Ting..ting..ting..
Buddy mengetuk gelas untuk mendapat perhatian semua tetamunya semula..
"Dear friends.. the time has come for the light to dim for the next event. Please come and join me.. to the room that has been provided.. with your partner together.." Buddy mempelawa kami semua..
Sempat kulihat Watie cuba datang ke arahku. Tetapi Kamal sempat menangkap lengan Watie sambil berbisik sesuatu ke telinga isterinya..
Kurenung Kamal.. Kamal memberi isyarat ok padaku.. tetapi tidak pada Watie. Terdapat suatu perasaan tidak berpuas hati dengan situasi tersebut. Lalu aku menghampiri Kamal dan Watie. Aku bisikkan ke telinga Watie..
"Bersabarlah sayang.. Rahsia tetap rahsia.. Masih ada masaku khas untukmu.. Usah risau." bisikku.
Watie tersenyum kelat cuba memahami keadaan semasa. Rela dalam terpaksa.
"Tapi...." Watie cuba berkata sesuatu..
Aku tetap berlalu pergi.. aku kembali mendapatkan Mei Ling yang masih setia berdiri menantiku.
"Are you ok Am?" Mei Ling bertanya setelah melihat apa yang berlaku.
Pasti menjadi persoalan jauh didalam mindanya..
"I'm ok.. Let's go honey.." kataku sambil menggenggam tangannya.
Lalu aku berjalan beriringan dengan Mei Ling sambil tanganku dipeluknya..
Para tetamu kelihatan terpegun dengan ruang yang Buddy maksudkan. Terdapat satu tempat tidur yang sangat luas.. bercadarkan kain satin berwarna merah.. cahaya lampu yang disuramkan.. terdapat juga beberapa lilin yang bercahaya dan mengeluarkan wangian yang cukup harum.. cukup membangkitkan berahi.. sangat romantis..
"I know.. maybe.. maybe some of you never done this before.. but.. I'm sure.. what I did this. Because.. I already know your social life. Andddd... as you already know.. Freedom is for everyone's.. Am I right?" Buddy cuba menjelaskan persoalan yang bermain di minda semua tetamunya.
"You can stay with your partner.. Oorrrrr... you are free to step forward and swap partners.. Either soft swap or full swap.. as long as you agreed with the couple.. Especially from your own partner. So.. I hope you'll enjoy it.." Ayu menyambung penjelasan suaminya.
"Happy swapping.." sambung Buddy.
Begitulah term and regulation daripada pihak penganjur.
Aku dapat melihat masing-masing masih bersama pasangan masing-masing. Masih melihat pasangan yang lain.. masih menanti.. siapakah yang akan memulakannya terlebih dahulu.
"Baik lah.. I akan mulakan dulu.. Feel free to have sex here..Ennjjoooyyyyyyy...." kata Buddy sambil terus merangkul Ayu.
Kulihat Shah dan Rose menghampiri Buddy dan Ayu. Shila dan Irman cuba mendekati Kamal. Sedangkan Watie datang menghampiriku dan Mei Ling..
Mei Ling tak keberatan menerima kehadiran Watie. Sekali lagi mereka berdua berjabat tangan. Watie seolah-olah ingin berkata sesuatu. Tetapi.. Mei Ling telah memulakan terlebih dahulu.. dia memeluk aku dan jugak Watie secara serentak.
"Can I kiss you?" Mei Ling meminta izin daripada Watie sambil menjeling kepadaku.
Watie merenungku.. Aku mengangguk perlahan tanda setuju.
"Sure.. As long as we can share Am together." Watie bersetuju.
Tanpa sebarang arahan, Watie terus memeluk Mei Ling dan memberi satu ciuman yang cukup romantis dan mengghairahkan..
YOU ARE READING
SELAGI MAMPU KUMELANGKAH
RomanceSetiap perjalanan pasti akan ada likunya. Setiap persimpangan harus kupilih, ke kiri mahupun ke kanan. Aku perlu tetapkan hala tuju agar tidak tersasar.