İzmir

21 0 0
                                    

Annem ve Babamın ceza evinden çıkmasına çok az kaldı, Annem dört hafta sonra, Babam ise beş hafta sonra artık özgür olacaklar. Anneme iki hafta sonra beş günlük izin verdiler, izin bittiğinde geri dönecek ve kalan bir haftanın sonunda şartlı tahliye süresi başlayacak. Annemi ceza evinden aldım ve birlikte Anneannemlere gittik. Hafta sonu Teyzem ve eşi de geldi, ama bir tuhaflık hissediyordum. Eniştem Annemin yüzüne bile bakmıyordu, onu görmekten rahatsız oluyormuş gibi davranıyordu. Anneme hoş geldin bile dememesini anlayamıyordum, daha önce karşılaştıklarında hiç böyle yapmıyordu. Annemle selamlaşmadığı için ben de onu görmemezlikten geldim. Annemin çıkmasına az kaldığı için herkes yük olacağımızı düşünüyor sanırım. Onlardan maddi bir beklentiye gireceğimizi düşünerek bizden uzaklaşıyorlar. Bunu yapmalarının başka bir sebebi olamazdı. 

Eniştem onu görmezden geldiğim için bana sitem etmeye başladı, 

-Çok ayıp selam vermedin 

-Seni görmemişim kusura bakma

İkimizde bu tepkiyi neden verdiğimizi biliyoruz ama o bunu anlamamış gibi üste çıkıyordu. 

Annem, İzmir'e abimin yanına gitmek istiyor, hayatımızı orada yaşamamızı istiyor. Ben ise bunun doğru bir karar olmadığını düşünüyorum. İzmir bizim cehennemimiz, neden tekrar oraya dönelim ki. 

-İzmir'e dönmek mi? Aklını mı kaçırdın? tüm düşmanlarımız orada, kucaklarına atlamaktan başka bir şey değil bu.

-Her şey eskide kaldı, kimse bir şey yapamaz korkma

-İzmir'e geri dönmek ölmek demek anlamıyorsun, hiç mutlu olmayacağız. Ben o cehenneme bir daha geri dönmeyeceğim sen istersen gidebilirsin. Sizinle gelmeyeceğim.

-Ben hepimizi bir araya toplamaya çalışıyorum yine mi ayrı ayrı yaşayacağız?

-İzmir'e dönmek benim seçimim değil, bir arada yaşamak istiyorsanız siz benimle kalın, beni oraya sürükleme.

Bahsettiğim şey fiziksel bir ölüm değildi fakat Annem beni anlamak istemiyordu. Orada ruhumuz ölecek, geri dönersek paramparça olacağız. Zamanla kendimizi toparlayacağız ve tekrar iyi olduğumuzu görenler rahat durmayacak. Yine savaşmak zorunda kalmak istemiyorum. Bunu bir kere yaşadık ve hepimiz kaybettik. Tekrar denemek istemiyorum, başka bir savaşa hiç ama hiç gücüm yok. 

Derine GelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin