Öncelikle merhaba diyerek başlamak istiyorum. Biliyorsunuz ki ben bu kitabı Ocak ayında yazmaya başladım. O zaman yazmaya başlamama rağmen hâlâ okunma sayısının az olduğunu biliyorum. İlerleyen zamanlarda da çoğalacağına inanıyorum. Ama konumuz bu değil.
Bir tane yazar var ve o da vampir konulu bir kurgu yazıyor. Benimde rastgele karşıma çıkmıştı merak edip okumaya başladım. Ve kurgumda geçen bir ismin o kurguda da geçtiğini gördüm. Sırf bu yüzden şüphelenmedim tabii ki.
Bazı olaylar var ve benimkinin oldukça benzeri. Normalde böyle hisse kapılmazdım. Ama biliyorsunuz ki Lavinia ve Baki zorla evlenecekti. Evlenmezlerse ve Lavinia giderse de insan olduğu anlaşılırsa diğer vampir ya da kurtadamlar tarafından öldürülecekti. Bu bahsettiğim kurguda o da vardı.
Hem isim, hem zorla evlenmeleri, hem de o kadar vampirin içinde tek insan olması bende şüphe uyandırdı. Tek o da değil, normalde vampir temalı kurgular yabancı isimle yazılıyor biliyorsunuz. Türkçe isime daha önce rastlamadım. Fantastik okudum tabii ki ama gerçekten sadece 1 tanesinde türkçe isimler vardı. O da vampir konulu değildi zaten. Bunda ise kendi kitabımda kullandığım isimi görmek beni şaşırttı. Pek bilinen bir isim değil, hatta hiç kullanılmıyor. Hem kurgulardaki birkaç ayrıntı hem de isimler beni şüphelendirdiği için tarihe baktım.
Ben o söylemediğim ismi ilk Haziran'ın başlarında yazmıştım. Karakterin ismi Lavinia değil ve bahsettiğim karakter erkek. Baki falan da değil. Sadece yan karaterlerden birisi. Önemli yeri yok kurgumda. 2 bölüm gözüküp giden bir karakter olsa da böyle bir durum sinir bozucu. İsimde takılı kalmadım, herkes o ismi kullanabilir bana ait diye bir şey yok. Sadece bazı yazdıklarımı kendisine ait kurguda kullanması sinirlerimi bozdu.
Kitabın ismini ya da yazarın kullanıcı adını vermeyeceğim. Yazdığı kurgu güzel, benimkinden de fazla okuması var. Emek vermiş yazmış, emek hırsızlığı yapmamışsa umarım daha iyi yerlere de gelir.
Yine de insanın içinde istemsizce şüphe oluyor. Kızın hareketleri Lavinia'nınkilere benzediği içinde çok şüphelendim.
İnsanları boş yere yargılamak istemiyorum ama kurgumu çaldıysa çok sinir bozucu. Belki yazdığım kurgudan haberi bile yoktur. Buna bir şey diyemem tabii ki. Ama kurgumu okuyup, izin almadan benim yazdığım şeyleri alırsa tabii ki sinir olurum.
Bu vampirlerin içinde tek insan olmak çoğu kurguda var, bunu biliyorum. Buna bir şey demiyorum zaten ki ben de bunu diğerlerinden görüp yazmadım, ben Judia'nın Laneti'ni yazmadan önce vampir konulu kitaplar okumuyordum. Sadece alacakaranlık izledim o kadar. Sonra da yazmak isteyip yazdım.
Neyse, konumuza dönelim.
O kızın bilerek hesabını vermiyorum çünkü kafamda da kuruyor olabilirim. Ama sizce de bu benzerlikler normal mi? Bana pek normalmiş gibi gelmedi.
Lütfen fikirlerinizi belirtmeyi unutmayın yoksa kafayı yiyeceğim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Judia'nın Laneti
FantasyBeni duvara yaslarken kaçmamam için bacağını bacaklarımın arasına koyarak dizini sürttü. Yutkunarak ona baktım. Mavi gözleri avını bulmuş gibi bakarken "Neden ısrarla yapmanı istemediğim şeyleri yapıyorsun, güzel Leydim?" diye sordu. Bunu sorarken d...