Pierderea sarcinii și neîncrederea în Matei

5 0 0
                                    

La Dimitrovca Kosem a avut parte de o surpriză neașteptată. A venit Mihuț s-o viziteze.
Mihuț:Ultimele vești nu sunt de loc bune. Oastea și boierii nu mai au încredere în Măria Sa.
Kosem:În sfârșit i-a venit rândul Domnului Matei. Va fi detronat după ce mă voi întoarce.
Când auzi asta, se uită speriat la ea.
Mihuț:Ce tot vorbești Kosem? Vrei să-l detronezi pe Matei?
Kosem:Așa merită. Din cauza lui și a Țarinei, Constantin și Maria sunt închiși în Siberia! Matei și Țarina vor fi detronați. Punct!
Mihuț:Kosem. Am fost alături de tine împotriva Ancăi. Chiar dacă Matei sau ceilalți prinți inclusiv Maria nu sunt copii tăi, gândește-te că sunt copii lui Dimitrie de care ne-a fost dat să-i avem în grijă. Așa că renunță. Te rog? Nu-ți pune inimă rea. Te rog?
Kosem nu mai știa ce să zică sau ce să facă. Dacă să-l ierte pe Matei sau nu.  Au mai trecut 2 ani. Situația din Moldova era aceeași. Îndrumătorul era în odaia lui Matei.
Îndrumătorul:Boierii au fost anunțați. Se va întruni Divanul. 
Matei:Bun. Să vedem ce vor spune despre deciziile mele. 
Îndrumătorul:Măria Ta știe cel mai bine, însă nu le vor întâmpina prea bine. Mai ales Sultana Kosem. 
Matei:Eu vreau să readuc țării la zilele glorioase de demult. Pentru asta, sunt pregătit să iau vieți și să mor. 
După ce vorbi cu Îndrumătorul, o invită la el în odaie pe Anca.
Anca:Nu știți cât de mult m-am bucurat că m-am recules la mormântul Mătușii mele Casandra, mama Măriei Tale. 
Matei:Mama a fost Doamna Moldovei pentru o perioadă foarte scurtă. Merită să ne mai amintim de ea.
Anca:Dumnezeu să vă binecuvânteze! 
Deodată apare și Mihuț.
Mihuț:Măria Ta! Anca! M-ați chemat. 
Matei:Am auzit că sunt neînțelegeri în căsnicia voastră. Însă nu sunt de acord să divorțați de Mihuț. 
Anca:Să-mi fie iertat, însă eu m-am hotărât. Așa e mai bine pentru amândoi. 
Matei:Doar pentru că e fratele Sultanei Kosem? În primul rând Ancuța, Mihuț a fost prietenul credincios al tatălui meu. 
Mihuț:Anca are dreptate, Măria Ta. Căsnicia noastră s-a terminat. 
Matei:Nu se termină până nu spun eu. Rezolvați-vă problemele. Am să plec un timp de acasă. Curtea Domnească rămâne în grija voastră în lipsa mea. 
Anca:Cum? Unde vă duceți?
Matei:Mă duc la Moscova. Am o întâlnire privată cu Țarina. 
La Dimitrovca....
Kosem:Ca și cum nu era de ajuns Îndrumătorul, acum aven de-a face și cu Anca. Îl întărâtă pe Matei împotriva mea. 
Eychan:S-a despărțit și de Mihuț, fratele Măriei Tale. Cât timp Măria Sa va lipsi, ea va avea grijă de Curtea Domnească. 
Kosem:Încearcă să se răzbune și pe mine, și pe Mihuț. Însă nu va fi cum se așteaptă ea. 
La Curtea Domnească....
Mihuț:Măria Ta, iertați-mă, însă, ca sfătuitor, e datoria mea să vă previn. Cât de potrivit este să mergeți la Moscova? De asemenea, să vă întâlniți cu Țarina Ekaterina. 
Matei:Este o chestiune politică. Țarina are o minte ageră. Știe să coordoneze un stat. Și vom rezolva și problema cu boierii și oastea. Doar eu cu ea.
Anca:Nici Sultana Kosem, nici altcineva. Doar Măria Sa va decide. 
Mihuț:Este foarte greu. Este destul de periculos, Măria Ta. Țara o să se revolte când vor afla. 
Începe Divanul dar nu începe să discute că veni o veste rea. Agrafena aștepta un copil. Din păcate, Agrafena a pierdut sarcina. Când a aflat, s-a dus în odaia ei și a luat-o în brațe. 

Matei:Agrafena....
Și a început să plângă în brațele soțului ei.
Agrafena:Matei....😭

Se făcu noapte afară. Antioh dormea în schimb Șerban, nu. Deodată intră în odaia lor, Matei.
Matei:Șerban? Nu te-ai culcat? 
Și dă din cap. 
Matei:Ce ai în mână?
Și în mâna lui era o sabie. 

Atunci Matei se aproprie încet de el și zice:
Matei:Ți-e frică de mine?
Șerban:Eu nu mă tem de nimic. 
Se uită și la Antioh care dormea și zice...
Matei:Eu mă tem, Șerban. Mă tem că o să fiu un domn tiran, cu mâinile pline de sânge.
Șerban:Nu ești deja? Nu crezi că din cauza ta, suntem unde suntem? Nu crezi?
Atunci Matei nu zice nimic și pleacă. Până și frații lui mai mici nu mai au încredere în fratele lor mai mare pentru tot ce s-a întâmplat acum 2 ani. Kosem era în odaie cu copii. Se gândea la pricina cu Matei. Dacă să-l ierte sau nu. De asemenea îi pare rău și de Agrafena că nu poate să fie lângă ea. A doua zi, Matei ajunge la Moscova unde, din întâmplare se întâlni cu Kosem.
Kosem:Măria Ta. Am auzit de incidentul trist. Îmi pare rău pentru Agrafena. 
Matei:Și asta ce înseamnă, Sultana Kosem? Ți-ai pus oamenii împotriva mea.
Kosem:Din cauza ta se întâmplă asta! Din cauza ta și a Țarinei! Acum nu vreau să ne certăm. Dacă doriți, vorbim înăuntru.
Matei:Nu e nimic de vorbit. Vă rog să mă lăsați să trec.
Kosem:Nici vorbă. Și tu și Țarina ve-ți avea de-a face cu mine. Crezi că am uitat ce-ați făcut acum 2 ani? 

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum