including our plan.. wait for my signal k.." aku membalasnya sambil mengenyit mata kepada Kamal.
"Kalau tak dapat sat gi.. besok ja laa.. boleh?" bisikku lagi ke telinga Kamal..
"Ok mate. Cinta tak boleh dipaksa.. Hihihihi." balas Kamal.. cukup sporting.
Sifat itulah yang membuatkanku cukup akrab dengannya. Aku membuka kunci bilikku. Watie terlebih dahulu masuk diikuti Kamal. Mei Ling memandangku. Aku capai dan genggam tangannya lalu kami masuk beriringan.
Kamal terus menuju ke bilik air di biliknya sedangkan Watie berhenti di connecting door sambil memandangku. Aku menghampirinya lalu memeluk dan mencium bibir Watie.
"Good night sayang.. sweetdream.. save your energy for tomorrow okay.." kami kembali berciuman begitu lama.
Watie seperti tidak mahu melepaskanku. Seperti tidak mahu aku menghabiskan masaku bersama Mei Ling untuk malam ini.
Tidak lama kemudian Kamal muncul selepas menunaikan hajatnya di bilik air. Melihat aku yang masih berciuman dengan isterinya, Kamal menghampiri Mei Ling yang masih terkaku memandangku dan Watie.
Kamal memeluk Mei Ling dan memberikan ciuman selamat malam. Mei Ling menyambutnya. Walaupun hanya seketika, aku dapat melihat kepuasan yang terpancar pada wajah Kamal.
"If you have anything to ask.. you tanya sendiri pada Amir ya.." Kamal berkata kepada Mei Ling lalu melepaskannya dengan berat hati.
"See you tomorrow guys.." balas Mei Ling sambil membuat flying kiss kepada Kamal dan Watie.
YOU ARE READING
SELAGI MAMPU KUMELANGKAH
RomanceSetiap perjalanan pasti akan ada likunya. Setiap persimpangan harus kupilih, ke kiri mahupun ke kanan. Aku perlu tetapkan hala tuju agar tidak tersasar.