#8

127 5 0
                                    

"PRETTY WAKE UP!!" jerit Ayash sambil kaki melompat di atas katil queen milik Talia.

"Ayash kakak cuti la rini. Bagi la kakak rest jap." Menyesalnya, kusangkakan membawa balik little angel. Last last bawak balik bala.

"Pretty, Ayash suka la rambut pretty. Pendek but nice." Tersenyum Ayash melihat wajah mencuka kakak angkatnya itu apabila diusik.

" Tersenyum Ayash melihat wajah mencuka kakak angkatnya itu apabila diusik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Untung la Ayash. You je lelaki tak ada apa apa ikatan darah dengan minah ni tapi boleh tengok rambut dia. I also admire rambut kakak lia tau." Badan masih bersandar pada pintu. Melihat Ayash dan Talia seperti adik beradik kandung.

"Iye!! Bapak la beruntung gila jadi Ayash!!" Senyum hingga ke telinga budak kecil itu mendengar penjelasan Sara.

"Haishh rambut aku biasa biasa jela, Ayash dah mandi belum ni." Talia duduk bersila, sambil mata melihat tepat ke arah Ayash.

"Dah... Pretty yang lambat. Kak Sara ajak kita pergi kedai buku, sebab tu Ayash suruh pretty bangun." Terang Ayash panjang lebar. Tak sabarnya nak pergi bersiar siar dengan future girlfriend.

"Hamboi... Kalau kak lia, Ayash panggil pretty. Kak Sara, Ayash panggil biasa biasa jer." Mula la mulut Sara panjang ke depan. Jika diukur menggunakan pembaris mungkin dalam 3 cm begitu.

Pantas Talia bangun dari katilnya dan mencapai kain tuala di penyidai. Kaki mengorak langkah menuju ke bilik air itu.

Seusai sahaja talia membersihkan diri, Dia berjalan menuju ke meja soleknya. Tudung shawal jersey dicapai dan dililitkan pada kepalanya. Lip matte disapukan pada bibir mungilnya.

"Lawa gilerrr future girlfriend Ayash!!!" Terpegun Ayash melihat Kak Talianya. Talia dan Sara ketawa melihat perilaku Ayash itu.

"Dah jom." Ajak Sara

Setibanya mereka di kedai buku tersebut, Sara terus tak keruhan. Dia meninggalkan Ayash dan Talia diluar kedai buku tersebut.

"Bertuah punya kawan." Gumam Talia. Tangan masih memegang kemas pergelangan Ayash. Risau jika budak tersebut hilang dek kelalaian sendiri.

"Ayash, awak nak kakak belanja buku tak?" Senyuman manis diberikan kepada Ayash takala berbicara dengan budak lelaki tersebut.

"Nak nak nak!!" Tangannya terus menarik kakak angkatnya itu masuk ke dalam kedai buku. Mereka memilih buku cerita dongeng sesuai dengan usianya.

Hampir 3 jam mereka di dalam kedai buku tersebut. Semua angkara Sara. Entah apa yang dipilihnya.

"Jom!!" Tangan mengangkat beg plastik yang memgandungi novel novel itu. Haih patut la lama sangat. Hampir 5 buah novel dibelinya.

"Jom la aku drive kali ni. Ayash dah lapar, kita singgah cafe mana mana lah ek." Sebelah tangan memegang kunci keretanya. Sebelah lagi memegang kemas tangan Ayash. Ayash pula sudah menggosot perutnya memberi isyarat lapar pada Sara.

Mr. Bangla {og}Where stories live. Discover now