Seara Kosem era la Dimitrovca unde va avea parte de o surpriză specială.
Kosem:Intră!
Intră în odaia ei Boierul Hacî.
Hacî:Sultană!
Kosem:Boiecule Hacî, așadar, ai venit.
Și îl îmbrățișă.
Hacî:Am venit Sultană. Am primit ordinul Măriei Tale pe drum. Însă drumurile sunt cumplite. Abia acum am putut veni. Sper ca Măria Sa să-mi dea voie să rămân.
Kosem:Crezi că-mi pasă de ce spune el? Am nevoie de tine aici.
Hacî:Sunt onorat. Apropo, Sultană, condoleanțe! M-am necăjit rău când am aflat că Prințul Constantin și Domnița Maria au fost duși în Siberia. Sărmanul Țar. Cum a putut îndura umilința asta. Încă nu-mi vine să cred. Odihnească-se în pace!
Kosem:Amin!
Hacî îi pregăti lui Kosem o cană de lapte fierbinte.
Hacî:V-am fiert laptele, Sultană. O să vă încălziți.
Kosem:Mulțumesc.
Și îi făcu semn să se așeze lângă ea.
Kosem:Țarina l-a băgat în joc pe Matei. Amândoi au vrut să scape de cei care îi împiedicau. Din cauza ei s-a ajuns la asta. Mă gândesc cum să-i scap pe Constantin și Maria de acolo. Siberia e un loc primejdios. De asemenea mă gândesc să nu aibă aceeași soartă și Șerban cu Antioh.
Hacî:Și atunci, Sultană, ce-o să facem?
Kosem:O să-i atac acolo unde nu se așteaptă, când nu se așteaptă.
Trecuse iarna, veni primăvara și la Iași era sărbătoare. Matei se căsători în sfârșit cu Agrafena după 2 ani în care au stat logodiți. După ceremonie, cei doi s-au dus în odaie.
Matei:Iată-ți visul îndeplinit draga mea Agrafena. Acum se soția mea. Dumnezeu ne-a legat destinele. Acum ești Doamna Moldovei. Mâine voi pleca în expediție.
Agrafena:De ce mâine? De ce nu mai aștepți după nuntă? Nu vreau să te pierd Matei.
Matei:N-o să mă pierzi. Îți promit. N-o să renunț să fiu cu tine până la moarte, să te iubesc.
Și își îmbrățișă tânăra soție. Seara aveau acea noapte împreună de după căsătorie care se și făcu. Iar a doua zi, Matei își îmbrăcă Hainele Domnești pentru a pleca în expediție.
Ieși din odaia unde o aștepta Agrafena.
Matei:Să nu îți fie frică. Curtea e păzită. O să fie și Mătușa Anca aici. Ca să te simți în siguranță.
Agrafena:Ai grijă de tine. Am să mă rog zi și noapte pentru Măria Ta.
Matei:Și tu.
Și pleacă. Evident că expediția a mers destul de prost. Armata s-a revoltat, boierii de asemenea și n-a avut ce să facă decât să se întoarcă înapoi la Iași.
CITEȘTI
Kosem-pentru Țară și Familie
Historical FictionDupă moartea lui Dimitrie Cantemir Kosem împreună cu copii ei și a lui Dimitrie se întorc la Iași și devine doamna a Moldovei. Kosem va întâmpina multe întâmplări așa că fiți pe fază.