Necazurile Fraților Gallitzin

3 0 0
                                    

Dimitri îi lăsă singur astfel, Constantin și Anastasia au mai stat de vorbă. 
Constantin:N-o să-ți lipsească nimic aici, Nasia. Straja și jupânesele sunt în slujba ta. Orice vrei...

Anastasia:Acum am început să înțeleg. Ai făcut asta ca să mă ții lângă tine, nu ca să mă pedepsești. D-aia nu m-ai lăsat să plec în Crimeea. Oricum dacă mă întrebai, eu aș fi răspuns de mult, Constantin. Se pare că și tu dacă te întrebam. Dacă nu era Domnița Ekaterina, nu aflam. 
Constantin:Ekaterina e la fel ca tine. Curioasă. Neînfricată. Directă. 
Anastasia:Am o mulțime de întrebări acum. O să fiu liberă aici? O să pot ieși? 
Constantin:Câtă vreme eu voi ști, ești liberă să faci ce vrei tu. Sigur că poți ieși, însă o să fi însoțită de straja țării. Și desigur, sabia. 
Dă să se ridice însă...
Anastasia:Pleci? Eu mă gândeam că n-o să ne lași singur în prima mea și a fratelui meu noapte aici. 
Constantin:Am treabă. Dar o să vin diseară. 
Și pleacă. Kosem era afară până când veni la ea Ludwig.
Ludwig:Kosem. Iartă-mă. 
Kosem:Ludwig. Nu te-am văzut ieri. 
Ludwig:Am avut treabă Kosem. Te rog să mă ierți.
Kosem:Stai liniștit. Auzi? Tu sigur știi. Unde este fiul meu? 
Ludwig:A fost la Divan unde i-a primit pe trimișii sultanului. După aceea a plecat. 
Kosem:Sigur s-a dus la Nasia. L-au adus și pe Dimitri. E la ea. Acum nimeni nu o să le facă rău. Dar de ce au venit trimișii sultanului? 
Ludwig:Nu e niciun motiv special. Sultanul a trimis daruri. Însă nu putem știi dacă există vreun motiv ascuns. 
Dă să plece însă...
Ludwig:Kosem. Ne vedem diseară aici?
Kosem:Bine.
Și se întoarce înapoi la cortul ei. Ieși din curte și Ekaterina în căutarea Mariei C.

Ekaterina:Maria unde este? Parcă era în grădină. 
Cadână:Așa a spus straja, Domniță. 
Deodată o vede că vine la ea. 
Ekaterina:Maria, și eu te căutam. Unde ai fost? 
Maria C:Nicăieri. Mă plimbam. 
Se lăsă seara și în odaia fraților Gallitzin, Anastasia a dat ordin să se pregătească masa pentru a cina cu Constantin.
Anastasia:Masa se pregătește. Vreau să fie totul fără cusur. 
Dimitri:Nu-ți face griji. 

Anastasia:A făcut-o doar ca să fie cu mine. Nu știu dacă să mă necăjesc sau să mă bucur. 
Dimitri:Poți să le ascunzi altora, dar eu văd, Nastasia. Se vede bucuria din ochii tăi. Țarina Anna a fost pedepsită. Mama a scăpat. E liberă. Și noi la fel. Am suferit destul. E dreptul nostru să fim fericiți. 
Se duce la masă și începe să mai aranjeze din farfurii.
Anastasia:O să vină în curând. 

Dimitri:Nastasia, nu te-am mai văzut așa. 
Și îl așteaptă. Și așteaptă. Până când se făcu miezul nopții și Constantin nu mai apare.
Dimitri:S-a făcut târziu, Nastasia. Așteaptă-l în odaia ta. Când o să vină Domnul Constantin...
Anastasia:Nu o să vină. M-a lăsat singură chiar din prima zi. Știu că așa va fi mereu. O să-mi petrec zilele și nopțile așteptându-l. 
Atunci Anastasia, nervoasă, dărâmă masa. 
Dimitri:Sigur are un motiv.
Anastasia:Ce motiv, Dimitri? Ce motiv? Are atâția oameni sub porunca sa. Putea trimite pe cineva să mă anunțe. 
Dimitri:Nastasia...
Anastasia:Pleacă! Lasă-mă singură!
Atunci Dimitri părăsi cameră lăsând-o pe Anastasia să se calmeze. Kosem ieși în grădină pentru a se întâlni cu Ludwig. El o aștepta la intrare.
Kosem:M-ai rugat să vin. Am venit.
Deodată Ludwig o vede pe Kosem tristă.
Ludwig:Kosem? Ai pățit ceva? Ești bine.
Atunci Kosem începe să-i povestească legat de Șerban. Într-un final Constantin veni în odaia fraților Gallitzin însă găsi odaia vraiște.
Dimitri:Măria Ta, să ne fie iertat. Nu voiam să vă întâmpinăm așa. V-a așteptat toată noaptea. Cum nu ați venit...
Constantin:Unde este acum?
Dimitri:În odaia ei. Doarme. 

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum