Nașterea lui Augustin, liniște în familie

6 0 0
                                    

În odaie Kosem era ajutată de moașe să nască. 
Moasă:Haide, continuă să împingi! Haide Sultană!
Veni Maria C repede în odaie și...
Kosem:L-ai anunțat Maria?
Maria C:Ce rost are să-l anunț? Tot conacul e alertat.
Moașă:Haide, împinge din nou! Haide, sultană! 
Boierul Hacî era la ușă până când veni Dimitrie.
Dimitrie:Ce face Kosem, boierule Hacî?  E bine? 
Hacî:Măria Ta...
Deodată se aude plânsul bebelușului. Era plâns de băiat. Kosem a născut un băiat. 

Kosem:Slavă Domnului! 
Moașa îl înveli și îi dă lui Kosem. Intră in cameră Dimitrie și când o văzu pe Kosem cu copilul simți o emoție pe care nu a mai simțit-o demult. 
Kosem:Măria Ta, avem un prinț. Moașa a spus că după acea naștere cu complicație a lui Petre și Ion, acesta s-a născut mai sănătos decât ei. 
Îi dă copilul lui Dimitrie care se minună de cumințenia și drăgălășenia lui.
Maria C:Să ne bucurăm cu toții! Sultana Kosem a născut un prinț ca o rază de lumină. Mai sănătos și puternic decât toți. 
Dimirie:Tatăl nostru Care ești in ceruri Sfințească-se numele Tău Vie împărăția Ta Faca-se voia Ta Precum in cer așa si pre Pământ Pâinea noastră cea de toate zilele Da-ne-o noua astăzi Si ne iartă noua gresalele noastre Precum si noi iertam greșiților noștri Si nu ne duce pre noi in ispita Ci ne izbăvește de cel rău Ca a Ta este împărăția Slava si puterea In numele Tatălui Al Fiului Al Sfântului Duh Amin. Numele tău este Augustin. Numele tău este Augustin. Numele tău este Augustin. Va purta numele primului Împărat Roman Octavianus  Augustus. 
Îi dă lui Kosem înapoi pe Augustin se așeză lângă ea și se minună amândoi de primul lor copil.
Kosem:Dragul meu Augustin....
Se uită la Dimitrie și...
Kosem:Dimitrie...
Dar Dimitrie nu zice nimic, se ridică și pleacă. Gândul că dacă Augustin nu va trăi îl tulbură mult și nu vrea să-i facă rău lui Kosem.  Atunci Kosem cu amărăciune își sărută copilul sănătos. 
Dimitrie:Să se tragă nouă lovituri de tun, să se împartă galbeni....să-l anunțați și pe Țarul Petru. Să audă toată lumea de nașterea Prințului Augustin. 
Hacî:Cum porunciți. 
Kosem încă era în pat și îi mângâia capul cel mic al lui Augustin.
Kosem:E cea mai fericită zi a mea. S-a născut fiul meu sănătos. Fără vreo complicație la naștere. Nu acesta era visul meu. 
Maria C:Chiar eu l-am anunțat Kosem. Trebuia să-i vezi fața. S-a bucurat mult. I-au sclipit ochii. 
Kosem:De aceea a plecat fără să spună o vorbă?
Smaragda:Îi este frică de viața lui Augustin. Nu vrea să te supere și pe tine. 
Kosem:De ce mi-a fost frică n-am scăpat. M-a scos din inima lui. 
Smaragda:Se poate Kosem?! E sărbătoare în jur. Sigur o să vină după ce se retrag toți.
Dar n-a mai venit iar Kosem a rămas singură doar ea cu Augustin. Au trecut 3 luni iar starea lui Augustin era bună. Era cu el în brațe și alături de sora ei, Maria, așteptând un semn de la Maria C. 
Kosem:Ce s-a întâmplat? Ce a spus Măria Sa? 
Maria C:Nu l-am găsit. Sigur este în Divan. 
Kosem:Nu a acceptat, așa-i? 
Dar Maria C nu a mai zis nimic. 
Kosem:Nu se poate așa, Maria. Fiecare zi fără el e iadul pentru mine. Mă duc să vorbesc cu el. Fie ce-o fi! 
Îl pune pe Augustin în pătuț și se duce după Dimitrie. 
Kosem:Sora mea, ai grijă de Augustin.
Maria:Desigur.
Maria C:Și-așa Măria Sa nu se uită la tine. O să vă certați și mai rău! 
Se duce în odaia lui unde îl și găsi. 
Kosem:Măria Ta! 
Dimitrie:Spune, Kosem!
Kosem:Știu că te-am rănit atunci când au murit Petre și Ion. Mi-am cerut iertare de nenumărate ori. 
Dimitrie:Da, ai scris zeci de scrisori. Însă în nici una nu erai tu, Kosem. 
Kosem:Adevărat, au ucis-o pe inocenta Kosem, pe care o așteptai s-o găsești în scrisori. 
Dimitrie:Încă te explici. Îmi explici ce ai trăit. Tu mi-am înfrânt inima, Kosem. La fel și moartea lui Petre și Ion. Întoarce-te în odaia ta. Ocupă-te de fiul tău. 
Kosem:Dimitrie, acum ești și tu tată. Înțelegi mai bine ce înseamnă iubirea unui tată față de copilul lui. 
Dimirie:De ce spui asta?
Kosem:Când ne-am mutat aici, tata a murit de inimă rea. La fel ca mama. N-am putut nici să țin doliu sau să-l plâng. Tu ai devenit altfel, mi-ai înfrânt inima când o țineai pe Katerina în preajmă. Când am aflat că sunt gravidă am început să fiu fericită. La fel și tu. Când s-au născut Petre și Ion ai fost super fericit dar moartea lor ne-a făcut să ne îndepărtăm unul de celălalt. Când ți-am zis că sunt gravidă a doua oară, nu te-ai mai bucurat. Când s-a născut, ai avut o amărăciune pe suflet care m-a durut mult. Au trecut 3 luni și el încă e sănătos. Și tu încă nu crezi. Și nici nu vrei să-l vezi. Poate că trebuia să-ți spun totul de la bun început. Dar mi-a fost frică. Mi-a fost tare frică. Mi-a fost frică pentru viața mea și a ta. 

Atunci Dimitrie se ridică, se aproprie de ea și o privi. 
Dimitrie:Doar privirea ta mi-a alinat durerea pierderii lui Petre și Ion. Zâmbetul tău. Parcă am căzut în iad după ce ți-ai întors privirea de la mine. Singura mea alinare este Augustin. Pentru el trăiesc. 
Atunci Dimitrie i se făcu milă de ea, o sărută pe obraz și o ia în brațe. După câteva minute....
Kosem:În brațele tale, mă eliberez de toate necazurile și suferințele. Durerea mea s-a alinat. Doliul meu s-a terminat azi. Să uităm totul.
Dimitrie:Să uităm? Dumnezeu m-a pedepsit pentru faptul că am părăsit-o pe Casandra. Din cauza asta au murit Petre și Ion. Și te-am mai supărat și pe tine. Te rog să mă ierți. 
Și o sărută pe frunte. În cealaltă odaie Maria C avea grijă de frățiorul ei. 
Maria C:Unde este Kosem?
Smaragda:Ori a făcut vreo nebunie și tata a aruncat-o în temniță?
Maria C:Shh! Nu mai cobi! 
Veni în odaie Kosem foarte fericită.
Kosem:S-a terminat. Totul s-a terminat. 
Maria C:Eu ți-am spus. Ți-am spus că Măria Sa o să se înfurie și o să vă alunge. 
Kosem:Nu așa Maria. S-a terminat supărarea. L-am împăcat pe Măria Sa. 
Smaragda:Slavă Domnului!
Maria:😊
Maria C:Cum s-a întâmplat? Ce i-ai făcut? 
Kosem:Ceea ce trebuia să fac de la început. Să-i spun suferința mea. Și-a cerut iertare de la mine.
Se duc la pătuț și îl ia pe Augustin în brațe. 
Kosem:Augustin. 
Seara Kosem îi aduce lui Dimitrie pe Augustin. 
Kosem:Măria Ta, împreună cu Augustin arătați ca un platan. Copilul tău este rădăcina ta. O să-ți dea putere să treci peste. Iar Mărita Ta vei fi nemuritor împreună cu el. 
Dimitrie:Un tată, chiar și după moarte, trăiește în inima copilului lui. Nu-i așa? Dinastia noastră a prins noi rădăcini. Spre a nu se mai zgudui niciodată. 
Kosem:Amin. 
Îl luă pe Augustin, dă să plece dar...
Dimitrie:Kosem, mai rămâi. 
Kosem:Bine. Smaragda. Pune-l în pătuț.
Smaragda:Desigur. 
Și pleacă rămânând singură cu Dimitrie. Acesta luă o iasomie din vază și i-o pune printre ureche.
Kosem:Acum suntem o familie. 
Dimitrie:Ne lipsea ceva. Acum suntem compleți. Am scăpat de toate poverile și necazurile. Iarna s-a sfârșit. Ne-am trezit în primăvară care înmugurește florile. 
Kosem:Atinge-mi inima cu mâna, ca și cum ai atinge apa. Să nu mai ai suspiciuni în privința mea de acum înainte. 
Și așa relația lor a început să se îmbunătățească. 

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum