Multimedia: Yüzbaşı Uğur Yekta ve Yüzbaşı Eva Şehitoğlu
Günümüz
Alarm Reaksiyon Nöbeti/ Askeri Üs
Saat gece yarısına vurmuş ortalıkta fırtına öncesi sessizlik vardı. Şansımaydı ki bugün görev gelmemişti. Aslında bir saat kadar kestirsem hiç fena olmazdı. Yardımcı pilot Uğur her zaman ki yaptığı şeyi yapmıştı gözlerini dinlendiriyordu. Onun gözlerini dinlendirmelerini iyi bilirdim.
Acaba onu uyandırıp kendim mi uyumalıydım? Yok, daha neler. Gelecek herhangi bir telefonda anında ayaklanmamız gerekirdi. Bu benim avantajımaydı ki ben çok çabuk uyandırabilirdim. Ayağa kalkıp odada volta atmaya başlayınca telefon çaldı. Hemen telefonun ahizesini kaldırdım. Kuleden arıyor olmalılardı.
"Yüzbaşı Şehitoğlu."
"Arama kurtarmaya çıkıyorsunuz." O anda hemen ayağa kalktım. Bu sırada da Uğur uyanmıştı ve o da bana bakmaya başladı.
"Aladağların doruğuna 3767 metre yüksekliğindeki Kızılkaya'dan alacağınız bir adam var. Çok yüksek ihtimalle yaralı. Yanınıza sağlık personeli de almanız adamın yararına olur ve mümkün olduğunca çabuk gitmeye çalışın o adam çok önemli. Etrafı sarılı vaziyette, çatışmış. Onu almadan gelmeyin."
Telefonu kapatıp hemen kaskımı aldım. Bu sırada da Uğur'a anlatmaya başladım.
"Aladağ'a çıkıyoruz. Bir adam alacağız çok önemli birisiymiş. Bir sağlık personeli de alalım. Çabuk olmalıyız hadi Uğur hazırlan. Hadi!"
Hemen helikopterlerin hazır olduğu alana geldik. Bu sırada sağlık personeli helikopterin içindeydi. Zaman kaybetmeden pilot kapısını açtım ve kokpite girdim. Uğur da yanımda yerini almıştı.
Son kontrollerimizi yapıp havalandık. Hız kesmeden gidiyorduk. Genellikle arama kurtarma olayları bu saate denk gelmezdi ama alacağımız adam önemli biri olmalı ki hava karanlıkken aramaya çıkıyorduk.
"Sence neden bu adamı gece gece aramaya çıktık?"
Uykudan uyandığı için düşünmeye yetisini kısa bir süre olsa da kaybetmişti sanırım.
"Çok önemli bir adam olduğu için olabilir mi Uğurcuğum? Vallahi rezil olacağız kuleye susalım artık."
"Kule, kule biz kartal iki, pistten havalanmış bulunuyoruz. Bilginize."
"Anlaşıldı kartal iki. Tahmini hızınız nedir?"
"Kırk, kırk beş dakikaya orada oluruz kule. Bilginize."
"Anlaşıldı kartal iki yolunuz açık olsun."
Hızımızı daha arttırıp önce varmayı amaçlıyorduk. Uğur çok iyi bir yol arkadaşıydı. Her konuda yanımda olmuştu. Çoğunlukla iyi bir ekip olduğumuzdan dolayı nöbetlerimiz hep beraber olurdu. Bunu biz ayarlamazdık. Nöbeti ayarlayanlar bu işi iyi biliyordu.
Yaklaşık yarım saat sonra koordinatları verilen yere vardık. Önce bölgeyi keşfettik. Silah sesleri duymaya başlayınca hızımızı daha da arttırıp alacağımız adamı gördük. Yüzüstü yere uzanmış kıpırdamıyordu.
"Kule verilen koordinatlara ulaştık. Bir adam görüyorum yerde hareket etmiyor. Askeri üniformalı. Alacağımız adam bu mu?"
"Evet. Alacağınız adam o. Alınan emirlere göre adamı kurtarmalısınız."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gökten Düşen Aşk
AventuraAşk bazen, acıyla tanışmanın diğer adıdır. Uçmaya kanat aramak değil, uçuruma kanatsız atlamaktır. O benim kurtarıcımdı. O benim kanadımdı. O Eva'ydı. O... Gökten Düşen Aşktı. ♥☆Dikkat edin gökten aşk düşebilir☆♥ 06.02.2016: #2 in Macera 09.08.2016...