BİGE MARALNe kadar çaresiz hissettiğimi hiçbir cümle anlatamazdı...
Dimdik karşımda durdu.
Acıyla ona baktım.
"Neden yaptın bunu?" Sesim titriyordu. "Ben sana ne yaptım?" Bana yaklaştı.
"Hırsımı alamadım Bige. O kocan olacak herifin canını yakmadığım müddetçe rahat edemeyecektim. Ben de canını yakıyorum."
Utanmadan keyifle gülüyordu.
Karşımdaki adamı tanıyamıyordum... Hayal kırıklığıyla onu izledim. Benim suçum neydi? Neden herkes intikamını almak için en masum kişiyi seçiyordu? Daha kaç kez daha kaçırılacaktım?
"Daha mı iyi olacak sanıyorsun? Daha çok öfkelenecek! Zarar görecek olan sensin." Dedim. "Adamı Nevşehir'de herkes tanıyor. İyi bir avukat, saygın biri ve sen de biliyorsun ki tehlikeli! Nasıl cesaret edersin buna? Sana neler yapar düşünmedin mi?"
"Üstüme kaynar su döktü! Beni aşağılayamaz!" Beni süzdü. "Sen de az değilsin. Kocanın dünya kadar malı olduğu halde babamın mallarından vazgeçmedin!"
"O benim babamın parası! Kocamın malı da seni ilgilendirmez!"
Alayla güldü ve bana yaklaştı.
"Zorbey seni güzel olduğun için seviyor. Güzelliğinle büyüledin onu." Parmağını yanağımda gezdirdi. "Peki ya çirkin olursan? O zaman da seni sever mi yoksa başka güzel kadınlara mı gider?"
Ne saçmalıyordu?
Göz devirdim.
"Kes saçmalamayı! Burada olduğum her an kendi canını tehlikeye atıyorsun! Zorbey'e bulaşma Özgür! Babamın bunlardan haberi var mı?"
Güldü ve başını iki yana salladı.
"Ben de sana diyorum ki Zorbey sen çirkin olursan zaten senden vazgeçer."
Kaşlarımı çattım.
"Zorbey benden vazgeçmez! Aklını kaçırmışsın sen!"
Ona öyle çok güveniyordum ki... Güzelliğimden etkilendiğini defalarca dile getirmişti, bu bir gerçekti ancak beni sadece bunun için sevdiğini düşünmüyordum.
"Şimdi senin yüzün yansa, kesikler içinde kalsa sence Zorbey seninle devam eder mi?"
Ne diyordu böyle? Aklına nasıl böyle şeyler getirebilirdi?
"Özgür kes sesini! Hepimiz insanız başımıza gelebilir. Zorbey beni sevmeye devam eder. Boş konuşuyorsun! Sanırım hiçbir kız arkadaşın tarafından sevilmemenin oluşturduğu bir eziklik var sende!"
Sertçe saçımı çektiğinde inledim.
"Eğer sözleşmeyi imzalamazsan senin de başına gelecek! Hem güzelliğin gidecek hem kocan... İyi düşün Bige!"
Ne?
Yüzümü mü yakacaktı?
Abimin bunu yapacağına inanamıyordum... Bunu düşündüğüne bile inanamıyordum... Gözlerim dolu dolu ona baktım.
"Böyle bir şeyi nasıl düşündün, nasıl aklına getirdin? Annemiz bir olmasa da babamız bir. Benden nasıl bu kadar nefret edersin aklım almıyor, ben senin düşmanın değilim."
Bana yaklaştı.
"Annen metresti. Annem kahrından öldü. Her şeye rağmen seni kabul ettim ama sen doymadın! Kocanın parasını yesene kızım, babamdan uzak dur! Ben de kendime bir hayat kuracağım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevmek Bana Yasak
RomanceEllerimi ve gözlerimi bağlamışlardı. Nerede olduğum hakkında hiçbir fikrim yoktu. Hiçbir ses yoktu. Ülkeme gelir gelmez tam arabama binecektim ki bir el arkamdan boynuma sarılmıştı. Kendime geldiğimde gözlerim kapalı bir hâlde öylece oturduğumu anla...