Trădarea Nasiei, arestarea fraților Gallitzin, diabetul și răzbunarea

4 0 0
                                    

Kosem:Nasia? Nasia a făcut asta? 
Constantin:De data asta nu mai scapă.
Dă să plece dar Kosem îl prinde de braț.
Kosem:Nu! Constantin nu! Te rog nu fă asta! Nu mi-o lua de lângă mine! Constantin, Nasia e eu din trecutul meu. E o parte din trecutul meu Nasia. Îmi seamănă. Te rog s-o ierți. A ierta este o mărinimie. Te rog...Te rog, nu-mi ucide trecutul...
Și leșină în brațele fiului ei vitreg. 
Constantin:Kosem! Gărzi, chemați medicul! Gărzi! Kosem...
Ludwig era pe hol și când a auzit strigătul lui Constantin s-a dus repede in odaia lui unde îl găsi cu Kosem leșinată.
Ludwig:Sultană! 
Constantin:Cheamă medicul, Ludwig.
Ludwig:Imediat. Gărzi! Gărzi, repede!
Kosem:Promite-mi. Promite. N-o să-i iei viața Nasiei. 
Constantin:Kosem...
Kosem:No să-i iei viața Nasiei. Dacă ea moare și eu mor după ea. 
Constantin:Kosem...
Este dusă în odaia ei unde este consultată de medic. După ce termină...
Constntin:Care-i situația? 
Medic:Încă nu i-am pus un diagnostic. Trebuie să mai investigăm. Multă sănătate, Sultană!
Și pleacă. După plecarea medicului veni la ea, Maria C, Ekaterina, Agrafena, Șerban, Antioh și Augustin. 
Kosem:Sunt bine. Am avut un șoc, atât. 
Maria C:De ce vă agitați, Valide? Să nu pățiți ceva mai grav. 
Kosem:Doamne ferește, Maria.
Ekaterina:Ne-ați speriat, Valide. 
Șerban:Valide ce-ați pățit? Cum să vi se facă rău așa din senin?
Kosem:Vârsta, Șerban. Vârsta. Am îmbătrânit. Am 45 de ani. Am amețit puțin. E normal. 
Și îi strânge mâna lui Constantin. El îi i-o sărută și pleacă. Anastasia reuși să scape și să se întoarcă în odaia ei. Se îmbrăcă repede în pijamale și cu ajutorul lui Dimitri își bandajează rana de la braț. Deodată intră la ei Constantin. 
Anastasia:Măria Ta! Am fost treziți de sunetul împușcăturilor. Ce s-a întâmplat? 
Constantin:Nu aveți de ce să-ți fie frică, Anastasia. 
Anastasia:Mi-am făcut griji pentru tine.
Constantin:Sunt pe urma trădătorului. Mort sau viu, noi îl vom găsi. Îi voi smulge inima. 
Anastasia:Sper să-l găsiți. 
Se uită la ea și..
Constantin:Culcă-te, Nasia. Noapte bună. 

Și ieși din odaia lor dar nici nu trecu 5 secunde că se întoarce, se aproprie de ea și îi dă jos haina. Când văzu rana, a realizat că ea a fost cea care a lăsat capul de port în odaia lui și îi trage o palmă punând-o jos.
Constantin:Cum ai putut să faci asta? Cum ai putut să faci asta?
Dimitri:Măria Ta, vă rog iertați-o. E inocentă. A făcut asta pentru mama noastră, ei ne trădează!
Dar îl respinge. 
Constantin:V-am crezut când toată lumea mi-a spus altceva! Am avut încredere în voi! V-am luat la curtea mea! Dar voi...voi m-ați trădat, în schimb. Puneți-i în temniță.
Și așa gărzile îi întemnițează pe Anastasia și Dimitri. 

Era trecut de miezul nopții. Kosem se trezi în lacrimi după un vis urât. O visase pe Anastasia. O iubea foarte mult. O considera o parte din trecutul ei. Și nu dorește s-o piardă niciodată.  A doua zi medicul veni în odaia lui Kosem să-i spună diagnosticul. 
Medicul:Investigăm de mult. Vindecarea greoaie a rănilor, lipsa de vlagă, amețelile continue... Toate aceste semne indică o singură boală. 
Kosem:Ce boală?
Medicul:Europenii îi spun diabet. 
Nu se aștepta de această veste. Boala care a cuprins-o familia ei, o are acum ea.
Kosem:Așadar, diabet. 
Hacî:Ce-i boala asta? Sultană, Măria Ta știți? 
Kosem:Nu-ți mai aduci aminte, Hacî? E boala de care avut-o Smaragda și Dimitrie. Dacă se avansează, poți să mori din asta. În ce stagiu se află diabetul meu? E avansat?
Medic:Nu Sultană. Este moderat. 
Hacî:Cred că există un tratament. 
Kosem:Din păcate, nu, Hacî! Dacă nici lui Dimitrie nu i-a trecut cu toate tratamentele din lume, de ce să existe pentru mine? Cu ea trăiești până la moarte. Să dea Dumnezeu să nu vină ziua aceea. 
Medic:Sultană. Trebuie să țineți regim. Noi vom decide ce veți mânca. Cel mai important, o să stați departe de necazuri și de supărări. 
Kosem:Este posibil în această Curte Domnească? Printre atâtea necazuri, a mai apărut și asta. N-o să spuneți nimănui. O s-o socotească o slăbiciune. Să nu le spuneți copiilor mei. Să nu se necăjească. 
Hacî:Cum porunciți, Sultană. 
Și îi făcu semn medicului să se retragă. După câteva minute află că Anastasia și Dimitri au fost arestați. De asemenea Anasiasia a primit verdictul de-a fi executată. În cazul lui Dimitri nu s-a ales nicio decizie. Kosem nu mai putea face nimic. Așa că împreună cu Antioh se pregătesc să plece la Galați pentru a hrănii familiile sărace. Pe hol se întâlni cu Agrafena și Ekaterina.
Agrafena:Valide! Ni s-a zis că Măria Sa a plecat. 
Kosem:Știu. Am aflat și eu. Am mai aflat că Anastasia va fi executată. Din păcate nu mai pot face nimic. Dar nu vă îngrijorați. A avut și el nevoie de o pauză. E normal. După câte s-a întâmplat. 
Ekaterina:Când se va întoarce?
Kosem:Nu știu Ekaterina. Zău că nu știu. Eu plec cu Antioh la Galați. Să aveți grijă de Elena.
Și dă să plece dar...
Hacî:Sultană, le voi spune că nu veți fi la cină. Nu sunteți într-o stare bună. 
Kosem:Nu Hacî. Oamenii mă așteaptă. 
Și pleacă. 
Agrafena:Sper să se întoarcă teafăr. 
Ekaterina:Amin. 
Și o lăsă pe Ekaterina singură. Ajung la Galați și împreună cu Antioh începe să le pună mâncare oamenilor. Afară venise o ceată de răzvrătiți gata s-o omoare pe Kosem. Dar nu reuși pentru că  Ludwig cu o parte din oaste îi opri. În timp ce le punea mâncare lângă ea veni Dima și îi înfinge în burtă un cuțit. La curte, Anastasia este scoasă din temniță, este legată la ochi și dusă în mijlocul pădurii. O pune pe jos și îi dă baticul de pe ochi, în fața ei...


Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum