După spectacol...
Constantin:Eh! Asta da spectacol! Mulțumim mult Voltaire! Vei fi răsplătit cu mare cinste.
Volatire:Eu vă mulțumesc, Măria Ta, pentru cinstea și onoarea cu care am fost primit. De asemenea este și meritul Prințului Antioh, pentru mintea sa genială.
Constantin:Antioh seamănă cu părintele nostru. De la el a moștenit acest har.
Antioh:Vă mulțumesc, Măria Ta.
Se lăsă seara. Maria C era în grădină și se plimba până când veni la ea Dimitri.
Dimitri:Domnița Maria!
Maria C:Dimitri! Ce-i cu tine aici? S-a întâmplat ceva?
Dimitri:Nu s-a întâmplat nimic. Voiam să mă ajutați cu un sfat și cu o binecuvântare, pe deasupra.
Maria C:Te ascult.
Dimitri:Aș vrea să mă însor cu sora Măriei Tale, Ekaterina. Dar nu știu cum să fac s-o cer.
Maria C:Trebuie să vorbești cu Măria Sa. Numai el poate da aprobarea acestei căsători.
Dimitri:Am înțeles. L-ați văzut pe Domnul Voltaire. M-am gândit la Măria Ta. Poate el să fie un bărbat perfect pentru a vă reface viața.
Maria C:Mulțumesc Dimitri că ai grijă de mine însă de mult am luat decizia să nu mă căsătoresc sau să am o relație cu un alt bărbat.
În spatele lor era Ekaterina.
Ekaterina:Dimitri. S-a întâmplat ceva?
Se întoarce și...
Dimitri:Ekaterina! Nu. Nu s-a întâmplat nimic. Vorbeam cu sora ta de Voltaire.
Ekaterina:Ah! Tu vrei s-o împreunezi pe sora mea cu Domnul Volatire. N-o să vrea. Îți spun eu, că o cunosc.
Dimitri:Mi-a zis.
Maria C:Haideți mai bine în casă că se lasă frigul.
Și se duc în conac. Însă după un timp, când ceasul bătea spre miezul nopții, în târg a început să se dea foc devenind astfel un incendiu de nedescris. La Curtea Domnească Kosem era în odaia ei și citea până când veni la ea agitată, Lalezar.
Lalezar:Sultană!
Kosem:Ce s-a întâmplat?
Lalezar:Afară în târg s-a pornit un incendiu.
Kosem:Cum?
Și se duce la balconul din odaia ei.
Pe hol, Ekaterina este însoțită de Dimitri.
Dimitri:Ekaterina? Ești bine?
Ekaterina:Sunt bine. Sunt un pic obosită.
Străjer:Prințe Dimitri. Trebuie să veniți cu mine urgent. Vă cheamă Măria Sa.
Dimitri:Atunci te las să te odihnești.
Ekaterina:Bine.
Și pleacă. Ekaterina se întoarce în odaia ei unde își pune niște apă în pahar. Dimitri ajunge în odaia lui Constantin și îl găsi la balcon.
Dimitri:Măria Ta!
Constantin:Ce-i situația asta, Dimitri: Ce se întâmplă?
Dimitri:Nu știu. Dar după cum văd târgul este scăldat în flăcări. Ori a fost aprins așa din senin, ori l-a aprins cineva.
Și pleacă împreună spre locul accidentului. În odaia Ekaterinei veni la ea Lalezar.
Ekaterina:Ce e?
Lalezar:Valide Sultan vă așteaptă în odaia sa.
Ekaterina:Nu pot ieși acum. Te rog lasă-mă singură.
Lalezar:Domniță, trebuie să veniți. A izbucnit un incendiu în târg. Poate ajunge și la Curte. Boierul Hacî veni agitat spre odaia Mariei C.
Hacî:Domniță, va chemat Valide Sultan. A spus să veniți imediat.
Maria C:Ce s-a întâmplat? De ce mă cheamă Valide la ora asta târzie în noapte?
Hacî:Domniță, cum să vă spun?
Pe hol era multă agitație. Jupânițele fugeau de frica incendiului. Anca era prin trecere până când dă nas în nas cu Anastasia. Anastasia când o văzu pe Anca, se aplecă în fața ei. Apoi pleacă spre odaia lui Kosem. Kosem era pe balcon uitându-se la tragicul incident. Lângă ea veni Boierul Hacî.
Hacî:I-am anunțat pe domnițe și pe prinți. Vin.
Kosem:Dă porunca Strajei Domnești. Toate conacele și tarabele din aproprierea Curții Domnești vor fi golite și dărâmate. Incendiul nu va ajunge la Curtea Domnească. Pe cei rămași fără case să-i trimiteți la lăcașul meu.
Hacî:Cum porunciți. Ce dezastru este ăsta, Sultană! Să dea Domnul să nu ajungă la Curtea Domnească. Dumnezeule, cu ce ne pui la încercare?
Kosem:Nu ai înțeles? Nu este dezastru. Au făcut copie după sigiliul meu. Le-au trimis scrisori oamenilor mei. Apoi i-au ars de vii. După aceea Târgul a fost cuprins de flăcări. Iașul arde, însă noi suntem adevărata țintă.
Hacî:Nu pot să înțeleg, Sultană. Cum au intrat ticăloșii în odaia Măriei Tale?
Kosem:Este imposibil, fără ajutorul cuiva dinăuntru. E clar că Anca a găsit o cale.
Hacî:Este cu putință, Sultană? Cei mai de încredere străjeri și jupânese slujesc aici. Nimeni nu poate intra aici în afară de ei. Mai ales, Domnița Anca și oamenii ei. Nicidecum!
Kosem:Au intrat. Cineva dinăuntru ne-a trădat. O să aflăm cine este după stingerea incendiului. Și va mărturisi. Va mărturisi că a primit poruncă de la Anca.
Constantin, Dimitri și Ludwig au ajuns la târg. Acolo oastea îi ajuta pe oameni să scape vii din acel incendiu.
Dimitri:Măria Ta, dacă ne permiteți, facem ceea ce trebuie. E fum peste tot. Nu se vede nimic. Ar fi bine să vă întoarceți la curte pentru siguranța Măriei Tale.
Constantin:Nu pot să stau la curte, în vreme ce Târgul Ieșilor arde. Nimeni să nu stea degeaba. Să sară toți în ajutor.
Dimitri:Cum porunciți, Măria Ta.
Dimitri și Ludwig pleacă să sară în ajutor oastei și a oamenilor. Deodată. Constantin aude un strigăt de disperare a unei femei.
Femeie:Măria Ta, vă rog, ajutați-mă! Fiul meu a rămas înăuntru!
Constantin:Unde? Care casă?
Femeie:Sus! Acolo!
Îi arătă casa și Constantin se duce să scoată copilul din casă. Într-un final îl găsi.
Constantin:Unde ești?
Copilul:Aici!
Din cauza fumului, Constantin reuși cu greu să scoată copilul din foc. La Curtea Domnească, Ekaterina era însoțită de Lalezar în spre odaia lui Kosem.
Lalezar:Măria Sa a plecat de mult. Valide Sultan a spus ca toți copii ei să-i fie alături.
CITEȘTI
Kosem-pentru Țară și Familie
Historical FictionDupă moartea lui Dimitrie Cantemir Kosem împreună cu copii ei și a lui Dimitrie se întorc la Iași și devine doamna a Moldovei. Kosem va întâmpina multe întâmplări așa că fiți pe fază.