Zehirli Cümleler

13 0 0
                                    

Bir sorun olduğunu fark edince annesi beni aradı, 

-İzmir de bir şey mi yaşandı? hiçbir şey anlatmıyor,

-Hayır, her şey çok iyiydi. Bana da mantıklı bir açıklama yapmadı.

-Siyah böyledir, gel gitleri vardır bence sen yol yakınken kendini kurtar

-Nasıl yani?

-Korkmuştur, daha önce hiç böyle bir şey yaşamadı. Güvenli alanından çıkmak onun için kolay değil, bu duyguları bilmiyor. 

Duyduğum cümleler hiç mantıklı gelmiyordu. Küçük bir çocuktan bahsediyor gibiydi, Siyah hakkında hiçbir zaman olumlu bir cümle kurmuyordu. Yapamaz, bilmiyor, güvenli alan...

Tüm bunlar yetişkin bir insan için mi kuruluyordu sahiden? Güvenli alan dedikleri yer küçücük bir odadan ibaretti. Nasıl olurda en temel şeyleri bile bilmediğini iddia edebilirdi. Hayatını artık daha fazla merak ediyorum. Hayata karşı nasıl bu kadar tecrübesiz yetiştiğini bilmek istiyorum. 

Hislerim her şeyin annesiyle başladığını söylüyor. Bir çocuğun yetiştirilmesinde rol model olan kişi aslında tüm hayatını etkiliyor. Çocuğa yüklenen tüm kavramlar yetişkinlikte isterse yapabileceği çoğu şeyin önüne geçebiliyor. Siyah için sürekli kullanılan bu cümleler beni çok rahatsız ediyor. Yapamaz, bilmez, öğrenmedi, görmedi, muhtemelen bu yaşına kadar sık sık bu cümlelerle karşı karşıya kaldı. Onu aşağı çeken insanlara karşı direnci yok. Hiç desteklenmemiş, kimse tarafından cesaretlendirilmemiş. 

Derine GelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin