Revolta și planul de salvare a copiilor

7 0 0
                                    

Kosem:Cum poți să fi așa de categoric? Cine te întărâtă? Îți prezintă dovezi false? 
Matei:Dacă aveam o dovadă, nu așteptam o clipă. Vă luam viața pe loc.
Kosem:Dacă mă urăști așa de mult, nu pierde vremea, ia-mi viața acum. Dar este responsabilitatea ta să ai grijă de Augustin și Ekaterina care sunt și ei tot frații tăi. Dar să știi ceva. Deși ți-ai trimis fratele și sora în Siberia, nu mi-a trecut nicio clipă prin minte să-ți fac rău. 
Așa Kosem l-a lăsat fără cuvinte pe Matei.
Matei:Mă uit în jurul meu. M-au înconjurat toți. Așteaptă o ocazie să mă doboare. În primul rând, Măria Ta. Dacă erați sinceră, nu se mai întâmpla asta. 
Kosem:Nu înțelegi, nu-i așa? Dacă eu dispar din jocul puterii, trădătorii își vor face jocurile.
Matei:Nu vă faceți griji. Toți ticăloșii vor fi pedepsiți. Fără excepție. 
Kosem:Matei, dacă am cel mai mic drept asupra ta, revizuiește-ți decizia. 
Matei:Era mai bine să-mi spuneți asta fără să aveți oamenii în spatele Măriei Tale. 
Și pleacă dându-se bătut. Nu putea să se lupte cu Kosem. Și așa fiecare se duce pe drumul lui. După întâlnirea cu Țarina situația s-a agravat. Oastea a ieșit pe stradă și au protestat și tâlhărit dorind înlăturarea de pe tron al lui Matei. Matei a ajuns cu greu la Iași. A intrat în Curtea Domnească și le-au găsit pe Agrafena și Anca în odaia acestuia.

Agrafena:Măria Ta!
Matei:Agrafena!
Și o ia în brațe.
Agrafena:Mi-a fost foarte teamă că o să pățiți ceva. 
Matei:Nu te teme, Agrafena. Sunt aici. 
Anca:Slavă Domnului, v-ați întors teferi! 
Matei:Șerban și Antioh unde sunt?
Mihuț:Stați liniștiți, Măria Ta. Sunt în odaia lor. Sunt păziți.
O luă de mână pe Agrafena și pleacă rămânând în odaie Mihuț și Anca.

Mihuț:Ar fi bine să te întorci în odaia ta, Anca, înainte ca răzvrătiții să ajungă aici.
Anca:Aici este casa mea. Slujitorii furioși s-au revoltat împotriva dinastiei. Nu am de gând să-mi părăsesc casa și familia într-o asemenea zi. Sora ta, Sultana Kosem nu va obține ce vrea. 
Matei n-a dormit toată noaptea. Se gândea că din cauza lui se întâmplă ce se întâmplă. Deodată se ude ușa.
Matei:Intră!
Era Mihuț.
Mihuț:Măria Ta, boierii așteaptă să-i primiți. Vor să vă prezinte cerințele răzvrătiților. 
Matei:Răzvrățiții unde sunt? 
Mihuț:S-au adunat în centrul Iașilor. 
La Dimitrovca Kosem era îngrijorată de evenimentele la Iași. Deodată intră la ea în odaie Eycan.
Eycan:Sultană! Nu ați mâncat nimic de ieri. O să slăbiți. 
Kosem:Crezi că mă gândesc la mâncare, când nu știu ce să fac? Matei, Șerban și Antioh sunt în pericol la Iași, Constantin și Maria sunt în Siberia. Nici eu nu mai știu pe cine să mai salvez mai întâi. 
Deodată se aude ușa. 
Kosem:Intră!
Era Boierul Hacî.
Kosem:Boierule Hacî.
Hacî:Sultană! La Moscova, Țarina pregătește un plan pentru uciderea lui Constantin și Maria. De asemenea vrea să-l dea pe Matei pe mâna oligarhilor. Trebuie să acționați acum, cât mai e timp. 
La Iași după ce vorbi cu boierii, o invită la el în odaie pe Anca. Deodată veni și Mihuț.
Mihuț:Măria Ta! Răzvrătiții au intrat până în grădină. 
Matei:Bostangii sunt pregătiți, da?
Mihuț:Au luat măsuri, însă sunt puțini. Nu vor rezista prea mult. 
Matei:La naiba!
Mihuț:Măria Ta, răzvrătiții nu vor renunța până nu vor obține ce vor. În ritmul acesta nu va dura mult până să intre in Curtea Domnească. 

Matei:S-a mai văzut așa ceva, Mihuț? Cum să intre? Cel mult vor urla în grădină. Pe deasupra, ce pot să facă? Doar n-o să-mi ia viața. 
Mihuț:De data asta e diferit, Măria Ta. Eu nu am văzut și nu am auzit așa ceva. Răzvrătiții sunt furioși foc. Trebuie să ne gândim la toate posibilitățile. 
Matei:Care-i sfatul tău?
Mihuț se uită la Anca apoi Matei. 
Anca:Dați-le ce vor înainte ca situația să se înrăutățească și mai mult. Nimic nu este mai prețios decât Măria Ta și prinții. 

Și se duc pe balcon unde armata a intrat în curtea Domnească. Apoi au intrat în conac. 
Mihuț:Măria Ta.
Matei:Ce vrei să fac, Mihuț? Să plec capul în fața răzvrătiților? 
Mihuț:Un oștean puternic știe să se retragă la nevoie, Măria Ta. Să le oferim ce vor acum. Oștenii o să se întoarcă la garnizoană, iar oamenii, la casele lor. Apoi prindem liderii pe rând și-i ucidem. 
La Dimitrovca, Kosem se ruga.
Kosem:Doamne, tu ierți, cruți. Te rog, apără-mi copii! Nu mă face să trăiesc din nou aceeași durere. 

Deodată se aude ușa.
Kosem:Intră!
Era Boierul Hacî în fuga mare.
Hacî:Sultană, omul acesta a adus vești despre Prințul Constantin și Domnița Maria.
Kosem:Spune!
Omul:Sultană. Țarina Ekaterina a ajuns în Siberia. Nu se știe dacă vrea să-i omoare. N-a venit cu nicio gardă după ea.
Kosem:Țarina!
În Siberia, Constantin și Maria C stăteau într-un bordel. Lui Constantin îi crescu barba iar Maria C începea să îmbătrânească. Deodată intră la ei Țarina Ekaterina.
Maria C:Constantin!
Și se ascunde în spatele fratelui ei.
Constantin:Dacă încercați să-i faceți vreun rău surorii mele, în primul rând trebuie să treceți de mine. De doi ani de zile ne țineți aici ca pe niște câini. 
Țarina Ekaterina:Nimeni nu vă poate salva, Constantin. Sultana Kosem e în Dimitrovca iar fratele vostru, Matei va fi înlăturat de pe tron. Nimeni nu va scăpa. Nimeni!
Când auzi asta nu-i veni a crede. Nimeni nu va veni să-i salveze. La Iași, Matei era în odaie cu Anca și Agrafena.
Matei:Am rămas blocați aici. Nici nu știm ce se întâmplă afară. 

Deodată se ude ușa.
Matei:Intră!
Intră un oștean care îi spune că Îndrumătorul a fugit.
Matei:Eu m-am înfruntat cu toți ca să-i apăr viața, iar el m-a lăsat și a plecat. M-a lăsat în acest haos și a fugit. 
Anca:La ce vă aștepați, Măria Ta? Șobolanii părăsesc primii corabia care se scufundă. Până aici a fost credința lui. 
Deodată se auzi din nou ușa. De data aceasta era Mihuț.
Mihuț:Măria Ta! Suntem prinși ca de un clește. Am mai primit vești că Țarina s-a dus în Siberia. Cred că are de gând să vă omoare frații.
Atunci Matei nu mai zice nimic și se pune în pat. Acum realiză că din cauza lui s-a ajuns la asta.
Matei:Mihuț!
Mihuț:Măria Ta!
Matei:Dați-le răzvrătiților ce vor. 
La Dimitrrovca, Kosem n-a mai stat pe gânduri, și-a luat copii, s-au urcat în trăsură și au plecat la Iasi. 
Ekaterina:Ne întoarcem la Iași, mami?
Kosem:Da mama, ne întoarcem. 
Augustin:Dar cu frații noști, fratele Constantin și sora Maria, cum rămân.
Kosem:Întâi ne ocupăm de Matei. Trebuie să-l scăpăm. Pe urmă ne ducem în Siberia. Cine încearcă să-i ia viața Domnitorului Matei, nu va scăpa de furia Sultanei Kosem. Le iau capul tuturor!
La Iași revolta nu s-a încheiat și Matei a început să se îngrijoreze.
Matei:Le-am dat ce-au vrut, Mihuț. De ce nu se sfârșește revolta?
Mihuț:E prea târziu, Măria Ta. E mult prea târziu. 
Anca:Trebuie să plecăm de aici cât mai repede. 
Mihuț:Așa e. Însă nu știu cum. Ne-au înconjurat. 
Deodată lui Agrafena a început să-i fie frică încât o luă de mână pe Anca. 
Anca:Ce facem, Mihuț?
Mihuț:O să ieșim. O să găsim o cale de a ieși de aici. 
Deodată veni un oștean care anunță că oastea se îndreaptă spre odaia lor.
Agrafena:Măria Ta!
Matei:Nu te teme, Agrafena. O să ieșim împreună de aici. Mihuț! 
Mihuț:Gărzi!
Li se aduc sabia și încearcă să se apere. Sfârșitul domniei lui Matei e aproape. 

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum