52

8K 906 197
                                    

Esra'nın kuzeninin işlettiği kafede oturuyorduk. Daha doğrusu bugün ilk açılışı olan kafede oturuyorduk.

"Başka bir şey ister miydiniz?" Garson kızın sorusuyla herkes olumsuz anlamda kafa salladığında bakışlarımı bir şeyler anlatmaya başlayan Davut'a çevirdim.

Hasan otuz iki diş yanında oturan kadının keyfini sürüyordu. Çünkü Davut'un deyimine göre Esra en fazla bir hafta dayanabilirdi Hasan'a. Ama bugün ikinci haftaları doluyordu ve ikisinin de birbirinden ayrılmak gibi bir niyeti yok gibiydi.

"Oğlum bu niye bu kadar yakışıklı olmuş bugün?" Hasan'ın sorusuyla gözlerimi kaçırdım. Şerefsizlik yapmasa bir yerleri eksiliyordu sanki. Özellikle demiştim herkesin içinde benim hakkımda konuşma herkes bana bakmasın diye.

"Harbiden Meriç, bugün normale nazaran daha bi fiyaka olmuşsun." Davut'un ağzından benim hakkımda çıkan ilk övgüye şaşırsamda gülümseyerek "teşekkür ederim." Diye mırıldandım.

Keşke bugün kafenin açılışı var dediler diye özenmeseydim ulan.

Normale nazaran bugün bol oversize bir gömlek giyip üstten birkaç düğmesini açık bırakmıştım. Altımda da onu tamamlayan bol bir pantolon vardı. Uzun boylu olduğum için yakışmıştı pantolon. Birde ayda yılda bir takarım diye aldığım ince zincir bir kolyem vardı boynumda. Kafenin içi sıcak diye montu da çıkarmıştım özendiğim kıyafetlerim ön plandaydı. Üstüne üstlük normalde hep dağınık bıraktığım saçlarımı bile yapmıştım anasını satayım, tabi göze çarpardım.

"Arkadaşı çok tanımıyorum ama harbiden güzel çocuksun maşallahın var." Ömer'in yanında oturan askerlik arkadaşının dediği ile tamamen kızarırken ensemi kaşıyıp tebessüm ettim.

"Hava soğuk oldu montunu mu giysen?" Kürşat'ın hemen dibimden kulağıma fısıldadığı cümle ile hafifçe bacağını sıktım. "Güldürme utançtan yerin dibine gireceğim." Sıktığım yeri bırakıp elimi geri çektim dikkat çekmeyeyim diye.

"Teşekkür ederim." Diye mırıldandım saniyeler öncesinde ki iltifatına Yavuz'un. O da gülümseyerek yanıt verdi sadece.

"Saçlarını hep böyle yap." Gökhan'ın kurduğu cümle ile Kürşat'ın Yasin abiye anlatmaya başladığı şeyi bırakması bir oldu.

Bakışlarım Gökhan'a kaydığında gözlerimi kırpıştırdım. Şimdi ne cevap versem yanımdaki adamın tersine gidecekti. Vermesem ayıp olurdu ortamda olayları bilmeyen insanlar vardı.

"Yakışmış ama doğru diyor." Davut bir an için Gökhan ile aramızdaki mevzuyu unutup Gökhan'a destek çıktığında yutkundum.

DİĞER OĞLAN | GAYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin