Dragostea lui Ludwig, certurile surorilor, prietenia și atentatul

8 0 0
                                    

După ce vorbi cu fetele, Kosem se duce în odaia ei. Era puțin îngrijorată cu noul ei statut. Mai ales că acum Constantin are divan afară. Deodată vede pe masă un bilet. Îl luă și după primele rânduri își dă seama cine i-a lăsat.
Kosem:Ludwig?! 
Se duce la balcon unde îl văzu la ieșirea din spate a curții regale. Atunci Kosem și-a dat seama. Ludwig s-a îndrăgostit de ea. Afară, Constantin încă era la divan. 
Constantin:Voi, oșteni ai Moldovei, nu sunteți dintre cei care cred? 
Oastea:Ferească Sfântul, Măria Ta!
Constantin:Atunci de ce nu vă supuneți mie? 
După mai multe discuții....
Constantin:Atunci, nu trebuie să protejați tiranii și instigatorii. 
Kosem încă era la balcon citind printre rânduri biletul lui Ludwig până când în spatele ei era Boierul Hacî. 
Hacî:Valide Sultan! Măria Sa a ieșit la divanul ad-hoc. Oastea cea mare, oastea cea mică, straja țării, poporul...Toată lumea este acolo. M-am gândit că vreți să știți.
Kosem:Știam Hacî. Vino cu mine. Vreau să văd ce se întâmplă acolo.
Și se duc pe turn să vadă divanul. 
Constantin:Atunci, separați tâlharii din rândurile voastre și predați-i. 
Deodată câțiva oșteni prind tâlharii care erau în slujba țării. După mai multe discuții, Constantin spune:
Constantin:Credincioși moldoveni, în prezența voastră, oastea cea mare, oastea cea mică și straja țării au mărturisit că-mi sunt credincioși. Însă nu este de-ajuns. În fața tuturor, vor pune jurământ de credință cu mâna pe Sfânta Scriptură. 
Astfel căpeteniile de la oastea cea mare, oastea cea mică și straja țării au depus jurământ. 
Constantin:Chiar și eu, domn a Moldovei Mușatinilor, conduși de Dinastia Cantemir, eu Constantin Vodă Cantemir jur că voi începe o nouă eră, că voi pune capăt tiraniei, defetismului și mitei, și voi restaura ordinea că voi conduce acest stat în mod drept, că o să mă lupt ca Dinastia Cantemir să domnească în vecii vecilor, prin urmașii, urmașilor noștri, prin copii și copii copiilor noștri! Jur în fața Domnului și în prezența voastră, oșteni și poporul Moldovei! Așa să-mi ajute Dumnezeu!   
Pe corabia imperială, Anastasia lustruia sabia în timp ce Dimitri admira apusul. 
Anastasia:Și tata a fugit din cauza nobililor ruși în urmă cu mulți ani. S-a adăpostit în Suedia. Este ciudat, nu-i așa, Dimitri? Avem aceeași soartă ca tata. 
Dimitri:Tatăl nostru, Mihai Gallitzin a fost un prinț foarte curajos. S-a întors și a luptat pentru lucrurile în care credea. Așa cum o să facem și noi. 
Anastasia:Fără nicio îndoială, o să ne luptăm. O să ne luptăm ca noi să mai rămânem în viață.
Dimitri:Singura cale este Domnul Constantin, Nastasia. Nu știu ce-ai trăit azi-noapte dar...

Deodată veni la ei Ludwig.

Anastasia:Ludwig. Unde ai fost? De ieri nu ai mai trecut pe acasă?

Ludwig:Am fost.....am fost s-o întâlnesc pe Sultana Kosem. Mi-a plăcut de ea. E o femeie foarte plăcută. Am fost și la Măria Sa. M-a rugat să vă întreb dacă aveți vreo nevoie. 
Anastasia:Datorită Măriei Sale nu avem. Ce mai face? A dezlegat secretul scrisorii pe care i-am dat?
Ludwig:Când am fost la el mi-a zis că acum ia dat cuiva să o dezlege. Mi-a mai zis că ar vrea să vină în seara aceasta. Eu o să mă întorc la Iași.
Dimitri:Tu cumva te-ai îndrăgostit de Sultana Kosem?
Ludwig:Da Dimiri. Așa e. M-am îndrăgostit de ea. Și oricum, Măria Sa a vrut s-o cunosc. E văduvă de vreo 14 ani. 
Anastasia:Săraca....
Ludwig:Da...
La Curtea Domnească, Kosem după ce a văzut tot divanul a plecat spre odaia lui Constantin.
Kosem:Spuneți-i Măriei Sale că am ceva de vorbit cu el urgent.
Garda:Măria Sa vă așteaptă, Valide Sultan.
Și intră.
Kosem:Am renunțat la regență pentru tine. Am primit așa dar, titlul de Valide Sultan. Dar n-am zis să mă cuplezi cu Prințul Ludwig. I-a uite ce-am găsit la mine pe masă.

Îi dă biletul și Constantin o citește.

Constantin:Ți-a spus cuvinte frumoase Kosem. N-ar fi o partidă rea. 

Kosem-pentru Țară și FamilieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum