Ziua de naștere a lui Kosem și campania din Persia

9 0 0
                                    

După nașterea lui Ekaterina, familia Cantemir se mută definitiv în satul Dimitrovca. Au trecut 3 ani de atunci. Era o zi frumoasă a anului 1722. Maria, sora lui Kosem își începe o nouă pasiune, desenul. Veni în odaia ei boierul ei personal, Bulbul.
Maria:Boierule Bulbul! 
Bulbul:Să te pregătești de plecare. Măria Sa te va lua cu el în campanie. 
Când auzi, se bucură dar avea și unele bănuieli în privința surorii sale mai mari. Afară toți săteni din satul Dimitrovca o așteptau pe Kosem. Maria C ieși înainte afară. 
Maria C:Sultana Kosem ajunge în curând. Puneți-vă cu toți la rând! 
Se pun la rând dar începe horhota.
Maria C:Femeilor! Nu vă îngrijorați! Sultana Kosem o să se ocupe de problemele tuturor. Pe cine a  lăsat de izbeliște până acum, de vă certați între voi? Nu stricați rândul! 
Gardianul:Destur! Kosem Sultan hazretleri!(Faceți loc! Măreața Sultana Kosem!)

 Pe cine a  lăsat de izbeliște până acum, de vă certați între voi? Nu stricați rândul! Gardianul:Destur! Kosem Sultan hazretleri!(Faceți loc! Măreața Sultana Kosem!)

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Și veni Kosem îmbrăcată într-o rochie albastră, frumoasă ca o împărăteasă. Se așeză pe fotoliu pregătit special în curtea conacului. 
Femeile:Trăiască Sultana! Viață lungă Sultanei Kosem! 
Femeia:Dumnezeu să vă binecuvânteze, Sultană! 
Cei care au venit, au primit mâncare caldă și bani. 
Femeia:Fata mea este la vârsta căsătoriei. Vrem să-i facem zestre. Însă nu avem nici după ce bea apă. Nu știu ce să fac. Mi s-a spus să vin la Măria Ta. Măria Ta găsiți leac oricărui necaz. 
Kosem:Să se facă tot ce e nevoie. 
Femeia:Dumnezeu să vă binecuvânteze, Sultană! Să vă dea tot ce vă doriți! 
Veni la ea o femie cu 3 copii.
Femeia:Sultană, soțul meu a ajuns în temniță din cauza datoriilor. S-a dus stâlpul casei noastre. Eu și cei 3 copii am rămas neputincioși. 
Kosem:Cum te cheamă? 
Copila:Rabia. 
Kosem:Nu te supăra, Rabia. Nu te supăra, fata mea frumoasă. Tatăl tău va fi eliberat în curând. 
Rabia:Dumnezeu să vă binecuvânteze, Sultană!
Femeia:Să dea domnul să avem parte de Măria Ta! Să vi se îndeplinească toate dorințele.
Maria C:Kosem, trăsura e gata. Putem să ne întoarcem acasă. 
Kosem:Să se strângă cerințele oamenilor. O să le citesc pe toate. Maria. Când te mai duci la Moscova, raportează toate acestea țarinei. Să i le spună țarului. 
Maria C:Desigur. 
Se ridică și pleacă înapoi la conac. Acasă, Boierul Hacî i-a pregătit de ziua lui Kosem ceai și prăjituri. 
Hacî:Sultană, după cum ați poruncit, s-au întins mesele în grădină. Au venit prinții și domnițele. Vor să vă sărute mâna și să primească rugile Măriei Tale de bine.
Kosem:Să vină. 
Și intră în odaia ei cei 4 copii rămași ai lui Dimitrie cu Doamna Casandra și cei 2 copii a lui Kosem.
Kosem:Constantin, viteazul meu.
Constantin:La mulți ani Kosem!
Kosem:Mulțumesc. 
Șerban:Kosem! 
Kosem:Șerban, prințul meu curajos.
Șerban:Să vă dea Dumnezeu viață lungă! 
Kosem se uită un pic la Șerban și observă o vânătaie pe fruntea lui. 
Kosem:Ce-ai pățit la sprânceană? Iar te-ai bătut? 
Șerban:Nu m-am bătut. La antrenament s-a intâmplat. 
Maria C:S-a antrenat cu Constantin, Kosem. 
Atunci Kosem se liniști la cuvintele Mariei C.
Maria C:La mulți ani Kosem! 
Kosem:Mulțumesc, frumoasa Maria! Antioh, vino!
Veni lângă ea și îi sărută mâna. 
Kosem:Augustin, voinicul meu, vino!
Veni lângă ea și îi săruta mâna mamei sale. 
Kosem:Eycan, adu-mi fata!
Și i-o aduce pe Ekaterina pe care o sărută pe căpuțul ei mic. 
Kosem:Dumnezeu să te apere! Să nu fie de deochi!
Hacî:Mă rog de ziua Măriei Tale, Sultană. Sper să aibă o soartă frumoasă precum chipurile lor. 
Kosem:Amin, Boierule Hacî, amin! 
Gustă din ceai și pe urmă întrebă:
Kosem:Matei unde este, Boierule Hacî?
Constantin:Dumnezeu știe unde a dispărut iar.
Matei, primul fiu al lui Dimitrie cu Doamna Casandra se antrena. 
Îndrumătorul:Bravo, prințe! Nu doar știința Măriei Voastre este temeinică, ci și brațul Măriei Voastre. Ați crescut.
Matei:Doar tu observi asta, îndrumătorule. Nici tata, Măria Sa, nici Sultana Kosem nu văd asta. 
Și pleacă în conac în drum spre odaia lui Kosem. Kosem era gata să plece cu copii în grădină până când apare Matei. 
Matei:Kosem! 
Constantin când îl văzu simți un fior. Matei fiind cu 2 ani mai mare decât Constantin, era mult mai îndrăgit de Kosem.
Kosem:Unde ești în dimineața asta, Matei? 
Matei:Am fost cu îndrumătorul Omer. Nu mi-am dat seama că e târziu. Îmi cer iertare. Sper că nu v-am necăjit. 
Atunci Kosem îi zâmbi.
Kosem:Cum să mă superi tu, voinicule? 
Și îl luă în brațe apoi ieșiră cu toții în grădină. 
Augustin:Frate Constantin. De ce mama nu e și mama voastră?
Constantin:Mama noastră este răposata Doamna Casandra. Chiar dacă avem mame diferite, noi tot suntem frați. Nu suntem diferiți.
Kosem:Treceți la locurile voastre!
Și se așeză la masă. Veni și Dimitrie unde se așeză lângă soția lui. Apoi veni Mihuț cu Anca și Maria.
Dimitrie:Țarul Petru pleacă în campanie împotriva Persiei. Vrea să merg cu el. Va veni cu mine Mihuț și Maria. Mă gândesc să-i iau cu mine pe Matei și Constantin. Să-i vadă întreaga lume pe prinții mei viteji. 
Matei:Aștept ziua asta de luni bune. 
Constantin:Și eu. Visez de mult să văd Persia așa cum ne-a învățat îndrumătorul Omer. 
Șerban:Vreau și eu!
Kosem:Șerban, prințul meu curajos. Tu mai ai timp.
Mihuț:Cei trei prinți se entuziasmează când aud de campaniile Țarului. Ce fericire mare pentru Măria Ta. 
Dimitrie:Copii mei sunt mai prețioși decât toate comorile din lume, Mihuț. Să vă vină și vouă rândul, Anca! 
Anca:Doamne-ajută! Aș vrea să-i dăruiesc mulți copii lui Mihuț.
Veni la ei în grădină Țarul Petru cu Țarina Ecaterina și copii.  
Petru:Dimitrie! 
Dimitrie:Mărite Împărat Seremisime. 
Petru:La mulți ani Sultană!
Kosem:Mulțumesc. 
Dimitrie și Petru au stat de vorbă plimbându-se iar Kosem a rămas cu copii.
Augustin:Cine e omul acesta, Constantin? 
Matei:E Țarul Petru, nașul tău și al Ekaterinei. 
Veni lângă Kosem și Maria C, Anca.
Anca:Maria. Ce domniță frumoasă te-ai făcut! Să nu fie de deochi!
Maria:Mulțumesc mult Anca. 
Kosem:Sper să aibă o soartă frumoasă. 
Anca:Doamne-ajută!
Maria C pleacă și rămâne Kosem cu Anca.
Kosem:Te potrivești cu fratele meu. Domnul să vă dea fericire veșnică! 
Anca:Amin! Amin! 
După plecarea invitațiilor Kosem a petrecut seara cu Dimitrie.

Dimitrie:O să stăm o vreme, Kosem. Conacul rămâne în grija ta.
Kosem:Să nu stai cu grijă. Voi avea.
Dimitrie:Mi se întrerupe somnul. Diabetul acesta mă termină complet.
Kosem:O să fi bine Dimitrie. Doctorii vor avea grijă ca tu să te vindeci. Va fi bine.

După ce termină cu Dimitrie se duce în odaia lui Matei. Îl găsește lucrând.
Kosem:Prințul meu iscusit!
Matei:Kosem! 
Kosem:E foarte frumos. Să nu fie de deochi. Ești tare dibaci.
Și se așeză pe fotoliu.
Kosem:Nu te-am mai văzut după ospăț. 
Matei:Am avut de lucrat acestea. Mâine, tata pleacă în Persia, nu?
Kosem:Da. Totuși nu înțeleg de ce o ia pe Maria cu el. Maria, sora mea. Nu sora ta.
Matei:Credeți că vă ascunde ceva?
Kosem:Nu cred. După Katerina, nu m-a mai înșelat cu nimeni. Ciudat. 

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum