Bölüm 1

78 0 0
                                    

1701 Güz Dönemi-Topkapı Sarayı-Harem

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

1701 Güz Dönemi-Topkapı Sarayı-Harem

Berna Valide Sultan, Padişah Berkan, Hala Yeşim Sultan ve Padişah'ın Kız Kardeşi Derya Sultan hep birlikte Has Oda'da sohbet ediyorlardı. Hünkar tahta yeni çıkmıştı ve yeni zaferler ve diplomatik ve stratejik başarılar elde etmek istiyordu ve kanı kaynıyordu. Tam bir delikanlı erkekti. Henüz 25 yaşındaydı fakat yerinde duramıyordu ve kıpır kıpırdı. Bu enerjiyi fark eden Valide Sultan hemen bir torun sahibi olmak istiyordu ve en güzel cariyeleri oğlu için seçecekti ve cariyelerin aralarından biri cennet kapısına erip Sultan olacaktı ve Osmanlı Hanedanı'na gelin olacaktı. Valide Sultan ise çok kurnaz ve başka hiç bir güzel cariyeyi çekemeyen ve sürekli Görümcesi Yeşim Sultan ile rekabet içinde olan taş kalpli, sert ve ciddi bir Hanım Sultan'dı. Kızı Derya Sultan ile aralarından su sızmıyordu. Derya Sultan, sevgi ve aşkla dolu saf bir Hanım Sultan'dı. Tek isteği mutlu bir aşktı ve Valide Sultan onu yaşlı bir paşa ile evlendirmek istiyordu. O Paşa 95 yaşında ki Vezir-i Azam'dı. Padişah'ın Halası Yeşim Sultan ise öyle kurnazdı ki Valide Sultan'ın sarayda ki nüfuzunu düşürmeye çalışıyordu. Tüm bu Sultanların hepsi birbirinden fenaydı, Derya Sultan hariç tabii. Valide Sultan 'Aslanım, sana öyle bir huri bulmalıyım ki, Sarı saçlı ve mavi gözlü bir huri olsun. Sen seversin sarışınları aslanım, bizzat dikkat edeceğim sarışın olmasına. İstersen bu gece yanına yollayabilirim. Tahta çıkışın tüm cihanda kutlandığı gibi bu gecede Has Oda'da bu güzel huri ile kutlansın ve şenlensin.' dedi. Padişah Berkan artist gibi çapkınca gülümsedi ve 'Elbette Validem, çok iyi olur.' dedi. Hala Yeşim Sultan ise 'Bu ne acele böyle Valide Sultanım, Belki kendi seçip mor mendil atmak ister genç hünkar. Hem daha makbul olur.' dedi. Valide Sultan gücendi ve Derya Sultan araya girdi 'Bence Validem en doğrusunu bilir, sürpiz olur hem abime Halacım.' dedi. Derya Sultan her daim Valide'sini savunan saf bir Hanım Sultan'dı. Hünkar Berkan aşırı enerjik ve bu enerjiyi yatakta en ateşli şekilde atmak istiyordu. Bakalım akşama nasıl bir fantezi Hünkar'ı bekliyordu.

 Bakalım akşama nasıl bir fantezi Hünkar'ı bekliyordu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Cariyeler Taşlığı-Harem

Saray'a yeni cariyeler gelmişti. Fakat en güzelleri Tuanna'ydı. Tuanna sarışın ve mavi gözlü, dünya güzeli bir kızdı. 17 yaşındaydı ve el değmemiş bir güzelliğe sahipti. Gözdeler fesatlıkla onların paçavralarına gülüyordu. Tuanna ve 10 yeni cariye yıkanmak için hamama gittiler ve geldiklerinde üzerlerine temiz ve pak kıyafetler giydiler. Meşkhane'de eğitimleri başlayacaktı ve Hünkar'la henüz karşılaşmamıştı. Cariyeler 'Aman yeni cariyeler geldi, şimdi ya Valide Sultan'ın hizmetine girerler yada Hünkar'a eğlence için sunulurlar. Bize talih gülmedi zaten. Bekliyoruz da bekliyoruz.' dedi Ardından öyle bir cariye vardı ki Monica yediği çekirdeklerin kabuklarını Tuanna'nın üzerine Gözdeler Katı'ndan aşağıya doğru atıyordu ve sırıtarak kahkaha atıyordu. Tuanna 'Ne yaptığını zannediyorsun sen, ben asilzade ve zengin bir aileden geliyorum, benim servetimin ve aldığım eğitimlerin yanından bile geçemezsin seni köle!' diye bağırdı. Ardından Baş Haznedar Canfeda Kalfa Tuanna'nın yanına geldi ve ona 'Aman deyim Hatun, Ne yapıyorsun! Burası Topkapı Sarayı-Harem, burada kurallar katıdır. Kimse kimseye bağıramaz, bağıranlar Berna Valide Sultan'ımız tarafından saraydan atılır veya yaşlı bir devlet erkanından bey ile evlendirilir. Edebinle otur haddini bil, yoksa Sultan olamayıp çürür gidersin bu sarayda ve hüküm sahibi olamazsın!' dedi. Tuanna bazı şeylerin farkına varmıştı. Amacı Sultan olmak değildi fakat Canfeda Kalfa ona öyle bir akıl dersi verdi ki Tüm cariyelerin ortasında aklını başına devşirdi. Tuanna terbiyesiz bir kız değildi sadece kendini savunuyordu.  Monica ise 'Nerden geldiğin önemli değil burada hatun, önemli olan kimin Sultan olup emir vereceği, ayrıca haddini bil!' diyordu. Monica Gözde değildi fakat gözdeler katına çıkmış ve oradan hava atıyordu. ne bir görgü ne de bir usul biliyordu. Asıl köle ve varoş olan da zaten Monica'ydı. Gazanfer Ağa geldi ve Monica'ya bağırdı ' Monica in oradan çabuk, sen Gözde değilsin, ne işin var orda, falakaya mı yatırayım illa' dedi. Monica yukardan aşağıya indi ve 'Aman her neyse' diyerek kenara minderin üzerine oturdu. Gazanfer Ağa 'Hadi kızlar sizde oturun minderlerinize, sessiz olun' dedi. Ardından bir ağa geldi ve Gazanfer Ağa'ya 'Validemiz Hünkarımız için cariyeler seçecekler. Sizin seçip Valide Sultan Dairesine getirmenizi istediler.' dedi. Gazanfer Ağa cariyelere baktı ve 'Hadi bakalım hatunlar, talih yüzünüze güldü. Bir kaçınızı seçip Valide Sultan'ın yanına yollayacağım ve o da sizi beğenirse Hünkar'a sunacak.' dedi. Cariyeler güldüler ve mutlu oldular. Monica, Gazanfer Ağa'ya ve Canfeda Kalfa ile sessizce konuşuyordu 'Aman ağam aman kalfam, beni de seçerseniz sizi hep korurum. Ne isterseniz Sultanlık gücümle yanınızda olurum.' dedi ve Gazanfer Ağa'yla Canfeda Kalfa Monica'yı seçti. Monica sevinmişti. Yanında beş tane cariyeyle birlikte hazırlardı. Fakat Gazanfer Ağa, Tuanna'nın güzelliğini gördü, fark etti ve onu da seçti. Tuanna şaşırdı ve Monica'da öfkelendi. Gazanfer Ağa 'Aman hatun, yeni geldin, gelir gelmez seçildin. Hadi ne ballısın, tıpkı bal saçların gibi.' dedi ve hep birlikte Valide Sultan Dairesi'ne gittiler.

' dedi ve hep birlikte Valide Sultan Dairesi'ne gittiler

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Valide Sultan Dairesi

Gazanfer Ağa ' Buyrun Validem, en güzel cariyeleri sizin için seçtim. Emrinize amadeyim vallahi' dedi. Berna Valide Sultan, Hala Yeşim Sultan ve Derya Sultan cariyeleri tek tek inceliyorlardı. Hala Yeşim Sultan 'Maşallah Gazanfer Ağa, Bütün hurileri getirmişsin. Hepsi sarışın ve mavi gözlü.' dedi. Derya Sultan gülümsedi. Berna Valide Sultan 'Tabii ki getirecek, aslanım için en makbulü neyse o! Ayrıca ben öyle uygun gördüm ki getirdi. Her şey'e karışma Görümce!!!' dedi. Yeşim Sultan sırıttı. Valide'yi huzursuz etmesi onu keyiflendirdi. Tuanna'nın eli kolu titriyordu. Berna Valide Sultan 'Yaklaşın hatunlar.' dedi. Cariyeler yaklaştı fakat Tuanna yaklaşırken yerdeki tepsiye çarptı ve meyveleri yere döktü. Çok heyecanlıydı. Tuanna çok güzeldi ama duygusaldı. Fakat bu üç cadı daha fenaydı. hele Monica'ya birlikte dört ediyordu ve Monica tam bir cadıydı. Berna Valide Sultan 'Bu ne densizlik, önüne bak hatun! Gazanfer Ağa, yolla şu hatunu taşlığa, şaşkın cariyelerden Sultan olunmaz!' dedi. Gazanfer Ağa 'Bağışlayın Sultan'ım ben hemen onu geri götüreyim.' Tuanna 'Siz benim kim olduğumu biliyor musunuz? Ben Venedikli Cleo Ailesi'nden Tuanna Cleo'yum. Ailem Venedik'in en zengin ve en asil ailesidir!' Valide Sultan ve diğer sultanlar çok şaşkındı. Hatun'un cesaretine hayran kaldılar. Berna Valide Sultan 'Sen kimsin hatun! haddini bil diyerek Tuanna'ya tokat attı.' Hala Yeşim Sultan ise 'Aman Valide Sultanım, ne yapıyorsunuz. Hatun çok güzel, belli ki aslan yeğenimin canını yakacak ve içine kıvılcım düşürecek kadar harika. İzin ver Şu Monica adlı cariyeyle birlikte Berkan'a ikisini sunalım. Hem iki cariye aslan yeğenimin enerjisini aynı anda güzel alır Has Oda'da' dedi. Yeşim Sultan tam bir kalp kırandı. Eski eşi olan Paşasını defalarca genç erkeklerle aldattı ve boşanmıştı. Saray'da harem'de etkin bir rol oynuyordu.  Valide Sultan 'Haklısın Yeşim. Canfeda Kalfa! Gazanfer Ağa! Monica ve Tuanna'yı hazırlayın, Hünkar'ı memnun etsinler, halvete gidecekler bu akşam.' dedi. Talih bu iki cariye'ye gülmüştü. Bakalım Halvet'te neler yaşanacaktı ve Maço Padişah, yakışıklı, genç delikanlı Berkan bu iki cariyeyle enerjisini boşaltabilecekmiydi. 

HaremHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin