Cikgu Hafiz,itulah nama yang dipanggil oleh penghuni asrama kepada warden baru mereka yang baru berusia 23 tahun itu.Mempunyai wajah yang cukup mengoda,seorang yang tinggi lampai dan mempunyai fizikal yang menarik.Senyumannya yang mengoda itu nampu mencairkan hati mana-mana wanita termasuk pelajar perempuan dan lelaki songsang di sekolah ini.
Cikgu Hafiz memang cukup ramah.Selalu sahaja dia memasuki setiap bilik di asrama untuk berbual dengan penghuni di sini ketika waktu malam,pada waktu petang sekiranya dia terluang pasti dia akan turun ke padang untuk bermain bola.Cikgu Hafiz buat masa ini menghuni bilik warden yang terletak di aras bawah asrama.Jadi tugas Cikgu Amin selaku Ketua Warden menjadi sedikit ringan kerana Cikgu Hafiz sentiasa berada di asrama sekiranya para penghuni mahu meminta bantuan dan pertolongannya.
Sudah hampir 2 minggu dia berada disekolah ini,dia telah bersembang dengan semua penghuni disini termasuk 2 orang pelajar tingkatan 5 yang dilabelkan sebagai penghuni bermasalah iaitu Helmi dan Irfan.Tetapi dia tidak pernah berkesempatan untuk berbual dengan Ketua Asrama di sini iaitu Wafi.Perkara itu menimbulkan rasa ingin tahunya lebih mendalam untuk mengenali Wafi dengan lebih dekat.Bahkan semasa perjumpaan Jawatan Kuasa dan Pelapis Asrama juga Wafi tidak hadir.Mujurlah ada Fakhrul yang dapat memberikan penerangan kepadanya mengenai keadaan di asrama ini.
Meskipun usianya berusia 23 tahun dan kelihatan seperti orang yang baik,Cikgu Hafiz juga mempunyai kelemahannya.Dia lebih cenderung utk jatuh hati dan menjalinkan hubungan sesama jenis daripada perempuan.Ada juga dia memerhatikan penghuni asrama di sini seperti Shazuan,Azim,Fakhrul dan lain-lain.Semasa di maktab,berapa ramai rakan-rakannya pernah menjadi mangsa di sana.Di sini dia perlu menyembunyikan kecenderungannya yang sebenar apatah lagi dia dipanggil cikgu di sini.
-------------------------------------------------------------
Pelajar wanita di sini diserang hesteria,bukanlah kerana ternampak hantu ataupun iblis,tetapi kerana ketampanan warden sementara di asramaku.Kadang kala aku tidak nampak di mana sebenarnya kesetiaan seorang wanita,adakah paras rupa penting jika dibandingkan dengan hati budi?Sejujurnya aku masih belum berjumpa lagi dengan Cikgu Hafiz tersebut.Sebagai Ketua Asrama,
sepatutnya aku yang ke hadapan untuk menyambut kehadirannya.Tetapi aku tidak berminat.Bukanlah kerana aku menentang kehadirannya di sini,tetapi aku boleh membuat perkara lain yang dapat memberi manfaat dan faedah daripada menyambutnya.Pernah juga dia membuat perjumpaan bersama Jawatan Kuasa dan Pelapis Asrama,tetapi aku enggan hadir dan memberikan alasan aku kurang sihat.Fakhrul ada,dia boleh mewakili diriku.Pernah juga aku terserempak dengannya sepanjang berada di asrama,tapi aku pasti dia tidak mengecam wajahku kerana kami belum bertentang mata lagi.Selain itu juga aku pernah melihat dia masuk ke bilikku dan berbual dengan penghuni bilik yang lain.Aku pula berlakon berpura pura tidur kerana mahu mengelak dari bersembang dengannya.
Sebenarnya aku mempunyai pandangan yang tidak baik kepada Cikgu Hafiz.Aku berasakan dia merupakan seorang gay yang berusaha menyembunyikan identitinya.Setiap kali dia memasuki bilikku,aku melihat matanya seperti terpikat dengan Azim.
Mungkin perasaanku sahaja.Sejujurnya jika boleh aku pun mahu merasai tubuh Azim,kerana dia memang merupakan seorang yang tampan.Tetapi entahlah,aku rasa malas untuk membuat perkara sebegitu lagi.
--------------------------------------------------------------
Naufal telah pun sihat dan kembali ke asrama.Sehingga kini dia tidak tahu bahawa dia telah menjadi mangsa kerakusan nafsu oleh Irfan dan Safuan.
Irfan dan Safuan juga pasti lega kerana sehingga hari ini perbuatan mereka tidak diketahui oleh pelajar lain.Jadi mereka bolehlah mencari penghuni lain untuk dijadikan mangsa seterusnya.Nama Shazuan merupakan nama teratas yang mereka mahu dapatkan selepas ini.Gerak geri Shazuan mula diperhatikan.Mereka seperti dapat menghafal rutin harian dan langkah Shazuan.Cuma menunggu masa yang sesuai untuk bertindak.Cuma halangan mereka berdua adalah kerana mereka tidak tahu bagaimanakah cara untuk mengumpan Shazuan.Dia bukannya pelajar tingkatan 1 seperti Naufal yang boleh dibodohkan begitu sahaja,jadi mereka berdua perlu mencari alasan dan sebab yang kukuh.
Ashraff pula seperti dapat menghidu niat Irfan kerana dia sering menyedari pergerakan Shazuan sering diekori oleh Irfan dan Safuan.Kejadian pada awal tahun tempoh hari menguatkan lagi firasatnya.Dia percaya dia perlu memberitahu Wafi atau Shazuan mengenai perkara ini sebelum terlambat.
YOU ARE READING
ASRAMA 2009
RomansaKONFLIK BERLAKU PADA DIRIKU DAN BEBERAPA ORANG KAWAN SETINGKATAN BERKAITAN JAWATAN KEPIMPINAN ASRAMA. TAHUN TERAKHIR AKU BERADA DI ASRAMA SELAMA 5 TAHUN. DIINSPIRASIKAN DARI SEBUAH KISAH BENAR.