71. Návrat do reality

134 7 0
                                    

Pár dní po návratu z dovolené seděla Sid v zázemí a s Bobem probírali věci kolem čištění nádrží. Zrovna se chystala ještě něco říct, když jí zazvonil telefon. Bob poslouchal jak Sid telefonuje a rovnou jí šel připravit věci. Háky, rukavice, pytle a boxy na odchyt, protože volala policie, že potřebuje její asistenci v jednom starším domě na kraji města. Sid se ještě během hovoru na Boba usmála a slíbila, že dorazí co nejdříve. "Díky za přípravu, možná se vrátím až dost pozdě. Prosím dej vědět Anežcce, ale stejně se ozvu z místa s informacemi." "Jasně a hlavně buď na sebe opatrná, zrovna dobře to neznělo." "Díky dám, neboj se." Sid s pomocí Boba dala všechno do svého auta a vyrazila na adresu kde jí bylo potřeba. Už tu měla za sebou dva odchyty uteklých domácích mazlíčků, ale tohle znělo vážně. Šli po pěstírně marihuany a majitele domu našli mrtvého v místnosti s terárii a jednoho bylo otevřené. V Anglii u takových akcí byla několikrát a bohužel drogy a nelegální chov a pašování zvířat šlo dost často ruku v ruce. Taky se radši rozhodla zavolat Adamovi, hovor vzal hned. "Miláčku děje se něco?" "Chci jen, aby jsi věděl, že jedu k ochytu a nevypadá to moc dobře je tam kriminálka." "Dobře hlavně na sebe dávej pozor, miluju tě." "Já tebe taky a neboj budu opatrná."

Sid dojela k okrajové části města a ani nemusela nic hledat, hodně starý dům a u něj spousta policejních aut. Zdejší šéf kriminálky kapitán Břéťa Kabát jí čekal u silnice. "Sid zdravím, omlouvám se za naléhavost, ale jestli to tu máme projít musíme zjistit co se tu pohybuje za hada." "V pohodě chápu to, jak jste tu místnost našli?" "Jsou tam dvojité dveře, ale netuším jestli se ten had mohl dostat ven. Ten chlap je přímo u dveří, co budete potřebovat?" Sid prošla až k domu a všimla si jak si policisté udržují odstup. "Pěstírna je ve stodole a tam mám část lidí, ale potřebujeme prohledat i dům." Sid přikývla a nechala se pustit do místnosti. S pomocí dvou mužů ze zásahovky a pomocí háku prohlédla tělo a nechala ho na místě. Bylo tu několik terárií samozřejmě s ohroženými druhy. Jedno bylo otevřené, opatrně došla k němu a měla docela jasnou představu o nájemci, který utekl. Na stole ležel deník a tak do něj nahlédla a potvrdila si domněnku i to, že had utekl jen jeden. Opatrně pomocí háku vytáhla krabice z polic a vzadu v rohu našla to co hledala. Mamba černá se tam schovávala. Jeden z policistů co stáli u dveří jí přinesl přepravní box. Opatrně hada vytáhla a pak rychle přesunula do boxu a ten zavřela. Nebezpečí bylo zažehnáno a policisté se tak mohli pustit do své práce.

Venku před domem si Břéťa Kabát prohlížel druhy, které Sid vynesla z místnosti. Nakládala je zrovna do auta. "Nikdy nepochopím, proč tak riskují, jako by nestačila ta marihuana." "Obrovské peníze jsou ta odpověď, za některé druhy dostanou i statisíce." Břéťa věděl o černém trhu se zvířaty, ale netušil, že ty částky jsou až tak astronomické. "Jen pro informaci jak dlouho trvalo než to měl za sebou?" "Je to plně dospělý jedinec, takže první příznaky přichází do deseti minut, kolaps nastal přibližně za půl hodiny a smrt jako taková v rozmezí mezi sedmi a patnácti hodinami. Upřímně nebylo to tak rychlé, aby nestihl vyjít ven a zavolat si pomoc." "Teď to všechno bohužel dává smysl, protože na dveřích zevnitř jsou stopy nehtů, asi se snažil dostat ven." Sid se otřásla, protože bylo jasné, že ho tam někdo nechal úmyslně zemřít. "Děsivá představa a taky dost děsivá smrt. Já teď všechny odvezu k nám do karetény." Břéťa jí poděkoval a počkal než odjede. Měli tu nejen drogy, ilegálně chovana zvířata, ale i vraždu. Snad budou mít štěstí a stopy ukážou na spolupachatele, protože jinak to skončí jako odložený případ. Každopádně byl vděčný, že v zoo mají člověka jako Sid Novotná, která se nebojí téhle práce a pomůže, když je to potřeba. Jeho teď čeká spousta práce a snad jejím konci chytí vraha.

Sid dojela do zoo a s pomocí Anežky a Boba umístila všechna zvířata do přechodné karantény. Některá by si později mohli nechat, jiná dají ostatním zoo, protože oni je vůbec nechovali. "Sakra kdy se ti zmetci naučí, že s takovými zvířaty není radno si zahrávat?" "Anežko to nikdy neskončí, kvůli tomu jak výnosný tenhle byznys je. V Londýně jsme měli u jednoho takového zátahu odchyt skoro padesáti zvířat a nespočtu vajíček." "Hele a myslíš, že tihle taky chtěli začít hady chovat?" "Měli tam líhně, sice zatím prázdné, ale mají páry, takže bych to brala jako hotovou věc bohužel." Bob se díval na samici chřestýše a nechápal, že to těm lidem za to stojí. Nakonec se vydal zpátky do pavilonu s věcmi a Sid zatím nechal u Anežky. "Šílené, že tohle musíme řešit i tady. Odchyt uteklého mazlíčka je tu celkem běžný, ale tohle?" "Víš Anežko je to pořád horší a v Německu nedávno rozbili docela velkou skupinu." "Takovýhle návrat z dovolené do reality jsi si asi nepředstavovala." "Tak to vážně ne, ale co se dá dělat i tohle patří k mojí práci." Po cestě uvažovala jak moc ohraničený případ tohle bude a doufala, že snad ho brzo objasní. Adamovi dala vědět ještě, když se vracela a byl rád, že je v pořádku. Upřímně se dneska těšila domů a byla ráda, že Raul už dopoledne hlásil, že dneska vaří on. Hodně si jeho úpravy ryb oblíbila a navíc přijít k hotové večeři bylo moc fajn.

Skleněný král Kde žijí příběhy. Začni objevovat