După 10 ani, revolta, ticăloșii și corabia imperială

19 0 0
                                    

Trecuse 10 ani de când Constantin urcase tronul Moldovei. Kosem încă era regenta domnului Moldovei. Dar într-o zi ceva nasol se va întâmpla. Dinastia Cantemir va fi în pragul unui dezastru. În ziua aceea, Domnul Constantin Cantemir al Moldovei, ai cărui oameni de încredere au fost uciși, fie le dădea răzvrătiților ce voiau, fie tronul. 
În Curtea Domnească, oastea țării scandalau.  Constantin era în odaia sa. Acel băiatul de 22 ani care a stat 2 ani în Siberia, astăzi a devenit un bărbat puternic și neînfricat de vreo 32 de ani. Kosem avea acum 43 de ani, dar a rămas puternică și curajoasă încă de atunci.  Se duce în odaia lui Constantin unde îl găsi îngândurat. 

Kosem:Constantin, fiule, ticăloșii ăștia iar au turbat

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Kosem:Constantin, fiule, ticăloșii ăștia iar au turbat. Acum este potrivit să le dai ce vor. 
Atunci Constantin, nervos, lăsă paharul pe masă.
Constantin:Tocmai din cauza asta am pățit totul. Am plecat capul în fața tiranilor. Nu am stat drepți, ca niște conducători adevărați. Acum mi-au luat cei mai de încredere oameni. 
Dă să se ducă la balcon dar Kosem îl prinde de mână.
Kosem:Constantin, tu ești important. Important este ca tu să rămâi în viață. O să rabzi la fel ca mine. O să-ți păstrezi calmul, ca să le strivim capul când o să vină vremea. 
Deodată intră la ei un boier să le spună legat de revoltă și în timp ce vorbeau, Kosem îl strigă din greșeală pe nume.
Kosem:Constantin!
Constantin se uită la Kosem cu niște ochi feroceri și când Kosem și-a dat seama ce-a zis....
Kosem:Măria Ta...
Și îi făcu semn boierului să-i lase singuri. Se aproprie de Constantin și îi zice:
Kosem:Ascultă-mă. Știu, nu ți-e teamă, dar la ce bun? Țara nu se conduce cu furie și cu mândrie. La nevoie, faci câțiva pași înapoi, ca să vezi adevărata față a dușmanilor. Nu uita, un domn care nu îndură înfrângerea niciodată nu va ieși învingător. 
După ce o ascultă pe Kosem, Constantin ieși din odaie, își pune coroana pe cap și ieși în curte. 
Straja:Măria Sa Constantin Vodă!
Constantin:Netrebnicilor fără frică de Dumnezeu! Tiranii care nu pleacă capul în fața Domnului Moldovei.
Oștean:Noi nu suntem tirani, Măria Ta. Am auzit că i-ați uciși pe prinți. Vrem să-i vedem pe prinți. 
Oastea:Vrem să-i vedem pe prinți! Arătați-ne prinții! 
Constantin:Ce tot spuneți voi? Nu i-am ucis pe prinți, nu aș putea. Ei sunt frații mei, sufletul meu. 
Oștean:Nu mai avem încredere. Îi ve-ți ucide și pe prinți. Arată-ne prinții. 
Alt oștean:I-a sugrumat pe prinți. I-a sugrumat. 
Alt oștean:Dacă nu ni-i arăți pe prinți, nu ești demn de-a fi Domnul Nostru. 
Atunci Constantin, dă ordine să fie chemați frații săi. Kosem a urcat pe turn să vadă situația din curte. În Moldova, la Curtea Domnească erau doar Șerban în vârstă de 31 de ani și Augustin în vârstă de 22 de ani. Antioh, în vârstă de 29 de ani era în Anglia ambasador. 
Șerban:Ce se întâmplă, Boierule Hacî? Spune de ce ieșim în curte. 
Hacî:Nu întrebați, prințe. Dacă nu ieșiți, tiranii aceștia o să-l ucidă pe Măria Sa. 
Când auzi asta s-au panicat și au ieșit repede în curte. S-au aplecat în fața fratelui lor domn dar....
Oastea:Unde-i Prințul Antioh? Unde-i Prințul Antioh?
Atunci Șerban s-a dus în fața lor și a zis:

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum