Probleme în Familia Cantemir

1 0 0
                                    

Constantin se aproprie de ei și...
Anastasia:Constantin...
Constantin:Vrei să ne căsătorim acum, așa-i? Și să nu mai existe alte femei în afară de tine. 
Anastasia:Eu...Nu voiam să afli așa. Dar nu am de gând să-ți ascund ce gândesc. 
Constantin:Nu ascunde. Spune. 
Și cei doi se așeză pe canapea. 
Anastasia:Constantin, eu sunt aici fiindcă vreau să fiu lângă tine. Eu am renunțat la tot. Sunt aici fiindcă așa vreau eu, nu fiindcă mi-ai ținut tu calea. Eu... Știu că mă prețuiești. Știu că-mi ești alături. Iar lucrurile astea mă fac fericită. Însă...
Constantin pune mâinile pe obrăzuirile Anastasiei și...
Constantin:Nasia, ce te-a adus în starea asta? De ce ești așa de furioasă? 
Anastasia:Se spune că m-ai închis aici, Constantin. A spus că sunt târfa Domnului Constantin. 
Constantin:Cine? Cine ți-a spus asta? 
Atunci Constantin se ridică și...
Constantin:Cine-i acest nerușinat?

Constantin:Cum să îndrăznească să spună asta? Cu ce drept...Agrafena? A venit aici? 
Se ridică și Anastasia și...
Anastasia:Nu contează cine a spus. Oricum, toți vorbesc asta în Curtea Domnească. Poate că este adevărat. Asta-i situația. 
Constantin se aproprie de ea și o îmbrățișează.
Constantin:De ce te uiți la ce spun alții? Lasă-i să vorbească. Eu sunt aici, lângă tine. Ce mai contează? 
Anastasia:Acum ești aici. Apoi ce se va întâmpla? Iar o să pleci. Să ne înțelegem într-o privință, Domnule Constantin. Dacă eu sunt aici, dacă tot m-ai adus aici, atunci, nu va mai exista altă femeie în afară de mine. Doar eu voi fi. Promite. N-o să fie altcineva. Promite. 
Constantin:Nu există nicio promisiune, Nasia. Nu poți să-mi impui condiții. 
Atunci Anastasia nu mai rezistă și îl sărută pe logodnicul ei. Kosem ieși din odaia ei și pe hol se întâlni cu Ludwig.
Kosem:Ludwig.
Ludwig:Kosem. Am încercat și eu să vorbesc cu Prințul Șerban. Am încercat să-l conving să iasă din odaie, dar în continuare refuză. 
Kosem:De ce s-a trebuit să se ajungă la asta? De ce trebuia să mori tu, Elena? Așa, nici Șerban și nici Elena, fiica ta, nu mai erau în conflict. Hai că poate mai încercăm mâine. Mă duc să mă culc. Noapte bună, Ludwig.
Ludwig:Noapte bună Kosem.
Se duce în odaia ei dar nici bine nu se așeză pe scaun că veni la ea Augustin.
Aungustin:Valide!
Kosem:Augustin, fiul meu!

Atunci Augustin cu lacrimi în ochi îi sărută mâna mamei sale. Se așeză jos lângă ea iar Kosem începe să-l mângâie. 
Augustin:Iertați-mă, Valide.
Kosem:De ce să-mi ceri iertare? Doar n-ai făcut nimic rău. 
Augustin:Pentru tot ce se întâmplă în ultima vreme. Vezi tu, cât timp Antioh a fost plecat în Anglia, Șerban a fost lângă mine mereu. Chiar și când s-a întors Antioh acasă. Dar acum când refuză în continuare să iasă mă face să iau vina asupra mea.
Kosem:Augustin. Nu tu ești de vină pentru soarta lui Șerban. Nici el, la urma urmei nu e de vină pentru moartea Elenei. Dar trebuie să înțeleagă că are o fiică iar fiica lui, Elena, are nevoie de tată neapărat. Are nevoie de el. 
Augustin:Știu. I-am explicat și lui. Însă nu vrea să mă înțeleagă.
Kosem:Trebuie lăsat în pace. Să se gândească, să se răzgândească iar când se simte pregătit să iasă din odaie, o va face.  
Atunci Augustin își lăsă capul pe mâna mamei sale. Maria C după ce și-a liniștit sora cea mică s-a dus în căutarea lui Dimitri. Îl găsește într-un final afară.
Maria C:Dimiri! 
Dimitri:Domniță Maria!
Maria C:Putem vorbi un pic?
Dimitri:Desigur.
Și se așeză pe o băncuță.
Maria C:E despre Ekaterina. E distrusă. Ai făcut-o să creadă în iubirea ta. Apoi i-ai spus că ți-e frică să te căsătorești cu ea pe motiv că vei fi batjocorit. Dimitri. Tu crezi tot ce-ți spune Agrafena?
Dimitri:Nu dar...amenințările ei asupra surorii mele m-a făcut să-mi fie frică să mă căsătoresc cu cineva din familia voastră. Mai ales că Doamna Agrafena, dacă nu mă înșel e soția fostului Domnitor Matei, nu?
Maria C:Da. Așa e. Însă după plecarea lui Matei din Iași, Agrafena a fost apropriată de Constantin. Îl iubește foarte mult. Dar nu trebuie să-ți fie frică pentru că nu are treabă cu tine.
Dimitri:Da dar fac parte dintr-o familie dușmănoasă Rusiei.
Maria C:Hai să-ți povestesc ceva. La începutul anului 1723 tata m-a trimis la curtea Țarului pentru a fi Doamna de Onoare a Țarinei. Țarul s-a îndrăgostit de mine și din această relație secretă a rezultat un copil. Țarina a aflat de relația mea cu Țarul și când s-a născut fiul meu, ea și-a trimis doctorul personal ca să-mi omoare copilul. 2 ani am stat închisă într-o odaie știută numai de Țar. Însă odată ce Țarul a fost omorât de către Țarină, ea a dat ordin să mă trimită alături de fratele meu Constantin în Siberia. 2 ani am stat acolo. Însă am fost salvați într-un final de Kosem și Matei. Țarina și Ducesa Anna au încercat să ne omoare însă nu au reușit. Dar l-au detronat pe fratele meu în urma unui măcel la Iași. Eu și cu Constantin ne-am întors teferi acasă, el a fost proclamat Domnitor iar eu am rămas liniștită și cu inima împăcată, acasă fără să mă mai întorc vreodată în Rusia. Iar Țarina și Ducesa Anna au fost omorâte la comanda noastră. Așa că dacă o iubești mult pe Ekaterina, căsătorește-te cu ea și să nu crezi tot ce spune lumea. Iar cât despre Agrafena, nu o mai băgați de seamă. Am să vorbesc și cu Valide de chestiunea asta.
Dimitri:Vă mulțumesc Domniță Maria.
Maria C:Nu ai pentru ce.
Și pleacă. Se întoarce la sora ei care era destul de agitată după tot ce s-a întâmplat. 
Ekaterina:Unde ai fost? Ori i-ai spus lui Valide?

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum