#7

134 5 0
                                    

Sejak Daiyyan mengikuti lawatan tersebut, dia terus dipaksa oleh papanya untuk berada di office. Alasan papanya 'Papa dah tiada daya nak menekan keyboard tu, kamu la pula tolong ambil alih tugas papa.' Ceh, tapi boleh pula papa pergi main golf. Omel Daiyyan.

KNOCK! KNOCK!

Ketuk seseorang dari luar pintu officenya. "Masuk." Arahnya ringkas, mata masih tertumpu pada kertas proposal di atas meja.

"Tengku, ada orang nak jumpa." Jawab Adam ringkas. Adam merupakan assistant manager papanya yang ditugaskan untuk membantu Daiyyan melakukan kerja kerja syarikat.

"Hmm." Mata Daiyyan masih tunduk memandang fail fail di mejanya.

Takala Adam keluar dari officenya. Seorang perempuan berpakaian skirt atas lutut berambut panjang, melangkah masuk ke dalam office.

 Seorang perempuan berpakaian skirt atas lutut berambut panjang, melangkah masuk ke dalam office

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ayan! Hai, busy ke. Tadi Daddy I bagi tahu you masuk office harini. Sebab itu I datang." Dengan gay mengeletisnya, Adira memberi tahu.

"Kau sapa?" Aku kenal dia ke. Tak kan la Adira. Tak silapnya dulu Adira seorang perempuan yang berhijab.

"Eh you ni. Bakal isteri sendiri pun tak kenal. I Adira la." Terus gadis tersebut melabuhkan punggungnya di kerusi yang berhadapan dengan jejakan kacukan tersebut.

"Bruh. Dude sapa nak kawin dengan kau." Malas Daiyyan ingin melihat ke arah Adira. Rasa seakan akan matanya dibakar api neraka. Ceh bunuh orang boleh pulak.Apa jenis pakaian la yang perempuan tu pakai. Sudah seakan akan Malaysia kekurangan kain sahaja. Lawa lagi minah skin care aku. Omelnya.

"You la kawin dengan I. Takkan Tengku Ibrahim pula." Tangan menutup mulut sendiri, ketawa dengan lawaknya.

'Syok sendiri ke minah ni.' Pelik Daiyyan melihat kelakuan perempuan tersebut. "Aku rasa kau boleh keluar kot. Ops lagi satu, Tengku Ibrahim tak bagi tahu kau ke, yang aku tak nak kawin dengan kau. Dan calon menantu Tengku Ibrahim pun dah ada, lagi helok dari kau. Kain baju dia pun cukup" Sempat Daiyyan menyelit sindihaan didalam tutur katanya

Terkendu Adira takala mendengar pengakuan Daiyyan itu. Adakah dia salah mendengarnya.

"What! No, I will make you mine. Dengan apa cara sekali pun." Dia kelip mata sebelah kepada Daiyyan. Kemudian Adira beredar dari situ.

"Gila."

-------------------------------

"Siapa yang musnahkan markas aku!!!" Tengking Dragon apabila melihat markasnya telah dibomb. Daripada kesah letupan itu, nampak gayanya markas tersebut sudah lama dibomb. Malang sekali dia berada di luar negeri sewaktu perkara tersebut berlaku.

"Asal kau seorang sahaja di sini!!" Tengkingnya pada seorang wanita yang memakai helmet tersebut. Memang wajah itu tidak pernah dilihat oleh Dragon sendiri. Rose. Code name wanita berhelmet itu. Wanita itu juga merupakan wanita simpanannya.

Mr. Bangla {og}Where stories live. Discover now