Harem Kapısı-Harem
Sultan Mustafa seferi zaferle kazanmış ve saraya dönmüştü. Gülnuş Valide Sultan, Şahuhuban Sultan ve Devrim Sultan onu karşılamak için Harem Kapısı'ndaydı. Gülnuş Valide Sultan: 'Aslanım benim, harika bir zafer kazandın. Seninle gurur duyuyorum.' dedi. Sultan Mustafa: 'Daha nice zaferlerimiz olacak inşallah Validem.' dedi. Hünkar'ı Şah Sultan'da tebrik etti. Daha sonra Sultan Mustafa, Devrim Sultanla göz göze geldi. Gözlerinde ki heyecan her yerden okunuyordu. Devrim Sultan gözleriyle adeta cilve ve naz yapıyordu genç hünkara. Gülnuş Valide Sultan, Bianca'yı gönderdiğine acaba pişman mıydı?
Valide Sultan Dairesi-Harem
Hünkar içeriye sinirli bir şekilde girdi ve: 'Validem!' diye bağırarak girdi içeriye. Gülnuş Valide Sultan neye uğradığını şaşırdı. Hünkar: 'Bianca nerede!' dedi. Valide Sultan ise:' Evlendirdim. Zaten bebeğini de düşürmüştü. Ayrıca Has Oda'yı sahiplenmişti. Ne cürret!' dedi. Hünkar: 'Bianca benim başımın tacı, isterse sarayı bile sahiplenir. Beni hayal kırıklığına uğrattınız Validem!' dedi. Hünkar öylesine sinirliydi ki sanki Gülnuş Valide Sultan'ı Eski Saray'a sürgün edecek gibiydi. Fakat Gülnuş Valide Sultan çok akıllıydı ve hemen :'İstersen akşama yanına Devrim Sultan'ı yollayayım. Bianca kim ki, Devrim Sultan muazzam güzel ve hanım bir sultan.' dedi. Hünkar bundan memnun kaldı ve kabul etti. Akşama halvet vardı.
Devrim Sultan'ın Dairesi
İçeriye Sümbül Ağa girdi ve 'Devrim Sultan'ım, Hünkarımız halvet için sizi bekliyor, hazırlanmanız lazım.' dedi. Devrim Sultan ise: 'Nihayet! Hemen hamamı hazırlayın' dedi. Hamam Devrim Sultan için hazırlanıyordu.
Has Oda-Harem
Şivenaz Hatun, Hünkar'ın yanındaydı ve onu kardeşi Mehmet'e karşı dolduruyordu. Şivenaz: 'Hünkar'ım ahali sürekli Şehzade Mehmet diye hayran bir şekilde ismini haykırıyor. Şehzademiz size tehdit olmasın yoksa?' diyordu. Sultan Mustafa bir an endişeye kapıldı ve 'Haklısın Şivenaz, ilerde tahtıma göz dikip beni devirebilir. Ağalar! Cellatlara haber verin. Şehzade Mustafa'yı boğdurarak öldürsünler!' dedi. Şivenaz Hatun ise gülümseyerek amacına ulaşmıştı. Aile darmadağan olacaktı.
Hamam-Harem
Devrim Sultan, sırf iktidar gücüne sahip olabilmek için Sultan Mustafa'yı cezbetmesini başarmıştı. Zaten bir şehzadesi vardı fakat diğer hatunların Mustafa'nın soyunu devam ettirmemesi ve kendisinin bu soyu devam ettirmesi gerektiğini düşünüyordu. Bunun için hamamda hazırlanıyordu. Kendisini düzgün yıkamayan cariyelere kızılcık sopasıyla vuruyordu. İsveçli Devrim Sultan, Gülnuş Sultan'dan sonra haremi yönetecek tek yegane kadındı. Kendini buna hazırlıyordu. Bir gün Valide Sultan olduğunda karşısında Şah Sultan bile duramazdı. Hamam'da şarkı söylüyor ve en güzel meyvelerden yiyordu. Artık hazırdı.
Şehzadeler Dairesi
Cellatlar, Şehzade Mehmet'in dairesini basmışlardı ve iple onu boğmaya çalışıyorlardı. Şehzade Mehmet, çığlık atıyordu fakat kimse duymuyordu. Genç Şehzade belki bir gün Padişah olabilirdi ama kardeşi Sultan Mustafa bunu istemiyordu. Şehzade Mehmet'in nefesi adeta oracıkta kesildi. Cenazesi gizlice Hanedan Camii'sine kaldırıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harem
Historical FictionHarem 1 Bir Fransız köle olan Clara'nın Fransa Krallığı ve Osmanlı İmparatorluğu diplomatik ilişkilerini geliştirmek için Topkapı Sarayı'na hediye edilmesi ve kaderinin tamamen değişmesi söz konusudur. Entrikalarla dolu Saray'da türlü türlü oyunlar...