BAB 22 : KEPULAUAN

2.3K 35 3
                                    

5.30 pagi..

Aku tersedar dari tidurku seperti biasa. Aku bukakan mataku sambil memerhati sekeliling. Pada masa yang sama, tubuhku terasa dingin. Baru aku sedar selimut yang membaluti tubuhku telahpun berada di penjuru katil. Entah bila selimut itu lari meninggalkan tanggungjawabnya kepadaku.

Aku bangun dan memandang ke arah En Fadzil yang masih tertidur. Kini giliranku pulak meneliti tubuhnya. Dan seperti yang telah kuduga, seluar pendek separas lutut yang dipakainya kelihatan terbonjol di celah kangkangnya. Morning bone! Satu permandangan yang mengusik berahiku di pagi hari.

"Apa yang sedang kau buat ini Mei Ling.. Stop it! Jangan kau tergoda dengannya. Stop staring at his dick. Now go.. leave his hard dick alone." bisik akalku agar segera meninggalkannya.

Aku terus berlalu ke bilik mandi. Aku bukakan baju tidur dan pantiesku lalu kusangkut di penyidai. Terasa seperti pundi kencingku perlu dikosongkan. Aku duduk di atas mangkuk tandas dan bertindak mengosongkannya. Terdengar agak kuat bunyi semburan air kencingku terjun ke dalam tadahan tandas tersebut.

Setelah selesai melepaskan hajat kecil, aku alirkan air ke cipapku lalu aku gosok sehingga bersih. Sesuatu yang telah menjadi amalanku sejak dari kecil. Ajaran ibu tidak akan aku lupakan.

"Nak mandi ke tak ni?" aku berbelah bagi samada hendak mandi segera atau kembali menyambung tidurku di pagi yang hening ini.

"Nak mandi pun awal lagi ni." aku terus bermonolog.

"Aaahhhhh... mandi je la. Nanti baru aku kejutkan dia." bisik hati kecilku.

Aku melangkah masuk ke dalam bathtub dan memulas tombol shower dan berdiri di bawah pancuran air hujan itu. Aku memang dah biasa sangat mandi di awal pagi. I'm a morning person okey!.. tetapi, pagi ini memang terasa sangat sejuk daripada hari-hari biasa. Mungkin cuaca di Sabah ini lain daripada cuaca di semenanjung.. Negeri Di Bawah Bayu la katakan. Mujur suhu airnya boleh dilaras mengikut keperluan. Aku mandi tidak seperti selalu, pantas tetapi tidak meninggalkan kewajipan dan menjaga kebersihan diriku. Selesai mandi, aku tutupkan aliran air pada shower tersebut.

"Alamak!!.. Kenapa laa bodo sangat aku ni.. yang tak ambil tuala sekali tadi tu dah kenapa!" bentak hatiku.

Aku membuka pintu bilik air dengan perlahan-lahan. Aku jenguk kepalaku sebelum keluar. Aku dapati En Fadzil masih terlena namun tubuhnya mengadap ke arahku. Terdengar dengkuran kecil dan perlahan terhasil dari kotak suaranya. Dengan langkah bak pencuri, aku menuju ke arah tuala yang tersidai di kerusi berhampiran meja makan.

Aku mencapai tuala dan terus menutup tubuhku sebelum menuju ke almari untuk mendapatkan pakaianku. Aku kembali menjeling ke arahnya yang masih tertidur tetapi tidak lagi berdengkur. Aku lepaskan tuala lalu mengelap tubuhku. Aku begitu yakin akan keadaannya yang masih dibuai mimpi.

Sedang asyik aku mengeringkan rambutku, aku terasa kelainan seperti ada kelibat yang sedang memerhatikan aku. Aku menoleh ke arah En Fadzil. Alangkah terkejutnya aku apabila mendapati dia sedang duduk memerhatikan aku dengan mulutnya yang ternganga.

"Fadzil!!.. Heeiiiii! Turn around!!" sergahku.

Mujurlah tuala masih di tanganku, dan dengan segera terus menutup aset kebanggaanku. Aku juga sepertinya terpaku tidak dapat berbuat apa-apa. Apabila tersedar daripada keasyikan menatap tubuh bogelku, En Fadzil segera mengalihkan pandangannya ke arah yang bertentangan denganku. Di kesempatan itu, aku segera melilitkan tuala secara berkemban untuk menutupi tetek dan cipapku.

"You jangan pusing lagi sehingga I membenarkannya." kataku memberi arahan.

Dengan pantas aku menyarungkan pantiesku dan memakai braku. Di saat aku mencapai seluarku..

SELAGI MAMPU KUMELANGKAHWhere stories live. Discover now