Bölüm 3

56 0 0
                                    

Divan-ı Hümayün

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Divan-ı Hümayün

Padişah Berkan, Divan'a geldi. Vezir-i Azam 'Hünkar'ım elçiler Arz Odasında sizinle görüşmek için sıraya girdiler. Bir çok gelişme yaşandı. Venedik ile savaşın eşiğindeyiz. Safeviler ise tahta çıkışınızı tebrik ettiler. Ayrıca Fransa, İngiltere, İspanya, Avusturya ve Lehistan kralları size hediye yolladılar. Fakat İspanya Akdeniz'de gemileriyle tehtid oluşturmaya devam ediyor. Avusturya'da güçlenmeyi sürdürüyor. Elçilerle görüşmenizde fayda var.' dedi. Hünkar Berkan, Elbette elçileri Arz Odasında kabul edeceğim. Bilgilendirdiğin için sağ ol Vezirim. Ayrıca seni kız kardeşim Derya Sultan ile evlendireceğim. Hazırlıklara başlayacağız.' dedi. Vezir sevindi.

Gözdeler Katı

Duygu yanında ki oda arkadaşıyla kaynaşmaya başlamıştı. Duygu 'Nereden geliyorsun hatun?' dedi. Kız 'Macarım, buraya yeni geldim.' dedi. Duygu 'Sende Hünkarla birlikte mi oldun?' dedi. Kız 'Hayır, ben ona genelde kitap okurum. Berkan Hünkar'a iyi geliyor. Bu sebeple Gözde oldum.' dedi. Duygu çok kıskandı ve artık Hünkar'a o kitap okumalıydı. Odaya Canfeda kalfa girdi ve 'Duygu Hatun, hazırlan. Akşama Hünkar'la halvet yaşayacaksın.' dedi. Duygu çok sevindi ve 'Pekala, o halde hamama küvet koyun. Venedik'teymiş gibi yıkanmak istiyorum.' dedi. Yanında ki cariye ve Canfeda Kalfa şaşırdı. Canfeda Kalfa 'Olur mu öyle şey hatun? Nerden çıktı bu? Sen Osmanlı kadını olacaksın Sultan olursan. Bu alışkanlıklarını bırakman lazım.' dedi. Duygu 'Ben ne dersem onu yapın. Ben Gözde'yim. Hünkar duyarsa hazırlamadığını çok kızar.' dedi. Canfeda Kalfa 'Peki. Öyle olsun. Hemen hazırlatıyorum.' dedi.

Arz Odası

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Arz Odası

Hünkar Berkan, tüm elçileri kabul etmişti. özellikle Venedik elçisinin ilişkileri düzeltmek için getirdiği hediyeler Padişah'ın çok hoşuna gitmişti. Venedik, Osmanlı ile savaşmak istemiyordu. Hünkar'ın fikrini tek bir kişi değiştirebilirdi. O da Gözdesi Duygu Hatun'du. O da Venedikliydi ve bunu duyar duymaz Hünkar'ın fikrini değiştirip onu başka bölgelere yöneltecekti. Siyaset'te kadınlar etkili olmaya devam ediyordu.

 Siyaset'te kadınlar etkili olmaya devam ediyordu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Valide Sultan Dairesi

Duygu ve Çiğdem, Berna Valide Sultan'ın odasına çağırılmışlardı. Berna Valide Sultan 'Çiğdem, benim güzel gelinim, saatin nasıl iyi mi güzel kızım?' dedi. Çiğdem 'Gayet iyi Validem, ara sıra midem bulanıyor, hepsi bu.' dedi. Duygu 'Benimde Validem.' dedi. Berna Valide Sultan 'Sana mı sordum Duygu Hatun! Benimle konuşma cürretini nasıl gösterirsin? Neyse. Bende sizi bu yüzden çağırdım. Ebe Kadın burada. Sizleri bir muayene etsin. Bakalım gebe misiniz?' dedi. Duygu ve Çiğdem mutluluk içinde muayene oldular ve gebe olduklarını Ebe Kadın söyledi. Berna Valide Sultan 'Canfeda Kalfa, derhal lokmalar dökülsün şerbetler dağıtılsın. İki cariye de gebe. Allahım bu ne güzel bir haber. İki torun gelecek.' dedi. Duygu ve Çiğdem sevindi. Berna Valide Sultan 'Duygu, ayrıca hamama küvet koydurmuşsun. Zinhar buna izin vermem. O küvet kaldırılacak ve sen de her cariye gibi hamamın içinde duş alacaksın.' dedi. Duygu 'Validem, siz nasıl isterseniz öyle olsun.' dedi. Berna Valide Sultan 'Elbette ben nasıl istersem öyle olur. Çekilebilirsiniz.' dedi. Duygu halvete, Çiğdem'de odasına çekildi.

Hala Yeşim Sultan'ın Odası

Derya Sultan 'Halacım, çok korkuyorum. Beni 95 yaşında ki Vezir-i Azam ile evlendirecekler. Ne yapacağımı bilmiyorum.' dedi. Yeşim Sultan 'Korkma güzel yeğenim. Ben yanındayım. Paşa zaten epey yaşlı. Bugün varsa yarın yok. İdare et.' dedi. Derya Sultan aslında bir yandan Vezir-i Azam zevcesi olup siyasette etkin rol oynamak istiyorum ama o kadar zeki ve kurnaz bir insan değilim. Derken Oda'ya Berna Valide Sultan girdi ve bazı şeyleri duyarak 'Belki de sizi evlendirmeliyiz o 95 yaşında ki Vezir-i Azam ile Görümce!' dedi. Yeşim Sultan 'Hele bir dene sana bu sarayı dar ederim Berna!' dedi. Valide Sultan 'Merak etme, seni koskoca Vezir-i Azam ile evlendirip siyasette etkin olmanı istemem. Kızım evlenecek ve o da siyasette etkin rol oynayacak. Sende burada otur.' dedi ve dairesine çekildi. Derya Sultan ise 'Halacığım, siz Validem'e bakmayın. Size de güzel kısmet çıkar İnşallah.' dedi. Yeşim Sultan 'Benim ihtiyacım yok yeğenim. Ben böyle mutluyum.' dedi. Derya Sultan dairesine çekildi. Yeşim Sultan da içinden 'Ana Kız birlik olmuşlar, üzerime geliyorlar. Ben kolay lokma değilim.' dedi.

Has Oda

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Has Oda

Has Oda'da Duygu ve Berkan halvet için buluşmuşlardı. Fakat Duygu, Berkan'a 'Hünkarım ben gebeyim' dedi. Berkan 'Evet haberi aldım, Çiğdem de gebeymiş. İkinizin adına sevindim.' dedi coşkulu bir sesle. Duygu 'Venedik'le olan savaşma kararınızı duydum. Bence yönünüzü Kuzey'e Avusturya'ya çevirin. Avusturya güçleniyor. Venedik'le oyalanmak olmaz.' dedi. Berkan 'Haklısın. Zeki Hatunsun vesselam.' dedi ve Berkan yönünü Avusturya'ya yöneltmek istedi. Ardından Duygu 'İsterseniz size kitap okuyayım. İyi gelir. Pek yoruldunuz bugün.' dedi. Hünkar 'Çok iyi olur, okumalısın.' dedi ve Duygu ona güzel bir aşk ile ilgili bir kitap okumaya başladı. Gece böyle romantik bir aşk kitabı ile güzelce dolu dolu bitti.

Çiğdem'in Odası

Çiğdem yanında ki oda arkadaşına hava atıp böbürleniyordu ve 'En güzel ipek kumaşları giyeceğim ve en lezzetli yemekleri yiyeceğim. Ayrıca zengin olacağım. Mükemmel mücevherlerin ve altınlarım olacak. En kudretli Sultan ben olacağım.' diyordu. Cariyelerden biri ipek kumaşları yerleştirirken bir tanesini yere düşürdü ve Çiğdem 'Dikkat etsene hatun!!!' diyerek ona tokat attı. Cariyeler Çiğdem'den korkuyordu. Ardından kızılcık sopasını alıp cariyeyi dövmeye başladı. Sesler neyse ki duyulmadı. Fakat Çiğdem'in kafasında farklı planlar da vardı. Bakalım bu planlar neydi? Hep birlikte ilerleyen zamanlarda göreceğiz.

HaremHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin