Probleme peste probleme

4 0 0
                                    

Seara, după o altă încercare eșuată de-al convinge pe Șerban să iasă din odaia sa, Constantin se duce în odaia Fraților Gallitzin unde o găsi pe Anastasia trează. Se așeză abătut lângă ea fără să scoată vreun cuvânt. Anastasia îl vede pe Constantin supărat și...
Anastasia:Constantin! 
Se aproprie de el și îl sărută pe obraz, apoi îl îmbrățișă. 
Anastasia:Ce ai? 
Atunci Constantin oftă și începe să vorbească.
Constantin:Mi-am petrecut toată viața la Stambul, aici la Iași, și în Rusia, ba la Harkov, ba la Sankt Petersburg, ba la Dimitrovca și da în Siberia. În aceste locuri am crescut. Domnia, un bine dăruit familiei mele. Însă prețul este scump. 
Atunci Constantin începe să-și aducă aminte de ziua în care a fost dus în Siberia. 
Constantin:Am îndurat suferințe imposibil de descris. Am văzut trădări. Am văzut morți. În fața ochilor mei, un frate și-a trădat fratele. 
Din ochii Anastasiei începe să-i curgă lacrimi. 
Constantin:În acel moment, anotimpul sufletului meu s-a schimbat. Teama morții mi-a învăluit sufletul precum iarna. 

Constantin:Din ziua aceea, am dormit mereu cu un ochi deschis. Am așteptat garda țarinei în fiecare seară. În fiecare dimineață... În fiecare clipă... Nu am uitat nimic din ce-am trăit, Nasia. Nu pot uita. Trebuie să-mi amintesc. Să-mi amintesc ca să nu mă abat de la drumul conștiinței. Să nu ard și eu din cauza acelorași greșeli. 
Atunci Anastasia îl mângâie pe cap, îl sărută pe frunte și îl îmbrățișă. 
A doua zi Anastasia se pregătea să ia micul dejun însă nu putu pentru că Dimitri l-a prins pe bucătar punând otravă în mâncarea lor. Până la urmă, Anastasia luă micul dejun cu Ekaterina. Kosem era în curte stând în cort. Se gândea la situația din Curtea Domnească și mai ales la Șerban. 
Kosem:Hacî, curtea nu poate fi lăsat de izbeliște. Meleki nu se descurcă. Trebuie să găsim pe cineva. Cineva care să-i vină de hac și Ancăi. 
În odaia Agrafenei veni la ea Narin.
Narin:Doamnă. Cadâna aceea a venit în vizită la Domnița Ekaterina. 
Agrafena:I-am spus atâtea, dar vine cu prima ocazie. O face intenționat. O să vadă ea! 
Narin:Doamnă. Măria Sa v-a avertizat. O să se sfârșească rău. 
Pe când de nervoasă era Agrafena pe Anastasia, nu putea să facă astfel de lucruri de dragul lui Constantin. Ieși din odaia ei și pe ho se întâlni cu Anastasia.
Agrafena:De ce ai venit iar? 
Anastasia:Doamna Agrafena! 
Agrafena:Nu mă păcălești cu nepăsarea ta. Apoi adevărul îți pică rău și te plângi la Măria Sa. 
Anastasia:Care-i adevărl despre care vorbești? 
Agrafena:Ai spus că vrei să te căsătorești acum cu Domnul Constantin și să nu mai existe altă femeie în afară de tine. 
Anastasia:Adevărat. Am spus că o să mă căsătoresc cu Domnul Constantin. Și că nu va mai exista altă femeie în afară de mine. Totuși, nu înțeleg de ce te agiți mult. Doar Domnul Constantin nu e soțul tău, ci cumnatul tău.
Kosem era pe balcon când le văzu pe Agrafena și Anastasia certându-se din nou. Deodată Agrafena era gata s-o pălmuiască dar Anastasia o opri. 
Kosem:Nasia! Agrafena! Încetați! 
Anastasia:Să nu cumva să mai îndrăznești vreodată așa ceva! 
Kosem:Ce se întâmplă acolo?
Deodată Anastasia îi dă drumul Agrafenei. Ekaterina se duce în grajd unde îl găsi pe Dimitri la cai.
Ekaterina:Ce le faci la cai, Dimitri?
Dimitri:Îi îngrijesc. Îmi plac caii încă de când eram copil. Tata mi-a oferit această iubire de animale.
Ekaterina:Și mama a iubit caii. Însă n-a mai călărit de mult timp. Însă iubirea cailor mi-a transmis mie.
Dimitri:Acum înțeleg cu cine semeni. Vrei să mă ajuți la ceilalți?
Ekaterina:Desigur.
Și se apucă de treabă. Pe hol...
Agrafena:Valide Sultan, dacă auzeați ce-a spus... M-a și atacat fără pic de rușine. 
Kosem:Tu o forțezi, Agrafena! Și v-am mai spus să vă opriți. Agrafena. Du-te în odaia mea și așteaptă-mă acolo! 
Agrafena:Valide Sultan...
Kosem:Imediat! 
Și pleacă. 

Kosem:Ce înseamă asta, Nasia? În halul ăsta am ajuns? Știi că nu există explicație pentru asta. O să-i dai explicație și Măriei Sale, nu doar mie. 
Anastasia:Să-mi fie iertat, dar ea mi-a ținut calea și a încercat să mă lovească. 
Kosem:Asta am văzut. Dar de la ce va-ți luat?
Anastasia:Mă urăște, Sultană. M-a făcut târfă și nu accept astfel de vorbe. 
Kosem:Ce te-a făcut? Te-a făcut târfă?
Anastasia:Da. 
Kosem:Asta m-ai lipsea...
Anastasia:Ce am făcut eu să merit asta, Sultană? Ce am făcut? De ce nimeni nu mă vrea? De ce? 
Kosem:Poate din cauza acelei trădări aduse familiei noastre? Poate din cauza mărturiilor Țarinei Anna, acum moartă? Poate d-asta ești urâtă de toți. Dar nu și de mine, sau de fiul meu, sau de Ekaterina. Să nu uiți asta.
Anastasia:Da dar eu nu sunt dușmana nimănui. Niciodată nu am fost necuviincioasă în fața lor și mai ales în fața Măriei Tale. Nici n-aș fi... Eu doar îl iubesc pe fiul Măriei Tale. De aceea mă aflu aici. Nu am alt scop. 
Kosem:Știu. Și el te iubește foarte mult. Tocmai de aceea m-am bucurat o clipă când am aflat că tu ești logodnica lui. Ni s-a mai dat o rază de soare în familia noastră. Mă duc să văd ce spune și Agrafena. Tu du-te în odaia ta și liniștește-te. 
Si pleacă. În grajd...
Dimitri:Gata! Toți sunt curați acum.
?:Aici erați voioșilor?
Era Maria C.
Maria C:Se pare că v-ați împăcat.
Ekaterina:Da. Așa e.
Dimitri:Datorită Măriei Tale, relația noastră s-a neîmbunătățit. 
Maria C:Mă bucur. 
Kosem se întoarce în odaia ei unde o găsi pe Agrafena nervoasă.
Kosem:Cum să-i ții calea ca o slujnică începătoare? Ai încercat s-o și lovești. 
Agrafena:A spus că se va căsători cu Măria Sa și că nu va exista altă cadână.
Kosem:De căsătorit tot se va căsători. Dar vor mai exista și alte femei în viața lui. Acest lucru este imposibil de oprit. 
Agrafena:I-a spus și Măriei Sale. În ciuda acestui lucru, a rămas la ea azi-noapte. Dacă acceptă? Dacă va rămâne însărcinată în curând?
Kosem:Va rămâne Agrafena. Nu uita. Ești cumnata lui. Acceptă situația asta odată și odată. Așa că nu te mai amesteca în aceste subiecte. Ai grijă Agrafena! Nu te mai avertizez încă o dată! Ieși! 
Și pleacă. Kosem este pusă în două situații: Șerban și Anastasia cu Agrafena. Anastasia se întoarce în odaia ei unde îl găsi pe Dimitri care veni de la grajd. 
Anastasia:Miroși a cal.
Dimitri:Am fost să-i îngrijesc. 
Deodată, Dimitri o vede pe sora lui din nou nervoasă. 
Dimitri:Nastasia ce s-a întâmplat? De ce ai starea asta? 
Anastasia:De acum înainte, trebuie să fim mult mai atenți, Dimitri. Să nu ai încredere în nimeni. Cineva de aici duce vorbă la serai. 
Dimitri:Cui? Ce-au spus? 
Agrafena:Doamnei Agrafena. I-au spus despre căsătorie. Era foarte furioasă. M-a atacat. Ne-a văzut Sultana Kosem. A încercat să ne liniștească. A zis că o să vorbească și cu Doamna Agrafena. Mă îndoiesc că îi va spune numai minciuni. Indiferent cine și ce ar spune, n-o să renunț. Niciodată! 

Seara, Constantin mai încercă să se ducă în odaia lui Șerban cu speranța că îl va convinge să iasă de acolo. Când se aproprie de ușa camerei sale, observă pe cineva neașteptat.
?:Tată. Mă auzi? 
Era Elena care încercă să comunice cu tatăl ei prin ușă.
Elena:Tată, știu că nu vrei să mă vezi, dar te rog ascultă-mă. Nu poți să stai mereu ascunzi de mine. Sunt fiica ta. Sunt sânge din sângele tău. Nu mă poți refuza. Este imposibil. Un părinte nu poate trăi fără copilul lui. Măria Sa, Unchiul Constantin este pus în niște situații foarte grele. Măria Sa, Bunica Kosem e disperată. La fel și ceilalți unchi și mătuși de-ale mele, frații și surorile tale. 
Dar se pare că niciun răspuns nu veni din partea lui Șerban. 
Elena:Am înțeles. Dar să știi că tot te voi aștepta să ieși din aceea odaie întunecată și să mă iei în brațe. Să nu uiți că te iubesc foarte mult.....Tată!
Vorbele Elenei i-au dat lacrimi lui Constantin. Elena avea nevoie de Șerban. Elena are nevoie de tată. Situația asta trebuie rezolvată neapărat. În odaia Fraților Gallitzin, Anastasia dormea, însă nu și Dimitri. Deodată se aud niște pași veniți spre cameră astfel, Dimitri scoate sabia și se duce repede spre patul surorii sale să se trezească.
Dimitri:Nastasia! Nastasia, trezește-te!
Anastasia:Ce-i Dimitri?
Dimitri:Aud pași. Ceva nu-i în regulă. Trezește-te!
Se ridică însă intră la ei niște bărbați cu arme. Dimitri se pune în spatele Anastasiei apărând-o.
Dimitri:Nu vă atinge de logodnica Măriei Sale Domnul Moldovei! Ați auzit! Nu vă atingeți de logodnica Măriei Sale!
Aceștia nu se supun ordinelor și astfel, Dimitri încercă să-i oprească. 

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum