Pe drum, la Dimitrovca Kosem se întâlnește cu Boierul Hacî apoi mergând împreună spre Moscova. Când au ajuns la Palatul Imperial....
Kosem:Rămâi aic Boierule Hacî.
Și urcă sus la odaia Țarinei Ekaterina.
Kosem:Am auzit că ai poruncit să fie adus Matei. A fost luat de la Casa Cronicarului cu tot feluri de jigniri.
Țarina Ekaterina:Toți primesc ceea ce merită.
Kosem:E vorba despre Dinastia Cantemir, Ekaterina. Despre Domnul Moldovei! Ai creat un precedent. Ce-o să spui dacă o să ți se întâmple și ție într-o zi? Sau fetei tale?
Anna:Suntem protejați, Sultană. Nimeni nu ne poate face rău.
Kosem:Trebuia să vă omor în ziua aceea.
Țarina Ekaterina:Și nu crezi că din cauza acestei trufii, i-ai dus pe toți la dezastru.
Anna:Să nu cumva să ne acuzi, Sultană. Tu ai aruncat prima piatra. Tu l-ai detronat pe Domnul Matei.
Kosem:Dar voi nu?!
Țarina Ekaterina:Dacă vrei ca Domnul Matei, Constantin și Maria să trăiască supuneți-vă nouă.
Kosem nu știa ce să facă.
Anna:La ce te mai gândești, Sultană? Nu vrei să-ți revezi copii tăi vitregi? Acceptă odată!
Kosem:Cât voi trăi pe lumea aceasta, nu mă voi supune nimănui. Mai ales vouă. Iar Moldova va fi liberă cu un domn ales de Dumnezeu.
Deodată se aud urlete din curtea palatului. L-ai adus pe Matei îmbrăcat cu niște zdrențe murdare și pe cap avea o coroană de spini. Kosem când l-a văzut așa, a fugit după el.
Kosem:Matei!
Coborâ scările și fugi lângă el.
Kosem:Feriți-vă! Ce i-ați făcut Domnului Moldovei? Este Domnul Moldovei! Ce i-ați făcut?
Îl dezlegă la mâini și îi dă coroana de spini jos de pe cap. Matei se uită în ochii mamei sale vitrege și își pune capul pe umărul ei.
Matei:Kosem, totul s-a terminat.
Kosem:Nu s-a terminat. Oamenii mei o să te apere. Mergi cu mine să-i recuperăm pe Constantin și Maria. Apoi plecăm acasă, în Moldova. De-acum țara va fii liberă. Nimeni nu ne va mai fi stăpânitor. Nici măcar Rusia. Ai înțeles? O să te apăr, Matei.
Matei:Mamă...😞
Kosem:Stai drept, fiule! Stai drept, Matei! Stai drept! Aduceți-mi haina!
I se aduce haina și îi-l pune pe Matei. Apoi Kosem se uită la Țarina Ekaterina și la Ducesa Anna și zice:
Kosem:Ați scăpat ușor astăzi! De mâine nu mai scăpați!
Și se urcă în trăsură urmând să plece în Siberia. Pe drum, Matei stătea cu capul pe picioarele lui Kosem.
Matei:Ce mă făceam Kosem dacă nu erai tu. M-ar fi mâncat ăștia de vii.
Kosem:Gata Matei. E în regulă. Ești cu mine. „Creatorul cerului și al pământului, stăpânul averii, al țării și al tuturor ființelor...Atotputernicul...Apără-mi copii. Nu mă face să trăiesc din nou durerea pierderii."
La Iași Anca plânge lângă coșciugul soțului ei.
Anca:Te-am iertat, Mihuț. Dormi în pace!😭Dacă am vreun drept asupra ta, să fi binecuvântat!
Vine lângă Anca, Șerban și îi zice.
Șerban:Anca. Trebuie să-l îngropăm pe Mihuț.
Atunci Anca sărută coșciugul și ieși din biserică. Șerban și Antioh ajutați de oastea țării care au mai rămas l-au îngropat pe Mihuț.
Kosem, Boierul Hacî și Matei au ajuns în Siberia. Coborî din trăsură, și când văzu bordeiul ars se speriară amândoi. Se duc lângă ea să-i caute pe Constantin și Maria C dar nu era nimeni acolo.
Hacî:Sultană! Măria Ta!
Deodată Kosem începe să plângă. La fel și Matei acre cad amândoi pe pământ și se iau în brațe.
Matei:E vina mea Kosem! E numai vina mea! Dumnezeu m-a blestemat pentru fapta asta!😭
Kosem:😭Matei...
Lângă ei se așeză Boerul Hacî și...
Hacî:Sultană! Măria Ta! Sultană, știu că e greu să rezistați. Însă mai aveți 4 copii în Moldova care vă așteaptă. De asemenea, Măria Sa este lângă Măria Ta. Trebuie să vă ridicați în picioare pentru Măria Sa, Domnul Matei. Când vom ajunge în Moldova, le va veni rândul ticăloșilor. Țarina Ekaterina, Ducesa Anna, oamenii lor....O să ne răzbunăm pe toți.
Îi luă de mână și îi ridică.
Hacî:Sultană, Măria Ta, trebuie să mergem. Sultană!
Când să se urce în trăsură...
?:Kosem! Matei!
Erau Constantin și Maria C teferi. Kosem și Matei când îi văzu fugii lângă ei.
Kosem:Dragii mei! Dragilor!
Matei:Constantin! Maria! Vă rog să mă iertați pentru că v-am făcut atât de mult rău....
Constantin:Te-am iertat demult, Matei. Nu te mai îndoi de tine.
Maria C:Matei. Ce-s cu hainele tale?
Constantin:Țarina ți-a făcut asta?
Kosem:Da. L-am salvat fix când era să fie omorât pe loc. Sunteți bine. Mi-a fost dor de voi. Constantin!
Și îi brățisă cu multă afecțiune și dor.
Kosem:Fiule!
Constantin:Kosem. Ce vom face mai departe? Unde ne ducem?
Kosem:Acasă. În Moldova. Alianța cu Rusia s-a rupt. Moldova e liberă.
Maria C:Și Matei?
Kosem:Deocamdată nu se știe de soarta lui. Dar vom vedea acasă. Șerban, Antioh, Augustin și Ekaterina vă așteaptă cu mult dor. Haideți.
Și se urcă în trăsură fericiți că sunt din nou împreună. Au ajuns la Iași a doua zi. Copii îi așteptau să vină. Se deschide ușa și intră Constantin și Maria C.
Șerban:Constantin, frate...Maria...Ce faceți? Frații mei cei mari...
Constantin:Suntem bine cu toții. Am avut grijă unul de celălalt. Fratele domn a reușit să scape cu viața. Kosem l-a salvat. Acum în odaia lui cu Agrafena. Kosem la mormântul lui Mihuț.
Șerban:Mă bucur că ați venit. Duceți-vă să vă faceți o baie.
Maria C:Acum.
În odaia Domnitorului, Matei semnă documentul de abdicare.
Agrafena:Ești sigur că vrei să faci asta? Unde te vei duce? Ce vei face? De ce nu mă iei și pe mine?
Matei:Nu vreau să-ți primejduiesc viața, Agrafena. Ar fi bine să rămâi aici. Kosem va avea de azi înainte grijă de tine.
Se aproprie de ea, o sărută pe cap și îi zice:
Matei:La revedere, draga mea.
Și ieși din odaie. Pe hol se întâlnește cu Constantin și Maria C care se îndreptau spre baie.
Constantin:Nu vii cu noi la baie. Ai nevoie și tu neapărat.
Matei:Eu nu vin. Plec.
Constantin:Unde? De ce?
Îi înmânează abdicarea iar Constantin o citi.
Constantin:Abdicare? De ce?
Atunci Matei se aplecă în fața lui Constantin și zice:
Matei:Să ne trăiești, Măria Ta.
Când auzi asta nu-i veni să creadă. Matei a abdicat în favoarea sa. Constantin este acum Domnul Moldovei. Matei ieși din conac și se duce la Kosem. Kosem era la mormântul fratelui său.
Matei:Condoleanțe Kosem.
Kosem:Mulțumesc Matei.
Se întoarce și îl vede pe Matei tot cu zdrențele murdare și ținând o traistă în mână.
Kosem:Ce faci? Unde pleci?
Matei:Plec în munți Kosem. Locul meu nu mai e aici. Am abdicat în favoarea lui Constantin. El e noul Domnitor al Moldovei. Ți-o las pe Agrafena în grija ta. La fel și frații mei.
Kosem:De ce și tu....
Matei:Nu îți face griji. Voi fi bine acolo. Dumnezeu să vă binecuvânteze, Kosem!
Și sărută mâna și ieși de pe poarta Curții Regale. Kosem era devastată. Acum 7 ani o pierde pe Smaragda care moare de diabet. Era primul copil sacrificat în urma unei promisiuni de-acum 14 ani. Iar acum îl pierde pe Matei care nu moare, ci părăsește casa părintească pentru un loc mai bun.
A trecut ceva timp de atunci. Dar Kosem nu a uitat să se răzbune pentru tot ce s-a întâmplat. În Rusia, Țarina Ekaterina se pregătea să plece la Saint Petersburg însă este ucisă de o slujitoare la comanda lui Kosem. Același lucru va păți și Ducesa Anna un an mai târziu. Ducesa Anna va muri otrăvită la un festin regal.
Veni ziua cea mare. Ziua încoronării lui Constantin ca Domn al Moldovei. După ce își îmbrăcă hainele de sărbătoare, Constantin se duce în grădina secretă. Acolo o găsi pe Kösem.
Constantin: Kösem. Știam că aici o să te găsesc.
Kösem:Am venit să văd în ce stare se află. Din păcate toate iasomiile s-au ofilit. Arăți bine Constantin. Așa arăta și tatăl tău când a fost încoronat a doua oară. L-am văzut am stat un pic în biserică pentru că atunci nu aveam voie. Eram Musulmană.
Constantin:Îmi aduc aminte, Kosem, de prima noastră casă din exil, Harkov. Eram cu toții în curte. Trăia și Smaragda atunci. Tu te bucurai de Iasomia adusă și plantată la ordinele Țarului. De atunci am început să-mi placă de tine.
Atunci Kosem îi zâmbi.
Kösem:Fiule.
Deodată se aud clopotele bisericii. Cei doi se duc la biserică și i se pune pe cap coroana. După slujbă Constantin a mai rămas în biserică cu Kösem.
Kosem:Viitorul este al nostru, Viteazule. Să nu cumva să te temi. Fără să arzi în foc, fără să îngheți în zăpadă, fără să treci prin furtună, nu exiști. Eu o să-ți fiu mereu alături, Constantin.
Ieșiră din biserică, Constantin o ținea de mână pe Kosem și se urcă pe balconul din conac. Oamenii, oastea și boierii au venit să-și aclame noul domn.
Oamenii:Viață lungă Sultanei Kosem! Viață lungă Domnului Constantin!
Așa își începe noua domnie al lui Constantin Vodă al Moldovei și regența Sultanei Kosem.
CITEȘTI
Kosem-pentru Țară și Familie
Historical FictionDupă moartea lui Dimitrie Cantemir Kosem împreună cu copii ei și a lui Dimitrie se întorc la Iași și devine doamna a Moldovei. Kosem va întâmpina multe întâmplări așa că fiți pe fază.